Epizody(7)

Dobrodružný seriál pro celou rodinu o napínavém pátrání po pachateli, který ohrožuje unikátní stádo bílých jelenů. (Česká televize)

Recenze (61)

javlapippi

Starý známy púšťač včeličiek sa zachránil pred šibenicou, v ústraní prečkal dobu socializmu a po prevrate sa dal na podnikanie v oblasti pohostinstva. Zločinne-teroristické maniere ale neopustil a úspešne kradne, podvádza, podpaľuje zvernice, otravuje vodné zdroje a krstí víno. Pri čine ho konečne po dlhých siedmych častiach prichytí a po prstoch mu klepne neohrozený malomestský príslušník verejnej polície, za hojnej pomoci detskej bandy, agilných dôchodcov, mladistvého recidivistu a správcov jelenieho stáda. K tomu im dopomáha Hapkova muzika, ktorá hrá dokonca aj na kolotočoch. Znie to dobre, ale výsledný produkt nie je najkvalitnejší. Stará herecká garda hrá tradične skvele, detskí neherci robia čo môžu, ale miestami je to fakt na preplesk, hlavne hrdzavý cirkusácky potomok je príkladne iritujúci. Naivný scenár by pri detskom seriáli zase až tak nevadil, miestami trápne vtípky a jemný fekálny humor ma tiež nepohoršuje, čo mi osobne ale chýba je ono socialistické súdruhovanie, bez ktorého to akosi nemá ten správny šmrnc. Tak aspoň tri hviezdy, aj za dobovú detskú konfekciu, v podobe strakatých bermúd a tričiek s nápismi, ktorým sme nerozumeli. ()

Schlierkamp

Československý rodinný televizní seriál s kriminální zápletkou o partě dětí a jejich dobrodružství o letních prázdninách. V městečku, kde se příběh odehrává (Třeboň), se právě konají stopadesátileté oslavy založení obory s unikátním stádem bílých jelenů. Řediteli obory inženýru Bajerovi (J. Kanyza) však v oploceném lese řádí neznámý záškodník, jenž má zájem oslavy překazit a způsobit co nejvíce potíží. Místnímu policistovi poručíkovi Klepetkovi (P. Zedníček), jenž dohlíží na bezpečnost v obci, pomalu dochází, že neobvyklé události v oboře můžou souviset s krádeží cenných předmětů z věže radnice, jež byly odcizeny před deseti lety neznámým pachatelem a byly ukryty v tajné chodbě, jejíž jeden východ ústí přímo mezi pasoucí se raritní sudokopytníky. Kouzlo sedmidílného seriálu spočívá ve nápaditém scénáři s humornými prvky a zdařilé kombinaci dětských herců spolu se střední hereckou generací a hereckými legendami (M. Růžek, J. Sovák, S. Zázvorková). Ačkoli se z dětských herců kromě Z. Vejvodové v roli Leontýnky nikdo v budoucnu v hereckém oboru neprosadil, jejich výkony byly pro mě rozhodně oživením. Svou životní roli zde zřejmě ztvárnil O. Vlach v roli chamtivého hostinského Kubáta. V menších rolích se objevil O. Vetchý jako novomanžel Arnošt, bratr tamější učitelky S. Postlerové nebo excentrický zeměměřič M. Etzler, jež nejvíce šokovali extravagantním dobovým outfitem. Z mnoha pohledů pokládám tento seriál za jedinečný, nejen kvůli hudbě P. Hapky, ale i proto, že podobně zaměřených děl není mnoho. Režisér L. Ráža vytvořil povedený rodinný seriál plný pohody, začínajících lásek a napětí, jež ani po letech neztrácí nic ze svého kouzla. ()

