Reklama

Reklama

Náhrdelník

(seriál)
Drama / Romantický / Hudební
Československo / Německo, 1992, 9 h 48 min (Minutáž: 49 min)

Hrají:

Libuše Šafránková, Josef Abrhám, Viktor Preiss, Jana Preissová, Friedrich von Thun, Janette Rauch, Gedeon Burkhard, Oldřich Vízner, Květa Fialová (více)
(další profese)

Epizody(12)

Obsahy(1)

Oblíbený výpravný dvanáctidílný česko–německý seriál vypráví příběh z první třetiny minulého století, z doby, kdy ve středoevropském teritoriu kralovala opereta, do lidských osudů však zasahovala i první světová válka. Budeme sledovat osudy lidí tak či onak rozesetých po světě, ale zároveň spjatých místem svého původu, které je navždy poznamenalo. Tím místem je Praha, na počátku minulého století ještě město česko-německé, domov českých a německých Pražanů. Prožijeme s nimi třicet let štěstí i bídy, bloudění a návratů. Budeme rovněž svědky vzniku secesního náhrdelníku, jehož cestu budeme sledovat během celého seriálu... (Česká televize)

(více)

Recenze (64)

quixote 

všechny recenze uživatele

Ten scénář opravdu nápady nehýří. Je to vážně škoda, že se nenašel schopnější autor - zvláště jde-li o takhle nákladný projekt. Hodně zachraňuje výprava, herci a vysoce profesionální režie Františka Filipa. Hodnocení na ČSFD dává jasný verdikt: průměr. Myslím ale, že diváci si seriál dost oblíbili, protože se - na rozdíl od mnoha jiných - pravidelně vrací na obrazovky a vždy má slušnou sledovanost. Na 4 hvězdy seriál hodnotím mj. kvůli hudbě a režii a hlavně díky L.Šafránkové, která celý seriál nese na svých bedrech a v ústřední roli je zcela suverénní. ()

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Kdysi možná pro mne zajímavý seriál, ze kterého jsem ještě pořádně neměl rozum, se dnes v mých očích jeví jako laciná taškařice s pitomým dějem a špatně napsanými postavami. Šafránkové si vážím, ale nikdy nebyla mou oblíbenou herečkou. Oproti tomu plejáda jiných skvělých herců, kteří si tu sem tam zaštěkali, nedostala dost prostoru. Někdy si tak říkám, že takové množství známých jmen spíše škodí celku. Nevím pak, na koho se mám soustředit víc a mrzí mne, když se na obrazovce většinu času roztahuje nějaký německý gezicht. Možná tak více z nostalgie, než z dojmu, malinko přisadím tomuto podprůměru, který alespoň trochu vytáhla ta známá jména. 50% ()

Reklama

Rodin 

všechny recenze uživatele

Tedy já chápu, že před rokem 89 bylo fajn točit s německou produkcí, a že pár takových seriálů vzniklo, a nebyly všechny špatné. Ale tohle jsem v roce 92 fakt nepobral. Snad nebýt těch příšerných zpívánek, nepůsobilo by to na mě tak přitroublým způsobem, ale i tak, většina postav byla napsána snad pro Cimrmanův divadelní soubor Lipany, a zápletky a dějové zvraty byly prostě neuvěřitelné (což ovšem scénáristi asi nechtěli). Zdá se mi, že zde přítomných 57% je nemístně lichotivých. ()

Kontryhelka 

všechny recenze uživatele

Viděla jsem jednou a už více vidět nemusím. Nebylo to špatné, ale vadila mi tam Šafránková. Vůbec mi tam neseděla a jak hrála na začátku tu mladou slečnu, tak ji měli maskéři lépe namaskovat, protože bylo vidět, že jí je minimálně třicet a ne osmnáct. Hrůza. Celkově mi ten seriál přišel takový syrový, ponurý a divný. ()

Yahey 

všechny recenze uživatele

Pro mě pěkně zkomponovaný příběh ve výpravných reáliích a kostýmech. Vcelku kvalitní seriál na úrovni. Jen to nemá takový ten spád nebo švuňk (je to noblesní, ale trochu bezkrevné), takže to každého nestrhne. Spíš je to jako číst nějaký průměrný a přitom rozvleklý román, v němž lze však zajít zalíbení. 3-4 hvězdičky. Abrhám a Šafránková jsou zde kouzelní. Když to srovnám s cirkusem Humberto, dochází mi, co tady nefunguje. Divák si postavy (ač dobře zahrané) nezamiluje; nepřirostou mu k srdci. A tak je sleduje jen s poloviční účastí. ()

Galerie (66)

Zajímavosti (11)

  • Hlavní divadelní scény, ve kterých se seriál odehrává, jsou dnešní Státní opera v Praze (založena 1888) a Bavorská státní opera v Mnichově (založena 1653). (NinadeL)
  • V seriálu se objevují ukázky z celé řady klasických operet: Mam'zelle Nitouche (1883, Hervé), Netopýr (1874), Cikánský baron (1885) a Vídeňská krev (1899, Johann Strauss mladší), Krista z myslivny (1907, Georg Jarno), Veselá vdova (1905, Franz Lehár), Ples v opeře (1898, Richard Heuberger). (NinadeL)

Reklama

Reklama