Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (1 157)

plakát

Krvavý Johann (2023) odpad!

Neumětelský trapas, který nedává vůbec žádný smysl. Kdyby se chtěl náhodou někdo vymlouvat na rozpočet, tak musím zdůraznit, že na ta negativa nemá rozpočet lautr žádný vliv. Tím nejotravnějším byl pro mě střih, dějová posloupnost a návaznost scén. Tvl to je příšerně naplácané páté přes deváté, aniž by to bylo nějak opodstatněno. Jeden polopatický příklad: Mefisto (Dolanský) jede s taxíkem. Do toho prostřihy na holku, co se líčí a chystá ven. Taxík si to valí ulicemi, střih, holka venku naskakuje na skejt. Taxík jede. Skejt jede. Jo, takto se ve filmovém jazyku schyluje ke srážce obou protagonistů, či nějaké jiné konfrontaci. Aha, tak ne, máme totiž střih na babču, co kupuje rybí hlavy pro kočku. Taxík jede. Babča jde domů. Taxík jede - aha, takže konfrontace bude spíš taxík s babčou. Babča doma krmí kočku. Taxík stále jede. A najednou tu máme učitelku na vycházce se třídou, co si telefonuje s přítelem. Uff! Pokud to byl pokus představit nám předem všechny aktéry, tak se to hrubě nepovedlo. Aby to nebylo málo, tak z ničeho nic se Dolanský prochází v parku, aniž by se ti fušeři obtěžovali s navazujícím záběrem, jak třeba s taxíkem zastaví na kraji parku. Proč jsme, proboha, čuměli na milion otravných prostřihů na jedoucí taxík, když stačilo hodit jeden záběr, jak Dolanský nastupuje do taxíku, odjíždí, druhý záběr jak zastavuje u parku a výpovědní hodnota by vyšla na stejno? A takováto zhovadilá snůžka zbytečných a zmateně napojených záběrů se táhne celým filmem. Mimochodem, daná scéna v parku naprosto nevyužitá, nevypointovaná, zbytečná. Scénu, kdy Faust vychází z kouřícího domu ven na ulici, jsem si musel pouštět tak 5x, abych pobral to zmatené zpřeházení záběrů, které je úplně mimo mísu. Dějová linka s učitelkou, Zachem a Rychlým nemá vůbec žádnou logiku, smysl, motivaci, nic. Gore není skoro žádné, ti blbouni nejsou schopní udělat pořádně ani obličej zamazaný krví (ten jalový styl ala krvavý mazanec na čele a kolem něj čisto, krvavý mazanec na tváři a kolem tváře i očí čisto, mi připomenul první Zombie walk Prague, kde bylo plno takovýchto rychlokvašek). A propo, proč mají naprosto všichni (!!) přisluhovači zalíčený obličej od krve, když většina z nich byla zabita kousnutím do krku? Kde k tomu přišli třeba konkrétně na čele? Jo, už vím kde. U maskérů s dětinským myšlením. Herci jsou kapitola sama o sobě - tady se přehrává i pojídání nohy! Faust v podání Holého svou pomalou a klidnou mluvou (byť chápu, jak to tvůrci mysleli) působil jak nějaký retard. Obrovským WTF je způsob, jakým tvůrci pojmuli téma pekelný Pán a jeho sluhové. Rozuměj, Faust přemění dvě šlapky na nějaké zombie-upírky, které vyvraždí lidi na diskotéce. Pak ty upírky sedí u baru, Faust je obsluhuje a ony s ním (ještě s hubou od krve) komunikují "Co jsi zač? Kolik ti je?" a Faust jim kamarádsky vypráví o své minulosti - to vše podané jak nějaké NEDĚLNÍ POSEZENÍ U KAFÍČKA. Do prdele, to ti tvůrci neviděli, jak blboučké to je? Tak sakra, pokud jsem jakýmkoliv ďábelským "kouzlem" přeměněný na přisluhovače, tak se svým Pánem automaticky souzním, prostě vnitřně vím, co dělám, proč to dělám a pro koho to dělám, ne? K tomu se ještě tyhle zombie-upírky vyptávají Fausta na ostatní "zombie" přisluhovače ("Co to dělají?"). To nesouzní ani mezi sebou? To jsou všechno nějací zaměstnanci, co poprvé nastoupili do práce? /// Třešničkou na dortu je neuvěřitelně drzé vykrádání Game of Thrones, za které by tvůrci zasloužili pořádně profackovat. Jediná věc, která by mohla být pochválena, je docela slušně udělaný démon v úvodu, jenže i ten je komplet vykradený z filmu Konec světa s Arniem. Na závěr mě napadá podstatná otázka - Proč to celé vůbec vzniklo, když tvůrci předem neměli v rukou ani jeden trumf v podobě třeba kvalitního scénáře, skvělých maskérů, zásoby černohumorných vtipů, čehokoliv? Prostě děcka bez talentu chtěla, tak něco splácáme? Určitě nikdy nevezmu názor, že máme být rádi aspoň za nějaký pokus o žánrovku v našem českém rybníčku, protože tohle dělá maximálně tak medvědí službu, místo nějakého nakopnutí to tenhle žánr u nás naopak spolehlivě pohřbí.  P.S: Nejlepší nechtěně vtipný moment tohoto hovna je, když Faust (TEN Faust!) s jeho "zombíky" prochází noční Prahou a přes silnici přecházejí pěkně poslušně přes přechod pro chodce (Ryan Gosling laugh gif).

