Reklama

Reklama

Den poté

  • USA The Day After Tomorrow (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Od režiséra filmu Den nezávislosti přichází film plný napětí, akce a ohromujících speciálních efektů. Globální oteplování zapříčiní počátek nové doby ledové, tornáda srovnají se zemí Los Angeles, přílivová vlna zaplaví New York City a celá severní polokoule zmrzne. Klimatolog Jack Hall (Dennis Quaid) musí projít rostoucí superbouří, aby zachránil svého syna (Jake Gyllenhaal), tváří v tvář mocnému nepříteli, s jakým se ještě nesetkal, matce přírodě! (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (903)

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

Typicky americký film typicky německého režiséra. Emmerich je mistr nadupaných rozpočtů a velkých megalomanských apokalyptických projektů, kterými v minulosti táhl do kin miliony diváků a za které mu kritika leckdy uštědřila nemilosrdné rány. Den poté je příkladem snahy ukázat lidem to co nechtějí vidět tak, aby se to vidět v budoucnu báli. Ač to vypadá jako veliká utopie a zase nějaká ta maškara v hollywoodském střihu, tohle je možná realita. To, že se obal Země kazí jak otevřené sardinky ve vedru je fakt, to že tomu nedokážeme zabránit je taky fakt a to, že to někdo pojal ve velkém stylu, to je buď snaha upozornit a nebo vytáhnout z toho maximum komerce. Už samotný úvod a hutný hudební doprovod skladatele Haralda Klosera, skvělá dynamická kamera a dobře naplánovaná výprava film slušně rozjíždí. Škoda že se za polovicí láme do zívačáku druhdy protkaného jakýms takýms dozvukem předešlé akce. Film má samozřejmě tytéž mouchy jako další Emmerichova díla, tudíž některá hluchá místa, pokusy o přílišný patriotismus, sentimentální mentálnosti a leckdy zbytečně přeefektované scény. Někdy sem si říkal, jestli on už to nedělá naschvál, že mu z digitalizace asi ruplo v bedně a i zvířata by rád překopal k obrazu svému. Ale to celé vede k jedinému závěru, že když nezačneme jednat, tak stejně jako koukáme s otevřenou pusou na megalomanské akční výjevy, budeme jednou koukat až se tohle stane realitou. Za speciální efekty dávám 80% (docela se mi líbilo šikovné dělení jednotlivých obrazů úderem blesku), za dějovou linii 60%, za pokus o nástin reality 70% a za samotné ztvárnění, slušný herecký výkon Dennise Quaida a už výše zmiňovanou kameru 70%. Sečteno a podtrženo, ač je to přeplácané (ve 3D zvuku ovšem naprosto dokonalé) dávám 4 hvězdičky. ()

KevSpa 

všechny recenze uživatele

Hodně jsem se na Den poté těšila, protože jsem věřila, že to bude další Den nezávislosti i když zřejmě o trochu slabší. Nejsem vůbec zklamaná. Scénář není tak nadupaný jako u ID4, přliš se tam toho neděje, ale to mi vůbec nevadilo. Humoru je tu také mnohem méně, ale opět to není od věci, přeci jen je to katastrofický film, který je o malinko "reálnější" (a tím také vážnější) než útok mimozemšťanů:) Herci jsou dobří, jsem ráda, že Emmerich vytáhl Dennise Quaida z prokletí vedlejších rolí, v nichž se bohužel v posledních letech objevuje... a Quaid opět předvedl, že je hodně velký sympaťák. Vycházející hvězda Jake Gyllenhaal také splnil očekávání. Film má ale podle mě trochu pomalejší rozjezd a příliš rychlý konec. Hodně záběrů mě tam ale naprosto smetlo. Digitální efekty jsou na špičkové úrovni a poprvé za dlouhou dobu mě opravdu nadchly. Velmi dobře natočená popcornovka. ()

