Série(3) / Epizody(24)

Charlie a Nick řeší to samé co většina puberťáků. Jsou každý z jiného těsta, ale i tak se spřátelí a brzo zjistí, že k sobě možná cítí něco víc. (Netflix)

Videa (4)

Recenze (88)

jasanka

Prvních pár dílů bylo spíše rozjíždějících, pak to mělo stoupající kvalitu a nutně potřebuju další díly. Knihy jsem četla všechny a seriál je úplně stejně ťutínkový (hlavně druhá polovina). Pohodové, feel-good, slaďoučké, miloučké, odpočinkové. Edit po druhe rade: tohle bylo tak na 3,5*, prvni polovina rady rozjizdeci a trochu o nicem, a celkove mi to prislo dost pomale. ()

Anet21

⚪Pre všetky slniečka a trinásťročné dievčatá s instagramovým popiskom ,,bi" asi povinná jazda. Každému inému úplne stačí prvý diel, tak, ako mne a bude ukonaný až-až.⚪ Inak zase klasická agitka na dobrých citlivých gayov, ktorí tu ešte vyzerajú akoby mali max. pätnásť (v realite majú herci, našťastie, osemnásť rokov), v tretej minúte prvého dielu už padne homobozk a vidíme chlapca, ktorý má ,,crush" na iného spolužiaka bez toho, aby vôbec vedel, či je homosexuál. Tak si to len skúste predstaviť v opačnom garde, že by heterosexuál začal ,,robiť oči" na gaya, aký by to bol problém, že nerešpektuje jeho identitu a dopredu ho škatuľkuje. Dnes je ale asi úplne normálne predpokladať, že každý je homo alebo bi, orientácia je vlastne prežitok a konštrukt society a hlavne to treba prezentovať malým a mladým. Posledný zhasnite.⚪ ()

Stanislaus

Srdcerváči nevypráví nijak složitý příběh, který bychom neviděli v obdobné podobě už jinde (aktuálně např. v seriálu Love, Victor), a divák se nedočká žádných vyloženě šokujících zvratů, nicméně je to tak neuvěřitelně mile a sympaticky odvyprávěné, že tomu člověk odpustí onu jednoduchost a přímočarost. I když se postavy potýkaly s nelehkými problémy, dýchala na mě napříč všemi osmi díly, které člověk slupnul jako jednohubku, neskutečně pozitivní atmosféra a x-krát jsem se nachytal, jak se při sledování culím radostí. Došlo ale i na silné momenty, které člověka nenásilným způsobem dojaly. Ústřední herecká dvojice byla skvěle vybraná, vedle toho jsem ocenil menší roličku pro Olivii Colman a bavili mě rovněž i Tobie Donovan (Isaac) a Jenny Walser (Tori). Druhá série, která mě pohltila ještě o něco více, nabídla vedle částečné změny prostředí (Paříž) i prohloubení vztahů mezi postavami a nakousla další zajímavá témata (asexualita, šikana a její důsledky), čímž si připravila živnou půdu pro další řadu. Nesmím opomenout pochválit animované zpracování pocitů postav, které mi připomnělo krátký film Zamilovat se, a sympatický hudební doprovod. Věřím, že se v postavách najde nejeden divák, a i když jsem často vůči teen-obsazení skeptický, v případě Srdcerváčů jsem byl až na jednu dvě výjimky spokojený. ()

zdepapepa

Drobná vsuvka na začátek: Psal se rok 2018 a já čirou náhodou na YouTube narazil na přenos jakési mně neznámé kapely zvané Chvrches. Tu jsem si rychle oblíbil, ale chtěl bych vypíchnout jeden moment z onoho koncertu CHVRCHES: Live at House of Vans a to konkrétně právě "drop" v Clearest Blue, kde evidentně NĚKDO přidal na hlasitosti (je to znát i v tom, že po pár vteřinách hlasitost mírně klesá). A právě podobně umocněný zážitek poskytuje i Heartstopper. Napsal bych, že to je dle mého nejlepší použití Chvrches písně v něčem, co jsem viděl, ale vzhledem k tomu, že kromě Heartstoppera jsem slyšel pouze Warning Call v Mirror's Edge a Science/Visions v The 100, tak to moc na váze nepřidá. Co by mohlo přidat na váze je roztomilá romance hlavní dvojice. To bohužel stále není samozřejmostí, takže to v někom vyvolává reakce smutku a závisti. Ve mně to vyvolává reakce radosti, neboť bych z celého svého srdce přál lidem (těm, co to chtějí - myslím na vás, aroace-coded Isaacu a Tori) mít to, co mají Charlie a Nick a myslím si, že tento seriál je správný krok - krok, který ukazuje kvalitní a širokou LGBTQ+ reprezentaci jako normální součást života, aniž by z ní byla cítit pachuť panderingu nebo marketingu, neomezuje se na délku celovečerního filmu a je (v poměru s jinými počiny) celkem drama-free, přesto však drama v ní není odfláknuté. Už jsem zmínil Charlieho, Nicka a Isaaca, za zmínku, ale stojí celý ansámbl - páry Tao/Elle a Tara/Darcy, sestra Charlieho Tori, ale i dospělé osazenstvo (velké plus za krásnou reakci od Olivie Colman na coming out). Třešničkou na dortu pak pro mě byly příjemné "komiksové" kreslené efekty a edit, takže to ve výsledku nebylo jen o kameře a hercích. ()

petrsv

Myslel jsem, že to bude víc reálnější, trochu to chvíli připomínalo příšernosti z jihovýchodní Asie, ale naštěstí to ten styl není. Je to prostě pohádka pro mladší teenagery. Zpočátku jsem měl problém s obsazením Nicka, ale ukázalo se to jako dobrá volba. Oba hlavní herci to zahráli výborně. Chápu, že je to podle předlohy, takže vyjadřovat se k obsahu moc smysl nemá, jen bych vytknul tu bisexualitu. Je mi jasný, že pro většinu společnosti je to přijatelnější než homosexualita, ale v 21. století už snad takové alibismy nemáme zapotřebí. Je fajn, že seriál upozorňuje i na jiné aspekty seznamování, jako je třeba udržení přátelství. Update po 2. sérii - pohádka pokračuje, kluci se ve vztahu dostali k cucfleku, což působí komicky, na druhou stranu to je tak výborně zahrané, že celkové hodnocení neměním. ()

Zajímavosti (11)

• První série vychází z prvních dvou dílů stejnojmenného grafického románu Alice Oseman, která se podílela i na produkci. (veverrka11)
  • Automobil, kterým Charlieho vozí jeho otec, je Škoda Octavia combi první generace. (emkon)
  • Během bowlingu čte Isaac (Tobie Donovan) knížku „Radio Silence“ od autorky komiksové předlohy i scénáře Alice Oseman. Kniha „Radio Silence“ vypráví příběh Charlieho kamaráda Aleda, který se objevuje v původním komiksu a jehož v seriálu nahradil právě Isaac. Důvodem bylo, že Alice chtěla mít v seriálu postavu, která se bude moct vyvíjet, a to by u Aleda, vzhledem k tomu, že jeho příběh je velice komplexní, nebylo možné. (Priaxxa)