plakát

Muž z Toronta (2022) 

Není to tak dávno, co jsem se u jednoho filmu rozčiloval, že mám alergii na to, když někdo parazituje na určitých filmařských postupech. A hle, je to tu zas, tady se nám pro změnu tvůrce snaží při souboji v posilovně fušovat do Kingsmanů a moc jim to nejde. To ti tvůrci nemají hrdost, že musí takhle okatě obšlehávat něco, co už tu dávno bylo? A fakt nevím, kde přesně, v jaké dimenzi nebo alternativním vesmíru existuje divák, kterého by bavily uječené postavy typu Hart. Vždyť to většinu diváků irituje, tak proč se neustále takové charaktery píšou? Woody tu vypadal nějak divně, sešle a díky tomu mu ta postava vůbec nesedla. Pár hlášek se tam povedlo, jinak to byla bída a humor trapný.

plakát

Vyměřený čas (2011) 

Parádní nápad, který sliboval chytrou a zábavnou podívanou, bohužel se to někde od půlky strašně podělalo. Očekával jsem nějaké propracované pronikání do celého systému, seznamování se se všemi pravidly, poté jehich postupné nabourávání/ sabotování/ vzpouru, prostě cokoliv a ono se to zvrhlo jen v laciné utíkání a kradení stále dokola. Ještě horší byly přibývající kiksy, přičemž asi ten nejhorší ze všech byl dobrovolný "chod na doraz" hlavních hrdinů, přitom měli každou chvíli možnost, přidat si času, kolik chtějí, tím pádem to úplně zabilo jakékoliv napětí. Proč byly banky chráněné hůř než ve středověku? Proč se lůze zvedají náklady tak extrémně, že z toho umírají, když by s takovou všichni vychcípali a popelnice by pak vyvážel kdo, ti snobáci? Za totální absurditu považuji scénu s vrahem-autobusákem. Nejen, se chová úplně flegmaticky i když ví, že danou osobu svým počínáním zabije (oni vůbec ti lidi v celém filmu jsou strašně v klidu, jako by se opravdu jednalo jen o peníze a ne život), ale i daná osoba si ten převoz nijak nevydupe, když tam řidič nemá žádnou gestapáckou ochranku? Atd. atd. Je to hrozná škoda, po dlouhé době film, který mě okamžitě zaujal a takhle to zmršit?

plakát

V zajetí démonů 3: Na Ďáblův příkaz (2021) 

A je to tu zas. Malý smrad leží na vodní posteli na zádech. Vedle jeho hlavy se z postele vynoří tvář. Smrad se otočí a tvář zaleze. Když smrad slézá z postele, tak ho chytne ruka a chce ho utopit. Takže tu máme opět ducha POZÉRA. Proč, proboha, ta tvář vůbec vylézala, když "nechtěla", aby ji smrad zahlédl? Protože zkurvená póza na diváky. Tak sakra když jsem duch, buď ho chci strašit, tak postelovou tvář ukazuju i jemu, nebo ho chci zabít/posednout a tím pádem ho mohla ruka začít topit hned, jak ještě ležel na posteli. Ale proč nad tím přemýšlet, prostě tam fláknem bu bu bu bez logiky jako vždy, že? Odpad nedávám jen proto, že už mě nebaví valit za sebou tolik odpadů, ale když ony jsou to všechno už takové CHUJOVINY!!! P.S: Hláška ->podle skutečné události <- již standardně cringe.

plakát

Aladin (1992) 

Tady byl Disney (potažmo svět) ještě v pořádku. Milá, nezkažená pohádka, která se nesnaží dětem cpát do hlav zvrácenosti a prostě chce jen bavit. Písničky nejsou vlezlé, animace samozřejmě nádherná - mám slabost pro tu klasickou, kterou žádné polygony nikdy nenahradí. A hlavně se jedná o pohádku, která je primárně pro děti a jako bonus nějaké narážky i pro dospělé, zatímco dneska už je to přesně naopak = debilní parodie pro dospělé a na dětský svět se úplně zapomíná.

