Série(3) / Epizody(18)

V antikvariátu grobiánského Irčana Bernarda Blacka a jeho přítelkyně Fran zvané Kocovina, vám nejen nic neprodají, ale ještě vám vynadají, případně i namlátí. (oficiální text distributora)

Recenze (1 062)

Djoker

Britská představa zábavného sitcomu se s tou mojí příliš neshoduje. Po přečtení oficiálního textu distributora se sice v každém správném asociálovi pohnou ledy, jenže realita v Black Books je trošku jiná. Bernard je sice buran a občas setře nějakého zákazníka či urazí svoje kámoše, ale nedělá to tak často, jak by si divák přál a hlavně do samotného finále se nedozvíme možné příčiny jeho pokřivené povahy. Manny je pořádný exot, ovšem jeho pomatenost je místy spíše otravná a Fran, jakožto jediný ženský element, je zase málo přitažlivá. Odkojený americkými sitcomy se navíc těžko vyrovnávám s absencí vývoje postav a jejich vztahů. Pro někoho je možná sitcom stále ten starý dobrý slepenec skečů pořád dokola právě ve stylu Black Books, pro mě to už dávno není. V každé sérii jsem našel pouze jedinou epizodu, která mě dokázala bavit celou dobu a neměla zvýšené množství zmíněných příznaků. 1. - 3. série: 50%. ()

gudaulin

Typický britský sitcom založený na vyhraněných charakterech, suchých břitkých hláškách a jízlivém černém humoru. Neokoukaní herci, originální zápletky, atmosféra všudypřítomné absurdity. Jediné, co tento seriálek dělí od pětihvězdičkového hodnocení, je nevyrovnaná kvalita. Geniálně humorná místa se střídají s hluššími momenty a trapnými grimasami. Celkový dojem: 80 %. ()

Malarkey

Originalita nezná mezí, kór ve Velké Británii, kde se téměř z každého světově známějšího seriálu stává kult. Zdá se, že i u nás se stane něco podobného nebo k tomu Black Books má rozhodně namířeno. Po delší době jeden z novějších britcomů na našich televizích čímž jsem velice šťastný i když kvůli tomu přerušili vysílání Červeného Trpaslíka. Celé je to takové ztřeštěné, praštěné, bláznivé ale jen díky hlavním hercům, kteří jsou originální svým způsobem chování a rozhodně nešetří hláškami, které padají a padají a člověk se směje a směje a nakonec zjistí, že na ten samý díl kouká už po páté. (95%) ()

petero

Toto ma úplne dostalo. Bernard a Manny valia jeden heft za druhým. V postate na 90% sa nedostaneme z kníhkupectva Black Books, no to ani nie je treba. Bernard náruživý fajčiar, večne nespokojný šomrák by bol najradšej celí čas do niečoho začítaný a jediné čo ho vyženie von je keď mu dôjde víno a Manny jeho kolega a spolubývajúci – sluha, čo sa o všetko stará, navzájom do seba celí čas rýpu no a keď ide do tuhého našťastie zakročí ich jediná kamarátka. Veľká škoda že to má len 18 dielov. ()

Satan

Naprostá kanonáda slov a skřeků Dylana Morana a každý díl je napěchovaný k prasknutí parádními gagy, scénkami a grimasami. Británie je v komediích prostě nepřekonatelná. Martin Freeman či Simon Pegg jako třešničky na vysmátém dortu. Manny a Fran jako pořádně sladká šlehačka, která oslazuje jednotlivé díly neskutečným způsobem. Nemůžu nevypíchnout geniálně dokonalý (povšimněte si tohoto spojení - má vážně význam) třetí díl první řady s neskutečně odzbrojující pointou. Tenhle ujetý kousek mám doopravdy rád a to by v tom byla kniha, aby se to nelíbilo i vám. P.S.: Mnohem slavnější IT Crowd zaostává...1. série = 100% | 2. série = 90% | 3. série = 90% ()

Zajímavosti (18)

• Visačka na dveřích obchodu má v 1. řadě na obou stranách nápis "Closed" (zavřeno), který se později změní na "Open" (otevřeno) na obou stranách. Posléze se nápis změní na "Clopen" (zatevřeno). (Morien)
  • Franino (Tamsin Greig) příjmení "Katzenjammer" je německý výraz pro kocovinu. Doslovně znamená "naříkající kočka". (Morien)