Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nová psychologická detektivka z produkce ČT je inspirovaná románovým bestsellerem Michaely Klevisové. V navenek idylické středočeské vesnici se našla mrtvola mladé ženy. Pátrání po perverzním sériovém vrahovi otevírá cestu do temné minulosti. V Praze řádí sériový vrah mladých žen přezdívaný Kadeřník. Jeho úchylný rukopis však nese i nová vražda, která se odehrála poblíž středočeské vesničky Smrčiny. Zkušený pražský kriminalista – inspektor Josef Bergman – se v doprovodu své nové, mladé kolegyně Sylvie Sedlákové vydává do navenek idylického místa. Dvojice pátračů z Prahy postupně odhaluje události, které v osamělém mlýně před lety těsně provázaly životy původních obyvatel Smrčiny s novými usedlíky. Ve Smrčině se totiž život točí kolem místních jezdeckých stájí a dostihových sázek – ale také kolem vydírání, nevěry, ztracené drahocenné brože a dávného zmizení syna místního hostinského Indyho. Dojde k další vraždě a v ohrožení se ocitá i nová majitelka titulního domu na samotě – mladá malířka Nela Keplerová… Inspektora Bergmana ztvárnil osvědčený Luboš Veselý. Novou kolegyni zkušeného kriminalisty, poručíka Sylvii Sedlákovou, si zahrála Veronika Arichteva. Postavu přísného majitele jezdeckých stájí Soukupa hraje Jiří Schmitzer a partu hostinského Indyho Lecha se ujal Radek Holub. Majitelku titulního domu na samotě – zchátralého smrčinského mlýna – hraje Vlastina Svátková. V roli Soukupova vnuka Dominika se objevuje talentovaný Tomáš Dalecký. Protagonista populární románové série české spisovatelky Michaely Klevisové, pražský kriminalista Josef Bergman, se poprvé objevil v roce 2008 v románu "Kroky vraha". Za svou prvotinu autorka získala Cenu Jiřího Marka pro nejlepší detektivní knihu roku. Stejnou cenu podruhé obdržela roku 2012 právě za románovou předlohu nového televizního filmu – za román "Dům na samotě". Cyklus knih s inspektorem Bergmanem má nyní sedm dílů. Sylvie Sedláková i v televizní verzi funguje jako energická protiváha klidného, samotářského kriminalisty Bergmana, který už pošilhává po penzi a na novou kolegyni si jen obtížně zvyká. Společně ovšem vytvoří Bergman a Sedláková dvojici, která se při pátrání dobře doplňuje. Dům na samotě zůstává věrný literární předloze v tom, že klade důraz na atmosféru místa, společenské pozadí příběhu a postupné odhalování vztahů mezi postavami. Kořeny problémů jsou skryty v minulosti a ani jejich rozkrytí a dopadení vraha nedokáže napravit staré křivdy a nastolit ztracenou rovnováhu. V příběhu, který se opírá o atmosféru navenek idylické středočeské vesničky, se kamery ujal osvědčený David Ployhar. Autorem scénáře a režisérem filmu, který vznikl v České televizi v tvůrčí producentské skupině Aleny Müllerové, je zkušený Viktor Polesný. (Česká televize)

(více)

Recenze (101)

argenson 

všechny recenze uživatele

Začínáme případem pražského sériového vraha (dvě vraždy podle mě ještě nejsou série), pak se to přesune na venkov, kde se lehce zacyklíme v nepřehledném příběhu dávno ztraceného synka a ukradenýho šperku. Do příběhu vstupují jednoznačně dominantní a pragmatické osobnosti (Stanislava Jachnická, David Suchařípa) doplněné plejádou emočně rozhozených, rozuměj celkem mešuge figurek (Radek Holub, Tomáš Dalecký). Poměrně nesourodá a nefunkční vyšetřovatelská dvojka Veselý-Arichteva to nakonec zdárně dotáhne do konce, ale to křečovitý finále během dvou minut je úplně mimo mísu. A jak už tu někdo poznamenal, korunuje to závěrečná hláška: "To je jak z blbýho filmu." ()

tata22 

všechny recenze uživatele

Vše už asi bylo řečeno předchozími recenzenty. Zas tak úplná trága to nebyla ale hodně věcí se nepovedlo. Hlavně tedy výběr obou policistů byl docela mimo a Veronika Arichteva tentokrát tedy nezazářila (zdá se mi to nebo jí narostlo pozadí ?) . Luboš Veselý bohužel rovněž. Naopak Schmitzer, Svátková, Winterová a zejména Radek Holub hráli dobře. Ale zjevně tvůrci chytali moc "zajíců" naráz a nakonec chytli jen Holuba. Neznám předlohu tak nemohu úplně soudit kdo je na víc na vině ale aspoň tam nebyla korupce, mafie a podobné nesmysly, které nás stále dokola stíhají v ještě horších TV hrůzách... ()

Reklama

Hombre8 

všechny recenze uživatele

Hmm. Docela hloupá detektivka. Myslím, že na tom má nemalý podíl i sama předloha. I herecké výkony obecně nic moc. Ale dívat se na to, narozdíl od mnoha jiných současných snímků, dalo. S odřeným hřbetem 50%. Jak je mým zvykem, autorským filmům přidávám, takže nakonec i třetí hvězda. Ale je to nečisté. ()

Kreptry 

všechny recenze uživatele

Souhlasím s tím, co napsal Malarkey – nálepka bestseller na obalu nestačí a rozhodně to nezaručuje kvalitu filmové verze. Dialogy byly o ničem, plno zbytečných záběrů do korun stromů, divná barva obrazu, vyšetřovatelka neustále s tabletem a proč se to hergot jmenovalo Dům na samotě, když se to odehrávalo většinu času ve stájích a v krabici uprostřed louky? A ten konec…, no škoda mluvit. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

„To je konec jak z blbého filmu“, zazněla nesmyslná poslední replika filmu. Ano, tady mě tvůrci zastihli nepřipraveného, protože jsem neměl papír a tužku, abych si v průběhu filmu dělal čárky, kdykoli mi to přišlo „jak z blbého filmu“. Ono to vlastně ani nevypadá jako film, spíš jako sbírka klišé detektivních filmů. Nakonec mě ani nezajímalo, kdo a proč vraždil. Jestli podobná byla i předloha, tak se divím, že se ji někdo obtěžoval dočíst. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (3)

  • Premiérové uvedení sledovalo 1,44 milionu diváků starších 15 let (podíl 35,3 %), jednalo se tak o nejsledovanější pořad večera a také celého dne. (rublik05)
  • Natáčelo se také na dostihovém závodišti v Lysé nad Labem. (M.B)
  • „V roce 2017 se mi ozval režisér Viktor Polesný, že si koupil audioknihu ‚Kroky vraha‘, poslouchal ji v autě, příběh ho zaujal a chtěl by podle mých knížek něco natočit,“ prozradila spisovatelka, pro kterou je to filmová premiéra, přestože už v minulosti nabídky na zfilmování svých knih dostala. „Chtěla jsem práva poskytnout jedině člověku, který s nimi bude zacházet s respektem a v souznění s příběhem. A opravdu, Viktor Polesný napsal k Domu na samotě naprosto dokonalý scénář,“ pochvalovala si Klevisová. (rakovnik)

Reklama

Reklama