Režie:
Stéphan CastangScénář:
Mathieu NaërtKamera:
Manuel DacosseHrají:
Karim Leklou, Vimala Pons, François Chattot, Jean-Christophe Folly, Karoline Rose, Stéphan Castang, Michaël Perez, Benoît Lambert, Sébastien ChabaneObsahy(1)
Je obyčejný den a Vincent se v kanceláři věnuje své práci. Zničehonic se jeden stážista naprosto zblázní a bez jakéhokoliv důvodu Vincenta napadne. Když se to stane už po několikáté, je Vincent nucen dát se na útěk. Vydává se na venkov a snaží se přijít na to, co se děje a jak může přežít ve světě, kde nejen že jsou všichni proti němu, ale dokonce se ho snaží zabít. V této živoucí noční můře se Vincent setkává s Margaux, servírkou z bistra, která je milá, okouzlující, ale potenciálně nebezpečná. Tento film je plný násilí – nešetří se tu krví, slinami ani exkrementy, které symbolizují temnou stránku společnosti. Jsme čím dál víc sobečtí a podráždění a tento snímek to všechno satiricky umocňuje. Titul čerpá inspiraci z filmů jako Invaze zlodějů těl nebo Neutečeš a je okořeněný silnou dávkou černého humoru. Jde o jedinečnou variaci na zombie žánr, kde se promyšleně mísí prvky hororu, apokalypsy, komedie a romantiky. (Film Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (29)
Až bláznivě jednoduchý nápad, ze kterého tvůrci vydolovali neuvěřitelné - psychologickou studii člověka v absurdní situaci, rozehranou do společenské satiry post-apokalyptických rozměrů. Bez fantasy prvků a velkých scén, přestože se film odehrává převážně v exteriérech. Na Vincenta prostě jenom bezdůvodně útočí někteří lidé. A velmi agresivně. Gradující nebezpečí nepochopitelného původu a důvodu, stoupající paranoja, nevyhnutelná izolace. Hodně filmu za babku. [Sitges FF] ()
Tak ono je to dnes už celkem běžné v těchto krajinách, že vás bezdůvodně napadne, kdejaký barbar. Upřímně, jsem čekal více násilí, ale budiž. Díky znepokojivý atmosféře, která začne výborně gradovat, po příchodu servírky a skvělé postavě Vincenta, jsem se do toho celkem zažral. Finále, kde to směřuje do apokalyptických rozměrů, bylo dost solidní. Lepší tři. Btw, hafan byl nádherný ! (208. hodnocení) ()
„Poselství hutné, SPOILERY! nutné.“ Kolikrát musí stážista majznout Vincenta po hlavě notebookem a jak hluboko mu musí kolega zarazit tužku do ruky, než Vincentovi dojde, že je tzv. chronická oběť? Pětihvězdičkový úvod mě namlsal, i sekundární viktimizace oběti v kanceláři nadřízeného. O to větší frustraci mi pak přineslo IDIOTOVO OKÉNKO: [][] Vincent už ví, že agresi spouští oční kontakt. A přesto na každého čumí jak tele na nová vrata. Sklopí zrak? Ani náhodou. Sluneční brýle zrcadlovky?! Kdepak, to by byl život moc snadnej. A co šátek přes oči? To až v samotném závěru, pak teprve objevíme Ameriku. Budeme sice za debily, ale parádně tím nasereme Omnibuse. [][] Škoda. Jak si mám užívat vizionářskou satiru se zombie lookem plus romantické vztahové drama, soucítit s chronickou obětí, dobrovolně izolovanou od lidí a přemýšlet o kořenech zla a násilí, když mi Naërt háže vidle do očí a do příběhu? Chci remake, ale s chytřejším scénářem! ()
Nový přírůstek do mého oblíbeného subžánru filmů, v nichž hlavní postava následkem nevysvětlitelného jevu ztratí jistotu bytí a musí se s tím nějak vyrovnat. Výborný nápad dokázali tvůrci i za málo peněz přetavit ve funkční biják, oplývající paranoidní atmosférou a stupňujícím se pocitem bezvýchodnosti. "Hororových" scén jako takových tu člověk moc nenajde, ale "horor" to je v jádru silnější a působivější, než drtivá většina čistokrevných žánrovek. První půlka lepší než druhá půlka, souhlasím s výtkami ostatních, že v závěru snímek ne moc úspěšně hledá, kam se sebou. ()
Hutný psychologický Thriller s originálním konceptem. Francouzi opět letos bodují.Příběh se zaměřuje na Vincenta, který je zcela obyčejný chlap pracující v kanceláři, jenže z ničeho nic je terčem útoků od náhodných lidí, kteří jej chtějí zavraždit a bude tomu muset přizpůsobit nový styl života. Nebezpečí tožit číhá na každém kroku a dozvídá se, že takových jako je on je více. Vincent tedy doslova zažívá noční můru, kde se nedá nikomu věřit- zabít Vás totiž budou chtít i malé děti. Je to chytré, táhne to herecký výkon hlavního hrdiny, má to docela zneklidňující atmosféru, je to zábavné a závěr směřuje do finále apokalyptických rozměrů, které bylo příjemně drsné. Francouzská metafora na násilí ve společnosti a já si to užil. Škoda, že film nezodpoví otázky na divákovy odpověďi, za nějaký zvrat bych se tady určitě nezlobil. 75% ()
Galerie (13)
Photo © Capricci Films
Zajímavosti (10)
- Stéphan Castang v rozhovore o rozhodnutí prijať ponuku na natočenie tohto filmu: "Páčila sa mi hlavná myšlienka Mathieuovho scenára, príbeh o pohľade. Zakaždým, keď sa objavia príbehy o konflikte, je to tak. Ľudia si povedia: 'Ako si sa na mňa pozeral?' alebo 'Tá osoba sa na mňa smiešne pozrela.' Myšlienka miešania žánrov tu už bola, ale bola to len premisa a videl som, že je to niečo, čo si predstavuje neurotik. A keďže som sám dosť neurotický, napadlo mi, že by som si do toho mohol napchať vlastné neurózy. A čo je pre mňa dôležité: humor. Mám rád absurdný humor. Na to sme sa teda zamerali." (Arsenal83)
- Mathieu Naert vytvoril svoj scenár s podporou Nicolasa Peufaillita v rámci projektu Sofilm Genre Residencies 2017 po výzve na predkladanie projektov pre fantasy a sci-fi filmy. (Arsenal83)
- Stéphan Castang o inšpirácii pri natáčaní filmu: "Samozrejme ma ovplyvnil Carpenter, ktorý je tak trochu vedúcou osobnosťou, ale skôr je to Carpenter z They Live. Tiež to bol Romero a jeho Crazies. A tiež Buñuel - odtiaľ prvá scéna, v ktorej vedľajšia postava rozpráva sen. Tiež ma inšpirovala burleska a Buster Keaton." (Arsenal83)
Reklama