Resident Evil: Lék

• USA Resident Evil

Epizody(8)

Skoro tři desetiletí po objevu viru T dojde k epidemii, která odhalí temná tajemství Umbrella Corporation. (Netflix)

Recenze (146)

kukkik odpad!

Jedno jediné je třeba tomuto seriálu přiznat. A sice tolik, že je to opravdu horor, horor se na to dívat. Kolik miliard dolarů bude Netflix ještě muset vyhodit oknem, než pochopí, že líbivou Woke propagandou sice (možná) umlčí těch pár řvoucích psychotiků na druhé straně oceánu, ale zbytek diváků odradí a navíc zaneřádí popkulturu stovkami tisíc hodin odpadního obsahu, jako je tohle? Když si procházím svoje poslední recenze, sám se hrozím nad tím množstvím udělených nejnižších hodnocení u nové tvorby, nicméně nemůžu jinak.. kdybych měl takovéhle splácanině dát byť jen jedinou hvězdu, musely by snad všechny filmy a seriály, natočené před érou VOD, dostat naopak o hvězdu víc. Tohle nestojí ani za vteřinu divákova času. odpad! ()

kenkaku

Epický fail #1: casting. Opět tabulky korektnosti totálně podělali obsazení. Wesker je černoch! Má dvě dcerunky v barvách duhy (obsazené díky tomu zcela příšerně - opravdu na prvním místě by měla být schopnost hrát, ne plnit tabulky diverzity). Epický fail #2: scénář. Sledujeme střídavě linii 2022 v “novém Racoon city” (na to které známe se volně odkazuje) a v linii 2036 v Evropě (UK + Francie). Většinu času se nic neděje, postavy se chovají zcela nelogicky a s existujícími Residenty (tedy existující universem formovaným hrami + jakýmikoliv filmy) se pracuje velice volně a nešetrně (hodně se sice odkazuje, ale nesedí to nikam - př. Evelyn je prakticky sestra Alice z Andersonovi série!?). Mnohem lepší by bylo si jít vlastní cestou, vymyslet třeba C-virus, zcela nové postavy, odkazovat na vystavěné universum a recyklovat osvědčené (zmutované monstra). To by ale museli vyhodit scenáristu a toho idiota co měl na starosti casting (abych nebyl pochopen zle, třeba Lance hraje skvěle, bohužel špatnou postavu). Za mě tedy jde o další trapný pokus o moderní (korektní) recyklaci 25 let fungujícího světa. Více u jednotlivých epizod. ()

LUKICKK

Začalo to průměrně a přerostlo to v podprůměrnost. RE svět nějak nastudovaný nemám, nikdy jsem žádnou hru nehrál, ale cca vím o co jde, znám příběh hry RE 2, takže porovnávat to s herním světem není můj úděl. Hlavní postava Jade mě srala a byla mi nesympatická jak v mladé tak starší verzi, za to její sestra byla sympatická celkem v mladé verzi, ve starší už tolik ne. Otec byl v pohodě průměrně napsaná postava a zbytek tam tak nějak jen zapadal. Za mě to za zhlédnutí nestojí. ()

cariada

Zase tak hrozné to nebylo. Slabší průměr. Je pravda že jsem to musel začít asi po víc jak půl roce koukat zase od začátku, protože už jsem si to nepamatoval. Když překousnete první díl, tak se do toho dostanete. Děj se neustále prolíná ve dvou časových rovinách. Takže vlastně sledujete dva příběhy stejných lidí jen dohromady. Filmy s téhle série jsou někde jinde, ale jako kulisa při hraní her dobrý. Za zmínku stojí zmutovaný obří pavouk či krokodýl. Netflix si opět neodpustil stejnopohlavní paskvil v ději. ()

Ingtar2

Ach, tu niečo nevyšlo tak, ako malo. Teda, nechápte ma zle - určite ide o SciFi roku. Prečo? Pretože tu niesú len zombie, ale objavujú sa tu nápady, ktoré zatiaľ nikde neboli - napríklad zmena rasy postavy počas jednej epizódy (Billie went in full Michael Jackson, eh?). Inak vlastne o nič objavné nejde - máme tu naozaj otrasný casting, ktorý nezachraňuje ani Lance Reddick (ten tu má jeden svetlý moment, inak nič), orientácie snáď všetky ktoré existujú (jo btw ja som Focke Achgelis FA223 Drache, kto si ty?). Príbeh tu prakticky nie je (teda minimálne nie taký, ktorý by sa nedal predvídať), a aj napriek tomu, že nie je, by mu neuškodilo vystrihnutie nudných scén z minulosti. Hudba síce existuje, ale že by som si ju nejako všímal? Not really. Kamera sa síce môže snažiť, občas sa podarí zaujímavý výkrut, ale aj to je zbytočné. No Netflix, na to že toto je prvá vec ktorú od teba pozerám odkedy si ťa naozaj platím (tu sa patrí dať Shoutout Veronike) ide o naozaj strašnú blbosť. Tl:dr; Ide o blbosť, kvalitatívne ešte pod úrovňou The Walking Dead: World Beyond prvej série. Rôzne narážky na Covid a podobné veci pobavili, ale akonáhle začala hrať Billie Eilish (hrať? To by to najprv musela byť hudba aby to hralo) tak som začal seriózne rozmýšľať o odpade. Za 4. epizódu a niektoré príšery (pavúk) teda dávam slabé 2*, 40%. ()

Zajímavosti (21)

• Ve scéně, kdy se Wesker (Ella Balinska) ptá na hrudní prototyp, má na mysli P30. Jedná se o hrudní injektor, který aplikuje látku vyvinutou na základech viru Progenitor. Tato látka zesiluje fyzické schopnosti subjektu, čímž z něho udělá supervojáka. Jediným známým nositelem P30 byla zmanipulovaná Jill Valentine, které museli toto zařízení ve tvaru brouka strhnout Chris s Shevou z hrudi ve hře „Resident Evil 5“. (ScarFace_V8)