Perry Smith a Dick Hickock se setkali ve vězení a vloupají se do domu na kansaském venkově, kde se podle jejich přesvědčení nachází trezor s 10 000 dolary. Poté, co zabijí čtyři členy domácnosti, však zjistí, že sejf je pryč, a rozhodnou se vydat do Mexika. (Cinemax)

Recenze (98)

Ducharme

Brooks se Capoteho románu drží jako klíště, což, vzhledem ke kvalitě předlohy, sice není na škodu, ale zároveň to bohužel zavírá veškerá vrátka k možnému autorskému přínosu nebo alespoň rukopisu režiséra. Ač brilatně nasnímaný a sestříhaný, zůstává Chladnokrevně jen prázdným přenosem slova na plátno, při němž se bohužel vytratila témeř všechna dramatická atmosféra knihy. Proto doporučuji všem – čtěte! ()

lamps

Někdo tu napsal, že film skrze důkladnou psychologickou rovinu nadržuje vrahům a dělá z nich bezmála národní hrdiny - s tím nesouhlasím. Hlavní poselství snímku tkví dle mého spíše ve velmi naturalistickém způsobu, jakým je nám postupně sdělováno, že vraždící chladnokrevní maniaci jsou v mnoha případech vlastně docela obyčejní lidé a slušný občan by se při styku s nimi klidně mohl stavět na hlavu, ale tu tmavou skvrnu na jejich duši by stejně vůbec nepostřehl. Cennou výpovědní hodnotu pak ještě zvýrazňují věrohodní herci a minimalistické snímání každé scény, které vede k velmi napínavému, generačně laděnému a na svou dobu nevídaně stylizovanému vyprávění. Kritik bude spokojen, nestranný fanda filmových šedesátek nadšen a americký pamětník nasrán, protože tohle všechno se za jeho mládí pravidelně a mnohdy bez trestu skutečně dělo.. 85% ()

gudaulin

Velmi střídmě natočený snímek, který se opírá o údernou sílu rekonstrukce skutečného brutálního zločinu. Černobílá kamera nezúčastněně snímá vyprávění pachatelů, režisér používá pouhé náznaky tam, kde by jiní využili nabízené možnosti a naturalisticky zobrazili násilí pro zvýšení atraktivity. Je to přesně ten druh filmu, který v divákovi ještě dlouho doznívá a nutí uvažovat na téma morálky, viny a trestu. Výborně obsazené a zahrané. Celkovýb dojem: 90 %. ()

Crocuta

Přesné a přitom osobité zpracování skvělé stejnojmenné knihy. Zajímavost: Scott Wilson má štěstí na filmy s tematikou zločinu a trestu - zatímco v "Chladnokrevně" je sám popraven jako spolupachatel několika vražd, v "Mrtvý muž přichází" doprovází Seana Penna na popraviště coby kněz a ve "Zrůdě" hraje pro změnu jednu z obětí sériové vražedkyně Wuornosové. ()

Karlos80

Vražda z nicotného důvodu? Omyl? Bohužel ne! Jedná se o skutečný a ještě k tomu navíc zfilmovaný případ který se stal v roce 1959 v jednom Kansaském městečku tedy osm let před natočením tohoto dnes už klasického snímku. Snímek se ale už i předtím proslavil různými adaptacemi a jiných literárních děl. Spisovatel Truman Capote tento vyjímečný případ dlouho studoval a získával po celou dobu potřebné informace které zpracoval do věcné zprávy, podle níž sám režisér Brooks napsal scénář .Svou jistou autenticitu získává tento snímek i díky představitelům v hlavních rolí, kteří se předtím na plátně prakticky neobjevili. Skvěle zahráli oba psychopaty jak Robert tak Scott. Doopravdy vyjímečný film natáčený v duchu polodokumentárního stylu a film který líčí přesně průběh a následky neobvyklého zločinu zakotveného ve všední skutečnosti. Ve své době to muselo být určitě velmi ambiciózní dílo které se v rektospektivních pohledech pokouší o zobrazení sociálního původu a motivů mladistvých vrahů Roberta Blakea a Scotta Wilsona. ()

Zajímavosti (12)

• V červnu 2008 umístil Americky filmový institut Chladnokrevně na osmé místo v žebříčku deseti nejlepších soudních dramat. (Morien)
  • První americký mainstreamový film, ve kterém zazní výraz "bullshit". (Morien)