Hrají:

Táňa Pauhofová, Kateřina Coufalová, Aaron Friesz, Ursula Strauss, Martin Pechlát, Adam Vojtek, Rosaria Viola Mlčková, Kateřina Winterová, David Švehlík (více)
(další profese)

Série(3) / Epizody(5)

Recenze uživatele anatheman k tomuto seriálu (2)

Série 1 (2017) (S01)

Silné 3 hvězdičky. Inu... ve výsledku to nebylo vůbec špatné. Hlavně ve srovnání s mými skeptickými očekáváními. Myslím si, že se tvůrcům podařilo vytvořit živoucí obraz z doby, kdy naše slavná panovnice usedla na trůn(y). Tím mám na mysli, že se nedočkáme "papouškování" historických událostí. Je zde patrná snaha o psychologii historických postav, což je zaručené plus. Ano, historii si upravuje scénář, ale nedošlo k nějakým zásadním prohřeškům. Tomu pomáhá i poněkud odlehčená atmosféra. Co dále potěší? Především slušná výprava, kterou reprezentují úchvatné kostýmy a vhodně zvolené lokace (především české zámky). Ani nevadí novorománská jízdárna ve Světcích, pocházející z následujícího století. :-) Herci jsou ok. Pouze občas dře dabing nečeských herců. Tím nemám na mysli zvolené hlasy, jelikož ty jsou vybrány velice dobře. Spíše pokulhává synchron a mix. Je možné se pozastavit i u tématu filmu. Myslím si, že bylo vhodné poukázat na "předreformní" období habsburské monarchie. Je poukázáno na problémy, kvůli kterým bylo třeba říši přestavět. Nicméně je zřejmé, že nejzásadnější momenty vlády MT nastaly po skončení závěrečných titulků. Nabízí se i myšlenka, že mohlo klidně dojít k adaptaci látky na seriál. Potenciál by tam byl. I za cenu, že by výsledkem byla středoevropská verze Koruny či Viktorie. Kdyby tento kurz film nastavil, seriál by se zrodil takřka sám. Ale to je pouhá fantazie. Poněkud slabší hodnocení uděluji kvůli tomu, že občas přeci jen chybí šťáva. Ale ty silné 3 hvězdičky jsou v celku důstojné. Kdyby takto vypadal běžný historický film ze středoevropské televizní produkce, byl bych velice spokojen. ()

A Woman at War (2019) (S02)

Heleďte, já tomu ty 4 hvězdičky dám. Je tam sice několik "infantilních" podivností, ale jako celek se film bere celkem vážně a rozhodně nepůsobí jako historická "pohádka". Dokonce bych si dovolil tvrdit, že se druhý film, respektive druhá část minisérie, dosti přibližuje dnešní Viktorii s Jennou Coleman či Kateřině Veliké s Helen Mirren. I scénář je dostatečně propletený a dramatický a dobře transformuje historickou látku. Někdy se sice vyjeví nějaký ten vyprávěcí laps, ale nejedná se o nic závažného. Líbí se mi rovněž, že se z Marie Terezie netvoří ideální obrázek, ale lidsky se chovající postava. V mnohém je snímek docela i odvážný, což zaručuje, že se asi nebude líbit všem... Ale mě se líbil. Milé překvapení na začátku roku! ()