plakát

G. I. Joe: Snake Eyes (2021) 

Tak PŘESNĚ TAKHLE bych si představoval film, který by byl vytvořený umělou inteligencí. Nic tam pořádně nedává smysl, jsou tam naplácaná různá témata a poslepovaná dohromady. Hlavní hrdina nesympatický (morálně), roztřesená kamera na přesdržku a Uwaisovi zase dali do repertoáru jen pár kopů, aby ostatní neztrapnil. Co mě ale zarazilo, jsou myšlenkové pochody scénáristů. Tam je třeba scéna, kdy na hlavního hrdinu běží hromada jakuzáků s katanami. Běží z dálky k němu a katany drží normálně v ruce před sebou, nikdo se s katanou nenapřahuje. Běží, jsou už docela blízko a katany pořád před sebou. Doběhnou až úplně k němu na vzdálenost pěstí a katany pořád před sebou a začne se to rvát. Pojďme se tady dneska sejít a pokusme se zjistit, o co těm lidem s katanami tam venku vlastně jde. Možná chtěli hrdinu umlátit tím, že mu budou dávat rukojeťma kaštany. Ufff. Nebo jiná scéna, jak jakuzáci naběhnou na náklaďák a začnou kabinu, ve které sedí hlavní postavy, propíchávat katanami. Krom toho, že to působí jak kouzelnické číslo s propícháváním bedny, tak když se hrdinové dostanou z kabiny ven, jasně vidíme, že všechny zapíchané katany zepředu i shora směřují úplně všude, jenom ne na místo řidiče a spolujezdce. Možná si fakt cvičili ono známé kouzelnické číslo. To u psaní scén nikdo nepřemýšlí, nebo jak?

plakát

Zootropolis: Město zvířat (2016) odpad!

Odporná zvrácenost, která se snaží dětem nalhat (čti vypláchnout mozek), že na světě neexistují žádné rozdíly, že nikde nehrozí žádné nebezpečí, že všechno jsou přece jen předsudky. Po vzoru inkluze všichni můžou všechno. U věty "Nikdy nepřiznávej, že na něco nemáš" (přičemž největší umění je právě tohle přiznat), jsem se málem běžel vyzvracet na záchod, protože díky takovýmto "radám" pak vznikají egoističtí smradi, kteří ztratí veškerou soudnost a skončí v Superstar ve Hvězdné pěchotě, zatímco si stále myslí, že všichni kolem nich se mýlí. Navíc úplný opak pohádek o Smolíčkovi - kdyby v téhle zkurvenině vystupovaly Jezinky, mamrdi z Disneye by dětěm namlouvali, že je děti mají pustit dovnitř, protože... však víte, předsudky. Krom toho je ten animák moc vážný a extrémně dost věcí je tam zaměřeno spíš na dospělé, což děcka nemůžou vůbec pobrat. 85% už jasně dokazuje, jak je lidstvo v prdeli a jakože totálně. Kam se poděly ty hezké a milé pohádky? Že si mozek nechají vypláchnout děcka chápu, ale tady je slušně vypláchnuto i u dospělých a Z TOHO MRAZÍ. Co to s váma je lidi?!!!

plakát

21 mostů (2019) 

Mojí velkou chybou bylo, že jsem si před filmem pročetl pár zdejších komentářů v superlativech. Jaké totiž přišlo překvapení, že se přede mnou odvíjí skrz na skrz PRŮMĚRNÁ krimi, jakých jsme viděli už hromadu. Nepřichází to s ničím novým, většina věcí je předvídatlená, třeba scénu v metru jsem přesně odhadnul, jak se bude vyvíjet a jak skončí. A když jedna záporná postava na konci filmu hlavnímu hrdinovi vysvětluje důvod, proč dělá co dělá, nevěděl jsem, jestli se smát nebo brečet, protože tak obehrané klišé přece nikdo v roce 2019 nemohl myslet vážně. Dvě ušmudlané hvězdy za Bosemana (škoda ho), akorát odkaz na Floyda byl trapný. P.S. Je hezké, že v Americe jsou tak přívětiví k retardovaným občanům a umožní jim pracovat u policie.

plakát

Hodina vlka (2019) odpad!

Budu nosit dříví do lesa, když napíšu, že hlavní hrdinka je upocená špindíra. Naomi mám rád, ale tady mi byla těžce protivná. Kráva s agorou, která by měla být ráda, že díky poslíčkům nechcípne hlady, se rozčílí, že jí poslíček nepřinesl cigarety, protože celý film hulí jak fabrika. Být tím poslíčkem, tak jí seberu jídlo, dám jí ty cigára, ať si může tu držku vypalovat až do aleluja, to je totiž k přežití strašně důležité. A pak by pomalu chcípala hlady, tak jako jsem já pomalu chcípal od nudy, páč se tam vůbec, ale vůbec nic nedělo a pokud ano, vyšumělo to do prázdna (ano, myslím zvonek). Hrozný opruz.

plakát

Tři králové (1999) 

Normálně americké filmy, odehrávající se u arabáčů rád nemám, jenže tenhle má něco, co většina ne. Sebereflexi. Tady se kritizují obě strany, charaktery nejsou černobílé, spousta věcí je tam k zamyšlení. Do toho nápaditá stylová režie, fajn akce a Wahlberg, který všechny přehrává o parník. Ten typ filmu, který jsem viděl mockrát a baví mě pořád.