Historie jedné loupeže v českém kriminálním filmu o ukradeném milionu a cestě, která vedla k dopadení lupičů. Lupiči ukradli z družstevní dodávky milion korun! Zlodějská banda se však nepohodne a tak není jisté, kde peníze skončí... (oficiální text distributora)

Recenze (53)

Untentrauer

Mojí radost z tak skvěle obsazeného filmu postupně vystřídalo vyloženě zděšení, nad tím, jak se dá potencionální skvěla kriminálka zmrvit propagandistickou mašinérií. Švorc - obrovský komunista, kterému to stříká z huby je prostě krajně nesympatický a protivný člověk na kterého se nedá koukat. Další obrovskou chybou, nad kterou jsem pouze kroutil hlavou je naprosto shazující způsob, jakým policisté přijdou na stopu zločincům. I kdyby to bylo podle skutečnosti, tak divák prostě nechce vidět, jak je to snadné. Vzhledem k obsazení jsem čekal mnohem víc. Je to obrovská škoda a naprosto promrhaný talent a potenciál, ale aspoň dává na srozuměnou, že ani spousta dobrých herců kvalitu neudělá. ()

Pohrobek

Díky tomu, že je to snad natočeno podle skutečné události, a že se jedná o typicky normalizační pohled, máme skvělou možnost vidět, jak "maloměšťácká" banda silně usedlých typů ukradne víc než slušnou částku, s kterou si posléze neví tak úplně rady. Většina hereckých výkonů je podle mě lehce nadprůměrná, což v součinnosti s poměrně plynulým dějem tvoří záruku spolehlivého krimi. ()

MickeyStuma

*Historie jedné loupeže v českém kriminálním příběhu o ukradeném milionu a cestě která vedla k dopadení lupičů.* Taková je ve zkratce informace o příběhu knižní předlohy tohoto snímku pod stejnojmenným názvem autor Ivana Gariše, což je pseudonym Antonína Prchala, který, jak je již dnes známo, působil coby agent Státní bezpečnosti. Psaní knih a scénářů by se dalo označit jako jeho vedlejšák. Takže vlivem své profese a tím zkušeností moc dobře věděl o čem psal. A co si budeme povídat, zrovna tento příběh nemusí být zatracován pouze kvůli autorovi či době vzniku. Přepadení auta převážející peníze se stává v jakékoliv politické době. Snímek z konce sedmdesátých let, který, byť má na sobě spoustu škraloupů, je plně shlédnutelný i dnes. I přes normalizační atmosféru je kriminalistický koncept plně podmanivý a svou kriminalisticky takřka dobrodružnou náturou předčí i mnohé snímky současné stejného žánru. Přepálit v akci to samozřejmě tvůrci nemohli, neboť platilo nařízení, že se filmy v žádném případě nesměly podobat těm západním. Herci do svých rolí dali ohromné množství přesvědčivosti, z nichž nejvíce vyčnívá Josef Vinklář. Ten jeho zločinecký charakter mu opravdu doslova kouká z očí. Kriminální příběhy na rozdíl od detektivek mají tu zvláštnost, že je od samého začátku znám pachatel a my diváci tak pouze sledujeme počínání, v tomto případě, Státní bezpečnosti ve snaze pachatele dopadnout. Roušku napětí snímek obsahuje a určitou kriminalistickou filmovou podívanou zrovna tak. ()

Willy Kufalt

No... Jiří Sequens postavil seriálem o majoru Zemanovi laťku krimi žánru 70. let hodně vysoko, většina dalších čs. krimi filmů té doby od jiných režisérů je viditelně slabší. Tahle filmová rekonstrukce milionové loupeže mě upoutala o něco víc než jiný film ze stejného roku Čas pracuje pro vraha. Loupežní úlovek roztrousen po celé partě lidi a chytře vymyšlený plán ztroskotající na nepohodě v praxi... Obsah zajímavý, zpracování už slabší, byť se Brynych snaží (jako skoro ve všech svých filmech) o jakési "dokumentární" ztvárnění pozadí příběhu. Václav Švorc se do hlavní role detektiva nehodí stejně jako Ladislav Štaidl do "role" autora filmové hudby do krimi žánru. Alespoň Vinklář a Jelínek, klasičtí herci české kriminálky, fungují dobře na kterékoliv straně zákona. Do sbírky dobrý (díky poslední reprize v TV dokonce v krásně vyčištěných barvách :o)), i když ničím vyčnívající. (60%) ()

waits

Václav Švorc v roli vyšetřovatele je krokem vedle, je prostě nevýrazný, tak jak je u něho obvyklé. Napadají mě jen dvě role, ve kterých se mi líbil (Kalamita, Jako jed) a u nich mám dojem, že je to zásluhou režisérů, ne herce samotného. Brynych byl ovšem režisérem sotva průměrným, a tayk nám předložil sotva průměrný film. NO, řekněte, šli byste na něco takového dnes do kina? ()

• Kratochvíl (Josef Vinklář) se skrývá u své přítelkyně (Ivanka Devátá) v domě, který je v reálu na souběhu ulic Rybná, Benediktská a Masná (Praha 1). Je pikantní, že v tomto domě se dnes nachází služebna České policie. (Robbi)
  • Filmovanie prebiehalo v Prahe 8 a Bezděkove. (dyfur)