Helmutek

Celkem sympatickej seriál, kterej rozhodně nezastaral ani nic podobnýho, kterej ale až moc srážej nepřesvědčivý dětský herci i nepřirozený a neuvěřitelný dialogy jejich rolí (ale i jinejch postav - třeba pani učitelka apod.), z nichž bohužel téměř pořád čuměl scénář a očividný režisérovy instrukce typu "...rozeběhni se, pak se zastav a otoč, zavolej tohle a tohle a pak zase běž dál" atd. Za všechny byl učebnicově na pěst třeba prvoplánově žoviální cirkusák Pepík, otravnej a nesympatickej syn policajta Zedníčka, afektovaná Leontýnka - dcera Kanyzy apod. Seriál je tak téměř výhradně pro děti, dospělýmu divákovi totiž budou kromě zmíněnejch trapnejch dětí vadit i další věci, jako třeba samotná stavba seriálu - pachatele známe od začátku a jen se čeká, až se na vše přijde; dál třeba jednoduchej a příliš průhlednej děj; spousta zjednodušení a zkratek... Ale nechci to nijak snižovat, protože pro děti to furt může bejt krásnej a dobrodužnej zážitek s výborně obsazenejma dospělejma rolema. Naopak skvělá je tradičně Hapkova hudba, a dle očekávání vynikaj herecký osobnosti jako Zázvorková, Sovák, Hlaváčová, Růžek, ale i ten Zedníček s Kanyzou a třeba Suchánek. ()

BoredSeal

Odbyl jsem si premiéru seriálu až nedávno, takže dětská nostalgie nefungovala. Co je na něm dobré? I když kapitalismus už vystrkoval drápky, v seriálu panuje příjemná jihočeská pohoda a bohaté obsazení dospělých, třebaže většinou v mini rolích - znalci tvorby režiséra Ráži si s úsměvem všimnou, že režisér obsadil drtivou většinou svých oblíbených hereckých spolupracovníků a starší ročníky mu byly určitě vděčné vzhledem k počtu příležitostí, které po revoluci v českém filmu dostali. Jeleni jsou taky docela sympatičtí. S těžkostí jsem se ale prokousával scénami s otravnými dětmi (tohle by mělo bejt v reklamách na antikoncepci), konkrétně jsem si "oblíbil" otravného cirkusáka a přitepleného andílka Honzu, argh! Prvek krimi je pofidérní, protože padoucha známe brzo a musíme jen trpět pitomé děti a SNBáka Zedníčka, jak tápou po falešných stopách a pak sledují neznámého. Legrační byl obzvlášť v tomhle směru poslední díl. Ochránci zvířat by asi taky běsnili - terror, který provádí cirkusácký spratek na nevinném hospodářském zvířeti koze, je k nesnesení, pak ještě v přímém záběru auto vjede do hejna hus. Síla. Kdyby v tom nehráli mí oblíbení herci z předrevoluční gardy, asi bych se uzíval k smrti i přes hezkou přírodu. ()

Zeddi

Spíš jen jako zajímavost. Skutečně je to pravda. Tento seriál se točil v Třeboni (no asi nic nového). Od doby kdy mě maminka koupala ve škebli :-) jsme s rodiči jezdili každé léto na dovolenou právě do Třeboně a zrovna i v tu dobu kdy se tam natáčel tento seriál. Jestli si pamatujete na roli Pavla Zedníčka coby policajta tak si jistě vzpomenete i na jeho policejní fáčko :-) Blatníky černé, haubna žlutá, střecha bílá, na boku nápis POLICIE a na střeše houkačka. Tenkrát nás jako malý parchanty hrozně naštvalo kdo si to dělá takhle nemístnou srandu, že si dá na takhle hnusný fáčko z boku nápis POLICIE. Nu a tak jsem šli a z mladistvé nerozvážnosti nás nenapadlo nic lepšího, než že jsme z toho fáčka ukradli SPZtku (dodnes jí někde mám v garáži na steně). Už si moc nepamatuju v čem byli ty SPZ tak specifické, ale každopádně televizní štáb přehazoval tu jednu co jim zbýla ze předku na na zadek (dle záběru), protože kolikrát bylo fáčko v záběru bez jedné SPZ. Tímto se tedy omlouvám za způsobenou škodu České televizi a kdyby někdo o ztracenou SPZ projevil zájem stále ji ještě vlatním ;-) ()

• Seriál se natáčel v Třeboni a Žehušicích. (M.B)
  • Natáčelo se také v Benešově u Prahy a v obci Podbrdy (okres Beroun). (petr.trep)
  • V seriálu se objevuje policejní Favorit, který má oranžovou kapotu a střechu, černé dveře a nápisy "policie". Jedná se o vymyšlený atyp, který v takovémto zbarvení nikdy u policie nejezdil. (Stejšn)