Anna Elliotová se kdysi nechala přesvědčit, aby si nebrala fešáka ze skromných poměrů. Po osmi letech na něj ale narazí znovu a pravá láska možná dostane druhou šanci. (Netflix)

Recenze (87)

Pavlínka9

4* dávám hlavně z důvodu toho prostředí, těch kostýmů, té barevnosti a celkového dojmu... Jinak je to předvídatelný film, kde mě neskutečně po celou dobu štvalo, že si nedokážou prostě říct, co k sobě cítí a ta hrdost a pýcha byla až, jak by řekl pes po kastraci "kulervoucí". Jinak je to hepáč jako prase, kde i slzu uroníte a pokud stárnete, tak si můžete říct, že už jste vážně staří a patetičtí :D ()

Anet21

⚪Divák, ktorý pozná predlohu a videl obe predchádzajúce adaptácie sa musí chytať za hlavu.⚪Dobre, akási nová ,,móda" je dnes adaptovať klasiku a lá odľahčenú červenú knižnicu s trápnym humorom, za ktorý by sa nehanbila ani marvelovka, vidieť to bolo možné už u Emmy z roku 2020. Zatiaľ čo však Emma už od pôvodu, t.j. literárnej predlohy má tendencie ako postava byť márnivá, nerozvážna, ,,strelená," čiže sa k nej istý vtipný, prestrelený naratív hodí, Anna Elliotová vždy bola (roz)vážna hrdinka s charakterom, zasadená v dramatickom naratíve.⚪Previesť Elliotovú do tohto moderného ,,quirky" meta Netflix módu, v ktorom dostáva skôr charakterové vlastnosti Emmy (taktizuje, flirtuje, chce si W. prilákať späť a pod.) a ešte z celého diela vypustiť dobové zvyklosti (vlasy žien vypnuté hore, úklon pri pozdrave a je tam toho ešte milión) je potom nielen neskutočne odveci, ale, predovšetkým, sa vynára otázka - Prečo? Ak chcel tvorca pôsobiť inovatívne, asi sa mu to sčasti podarilo, no prečo si vybral práve predlohu, ktorá je tak vážna, vyložene filozofická, introspektívna?⚪A áno, ak si tvorca vie takúto zmenu odargumentovať, prosím. Ale v tomto prípade nedáva žiadny zmysel, iba ak by odpoveď bola, že dnešná generácia Z už nedokáže udržať pozornosť pri ničom tichom, vážnom, konverzačnom a je nutné jej pozornosť neustále udržiavať hlúpymi vtipmi a naratívnymi výstrednosťami. Vlastne, aj názor, že: ,,Klasiku treba modernizovať" (akokoľvek) je úplne sporný.⚪Nehľadne na to, že Johnson je tak mizerná a protežovaná herečka, že je to jasné aj slepcom. Výprava je veľmi pekná, spolu s color gradingom zase pôsobí, že čerpala zo spomínanej Emmy.⚪Všetko sa ale utápa v nefunkčnom ,,komedy-meta-romantickom" naratíve, kedy sa zdá, že vtipy a narážky sú väčšou a dôležitejšou súčasťou deja ako charakterový vývin hrdinov. V celku sa potom stratí aj akákoľvek dramatickosť, celý film v závere pôsobí nie ako adaptácia klasiky, ale ako béčkový nemecký romantický film vysielaný o 15:00 na Prima Love. A to, asi uzná každý, nie je dobre.⚪ ()

Botič

Now, we're worse than exes. We're friends. Jane Austen nejde občůrat, takže Persuasion ve vytyčených mantinelech občas působí jako slon v porcelánu. Jenže, Dakotu Johnson mám rád a bavilo mě, když na mě mluvila, mrkala nebo koulela očima. Něco na tomhle po-fleabagování Austenové je. Příjemné rozptýlení. ()

Elyssea

Po všech těch negativních recenzích jsem mile překvapená. Persuasion je moje nejoblíbenější austenovka a Dakota Johnson přehrává Sally Hawkins na všech frontách. Ačkoli si tvůrci posunuli charakter Anne úplně jinam (trochu zahořklá, víc asertivní, velmi současná), Dakota Johnson má charisma a energii na to, to utáhnout (když už z ní udělali spíše Lizzie Bennettovou). S obsazením bych byla téměř spokojena až na Cosmo Jarvise. Chybí mu hrdost a ve druhé polovině filmu nabírá až štěněcí výraz a to je pro mě horší, než Annino ironické popíjení. Adaptace je to po charakterové stránce velmi volná, konec je trochu překotný, ale nakonec je to vcelku milá a vtipná romantika. Náladu knihy ale hledejte... v knize. P.S. Nabízí se porovnání s Emmou. Ta měla taky slabého pana Knightleyho, nicméně i přes výraznou stylizace vezmu zavděk namalovanou Dakotou než krvácející Anyou. ()

Arsenal83 odpad!

Jane Austen by sa nestačila čudovať. V jej románe sa odrazu objavila podivná šľachtičná - nejaká lady z Konga. Riadne im to zadrbáva. Totálny súhlas s komentárom eileen. Je jedno, kto ako vyzerá, akú má farbu pleti, ale keď to tam nepatrí, tak to tam nepatrí. Okrem celkovo trápnej formy, kde Dakota (aj keď jej to veľmi pristane) v kuse čumí do kamery a rozpráva sa s ňou, je celkovo tá negroizácia klasických diel pošpinením literatúry i histórie a vyrába z novej generácie tupých tĺkov. ()