Režie:
Brad AndersonScénář:
Scott KosarKamera:
Xavi GiménezHudba:
Roque BañosHrají:
Christian Bale, Jennifer Jason Leigh, Aitana Sánchez-Gijón, John Sharian, Michael Ironside, Anna Massey, Lawrence Gilliard Jr., Reg E. Cathey (více)Obsahy(1)
Hrdina existenciálního hororu Trevor Reznik je osamělý, uzavřený a tichý mladý muž. Až na to, že vypadá trochu přepadle, vyhlíží jako tisíce obyčejných mladíků, kteří navečer přijdou z práce, často poklábosí se servírkou z kavárny a občas své jednoznačnější touhy uspokojují prostřednictvím profesionálky - a pak jdou spát. Trevor ovšem spát nejde - už rok totiž trpí nespavostí, která však nemá nic společného s banální insomnií, nutící vás uvařit si první kávu za rozbřesku. Fyzicky i psychicky vyčerpaný mladík, pracující v zatuchlé dílně u soustruhu, už celé měsíce bojuje s noční můrou, z níž se nelze probudit. Svou roli v ní hraje děsivá nehoda, již Trevor zavinil (nebo snad ne?), kolegové z práce, Trevorova oblíbená call girl Stevie, tajemný plešoun Ivan a sympatická číšnice Marie. Kdo z nich je však skutečný a nic nepředstírá? Je Trevor obětí nějaké podivné hry, nebo je on sám bezcitným manipulátorem? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (916)
„Kto si?" Kašlite na špeciálne efekty, zožeňte si Christiana Balea. To, čo predvádza, nie je o normálnom herectve, lenže čo čakať od niekoho, koho už ako trinásťročného režíroval Spielberg vo vojnovej dráme RÍŠA SLNKA? Savo, holohlavý zvárač Ivan (ten, čo nahradil Reynoldsa), koberec, servírka s kávou a koláčmi, nahá Jennifer Jason Leighová (SPOLUBÝVAJÚCA), jeden rok dlhá insomnia, amputovaný Michael Ironside, zapaľovač v aute, zrazenie autom. Precenené, ale za originalitu hodné nadpriemerného hodnotenia. P.S. Podľa mňa to nie je Stanislavského metóda, tá by sa mala dať predsa zahrať, napr. ak máte hrať zadýchaného, môžete obehnúť štyri bloky alebo ho proste zahrať, ale ako zahráte drasticky schudnutého? Takže to podľa mňa nie je Stanislavského metóda. Viac v mojej recenzii na Studna.net: http://www.studna.net/reviews/650/ ()
Šokujícně vyhublý Christian Bale v zajímavé roli chlápka, který se jaksi "necítí ve své kůži", vzpomínky se prolínají s přítomností, lidi nejsou kým se zdají, čas se občas jakoby zastaví a navrch se mu snad někdo vloupává do bytečku... Mechanik je excelentní psycho thriller s výbornou, temnou a znepokojivou atmosférou, kterou podporují vhodné kamerové filtry a nenápadná, avšak funkční hudba. Děj není kdovíjak "košatý", od začátku do konce sledujeme jen tápání hlavní postavy v tom, co se kolem ní vlastně děje, problém vidím trošku v tom, že ačkoliv pointa působí skvěle (nechápu stížnosti na ni), tak nevysvětluje ony zmiňované "anomálie" vzniknuvší v průběhu filmu. Dá se tedy říct, že Mechanik je prvoplánovaý konstrukt, ale tím se nenechte vůbec odradit, funguje skvěle a dokáže naprosto pohltit. 9/10 ()
Skvělá atmosféra a hodně dobrá vizuální stránka to vás praští do nosu hned po extrémě vychrtlém Baleovi, který ve své roli skutečně exceluje (když má ty vykulený oči vypadá fakt nepříčetně). Mechanik se mi opravdu hodně líbil a celou dobu (hlavně ze začátku) jsem měl tak trochu pocit že sleduju sci-fi, absolutně nevim proč ale ten pocit tam byl. Filmy s nejasným rozuzlením mám rád akorát tadyto vyplynulo z děje možná dříve než by si tvůrci přáli, ale to nic nemění že Mechanik je opravdu nevšední zážitek s brilantním Christianem Balem i ostatními herci. (zvlášť Ivan byl cool týpek) ()
KDO JSI ??? Trevor Reznik je..... Film o úplným zmagoření vyprávěný ,,NORMÁLNĚ“ s dokonale zahalenou pointou. Příběh na rozdíl od Ch.Bale geniální asi není, ale temný ,,snový“ filtr, podivná nálada a divně chovající a hrozně vypadající Bale stojí za vidění. Bohužel krom těchto kladů, to u mě bylo ,,jen“ čekání na pointu. Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Chybí mi na ruce několik prstů a zajímám se o možné způsoby vyřešení mého problému. 2.) Nespal jsem už několik měsíců. A dobře vím proč!. 3.) Nemám, ale opravdu NEMÁM čistý svědomí. PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Tak tohle bylo husty, tohle bylo pekelne husty. Takovejhle typ pribehu se da v podstate vypravet trema zpusobama. Bud od zacatku do konce netusite co se to deje ala Lynch, nebo je vam naopak vse az do konce jasny a konec to cely postavi na hlavu ala Shyamalan. A pak je treti pripad a to, ze sice ze zacatku netusite co se deje, ale film vam postupne dava cim dal tim vetsi smysl, jednotlivy epizody zacinaj zapadat do sebe a na konec se vse logicky vysvetli. A tohle je ten treti pripad, kterej mi vyhovuje nejvic. A nic na tom nemeni fakt, ze jsem pointu odhad uz par minut pred zaverecnym vysvetlenim. A musim se zminit o Christianovi Baleovi, to bylo neco neuveritelnyho, fakt ho vystihuje jedna hlaska z filmu: "Jeste trochu bys zhubnul a uz bys nebyl.", na jeho vzhled jen tak nezapomenete. Navic kdyz hral naprosto dokonale. K tomu vsemu si pripoctete vynikajici kameru, originalni pribeh, syrovou az skoro neprijemnou a napinavou atmosferu, dobre zvolenou hudbu a sviznou rezii a vyjde vam bezchybnej 5* film. ()
Galerie (56)
Photo © Paramount Classics
Zajímavosti (24)
- Scénárista Scott Kosar a Brad Anderson byli odmítnuti prakticky každým americkým studiem, protože scénář byl "příliš podivný". (Satan)
- Brand Anderson chtěl ve filmu dosáhnout stejného vizuálního expresionistického dojmu jako ve filmech Kabinet doktora Caligariho (1920), Upír Nosferatu (1922), Upír aneb Podivné dobrodružství Davida Graye (1932) a Putovala jsem se Zambií (1943). (Ajka1)
- Režisér Brad Anderson si během natáčení poranil kotník a namohl záda, takže část filmu režíroval v leže. (Satan)
Reklama