Reklama

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $125miliónovTržby USA $186,740,799Tržby Celosvetovo $556,319,450║ len za premiérovú tržbu v USA sa suma vyšplhala na pekných $68,743,584, katastrofy do kín priťahujú o tom niet pochýb _Roland Emmerich sa snaží tváriť týmto filmom vážne ale to by to asi nesmel režírovať on, ale niekto zdatnejší čo vie s postavami budovať príbeh, emócie, ... našťastie napätie tu ako tak funguje, aj keď ho zas nie je nejako moc, hlavnou devízou sú triky a zvuk, a tým pádom môžem povedať, že bola dobrá voľba vidieť to v kine na veľkom plátne, lebo práve takéto filmy sú preň ako stvorené a úplne ináč vyznejú, než na malej obrazovke televízora. Takže za v celku príjemný zážitok z kina nemôžem z mojej strany dať menej než pekných "uspokojivých" 80%. Po vydarenom Patriotovi v celku vydarení katastrofický film. /videl v kine: 80%/ ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Já vím, že máš vrozený talent nasírat lidi, ale proč jsi proboha rozčílil zrovna viceprezidenta?" Protože nemá na zahradě vodní elektrárnu, papá maso a nelítá elekroletadlem, takže způsobuje globální oteplování, díky kterýmu tady jednou všichni zmrzneme. Teda mohli bysme zmrznout, ale záchrana je na dohled. Všichni paleoklimatologové totiž vyfasujou sněžnice a zachrání nás. Tak to je, právě jsem tu agitku viděl. A já mám ekologický i politický agitky rád. Dost se při nich nasměju, takže bych příště prosil o něco míň rodinnejch hodnot a víc fórků v podobě migrace Amíků do Mexika. ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Katastrofický film hitmakera Rolanda Emmericha na téma velkolepého nástupu doby ledové. Digitální triky jsou perfektní a kamera střídá nádherné záběry z exteriérů (třeba úžasná tornáda nad Los Angeles), z vesmíru i třeba z jednací místnosti prezidenta. Jenže - z jinak napínavého thrilleru se občas stává fraška. Zmrznutí Empire State Buildingu a vodní tsunami ulicemi Manhattanu kopíruje prakticky stejné záběry ze Dne nezávislosti, pouze ohnivé zbraně mimozemšťanů tentokrát nahradil rychle zmrazující chlad z oka obří sněhové bouře, respektive obří vlna, zavření dveří na závoru před dotírajícími vlky cituje podobný záběr z Godzilly (akorát tam byly ty příšerky uvěřitelnější). Strašidelná hejna ptáků jako z Hitchcocka, podivné ostré ledové krápníky jako z Bayova Armageddonu a záběr s cepínem a odstřižením hrdiny z lana jako by z oka vypadl Campbellovu Vertical Limitu. K tomu stěží uvěřitelný příběh, nebo polopatické vysvětlování v knihovně, kdo to byl Nietzsche a proč je vzácná Gutenbergova Bible. Emmerichův slabší kousek. Trailer: http://www.csfd.cz/film/107279-den-pote-day-after-tomorrow-the/videa/ a http://www.csfd.cz/film/107279-den-pote-day-after-tomorrow-the/videa/?trailer_select=1023 ()

Galerie (85)

Zajímavosti (24)

  • Premiérový víkend přinesl mistrovi katastrofických filmů Rolandu Emmerichovi 68,7 mil. dolarů, což byl v té době nejlepší zahajovací výdělek v jeho kariéře. Jelikož tento víkend byl prodloužený – šlo o tzv. Memorial Day – celková tržba byla ještě o 17,2 mil. vyšší. Celkové severoamerické tržby pak dosáhly 186,7 milionu amerických dolarů, celosvětové pak 552,6 mil. (imro)
  • Při vytváření iluze ledových plání a zamrzlých měst bylo zřejmě nejdůležitější zvládnout lámání světla. O několik let dříve přitom ještě software, který by dokázal věrně simulovat odrážení světelných paprsků, vůbec neexistoval. (Specs)
  • Studio 20th Century Fox vyhrálo práva na projekt za 125 milionů dolarů prostřednictvím "aukce", při které bylo úspěšnější než například DreamWorks, Universal či Warner Bros. Film byl původně určený na léto 2003, ale obrovské množství zvláštních efektů jeho výrobu podstatně prodloužilo. (imro)

Související novinky

MTV Movie Awards 2005

MTV Movie Awards 2005

07.06.2005

Štrnásty ročník odovzdávania filmových cien MTV Movie Awards moderovaný hercom Jimmym Fallonom sa už tradične blýskal hviezdnými menami, no zároveň sa (narozdiel od vážnych Oscarov) niesol vo veľmi… (více)

Reklama

Reklama