Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž, 1887. Duel je sice oficiálně zakázanou, ale stále běžnou praxí. A pro mnohé také jediným způsobem, jak si udržet svou čest. Clément Lacaze, mistr šermu, se marně snaží odradit svého synovce od nerovného souboje se zkušeným plukovníkem Berchèrem. Marie-Rose Astié de Valsayre, feministka, která bojuje za rovnoprávnost žen, se snaží dokázat, že čest není pouze mužskou záležitostí. Historický snímek herce a režiséra Vincenta Pereze efektně využívá jednotlivé varianty duelů – s kordy, pistolemi nebo s šavlemi na koních. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (26)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Precizní asalto složené z přesně načasovaných výpadů a elegantních feministických odseků, který žánr "chlapácké filmu o soubojích" posílá bez zbytečného násilí do víru současných debat o empowermentu. Lakonický Lacaze v podání Roschdyho Zema je zřejmě největší hrdina-sympaťák roku. Peréz je překvapivě zručný vypravěč a akční scény, které film rytmizují, se mohou v klidu měřit s Posledním soubojem. Prazvláštní kombinace aktuálnosti a staromilství dala vzniknout filmu, u kterého se člověk může cítit zároveň dospěle i na dvanáct, aniž by to bylo v nějakém konfliktu. Touché! ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

57. KVIFF - Ultimátní historická záležitost, u které by se ve zkratce mohlo říct, že je o soubojích (a jejich konci) typických pro Francii let minulých a o emancipaci s nimi spojené. Jenže reálně je to všechno daleko složitější. Kolem roku 1887 nejen, že končilo to, pro co byla Francie historicky tak specifická, ona se na to navíc nabalovala emancipace, která tu reálně dokazuje, že historie se neustále opakuje. Jinak řečeno - ne, že je emancipace dnes téma a tak to naseru do každého filmu, ale že je emancipace dnes opět téma a tak o ní pojďme zase mluvit. Vincent Perez si dal tu práci a vytvořil do detailu propracované historické drama, které je precizní v soubojích, ale které mě uchvátilo i svými hereckými výkony, kde si ultimátum vyslouží Roschdy Zem a Doria TIllier, a kde mě vlastně uchvátil i samotný závěr. Historický film srovnatelný svojí kvalitou s Posledním soubojem Ridleye Scotta. A to už je co říct, protože podobných kvalitních historických filmů s přesahem dnes už bohužel tolik nevzniká. ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Marocký mistrovský mečoun Rošdy Zem se zemovým klidem opíchává militantní agresory, kteří mu omlátili rukavici o držku, jakož i militantní feministky, kterým se jak na sviňu až do dnešních neomarxistických časů nesplnil ten nejvlhčejší sen, a sice kupříkladu rubat na čelbě uhlí sbíječkou, tavit ingoty či stěhovat piana do vysokých pater, a notabene za to brát stejné prachy jako ti zkurvení toxičtí maskulíni a jiní zasraní diskriminační šovinisté, tak brutálně pošlapávající drůbeží práva. Kulantní herec Vincek Peréz si v bezectné době zarežíroval, a je z toho velmi solidní, zábavné, pečlivě zahrané a choreograficky výborné dobové šermířské drama o tom, že kdysi bývala čest něco, qůli čemu prostě stálo za to nechat se pořádně opíchat jak ztepilým Afričanem, tak ze řetězu utrženou sufraštětkou, která dle historických análů jako první vydobyla žabožroutským muženám nezadatelné právo nejen chcát vestoje, ale také nechat si skřípnout bobra do zipu, načež si zapařit kundu v kalhotách. Za což ji po zásluze patří čestné místo na hřadovém piedestalu! ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

[KVIFF 2023] Absolutní pecka první den pokračuje. Film kombinující drama, napětí i nějaké moderní prvky ve starším kabátu. Dokonale natočené, nervy drásající, občas už asi trochu generické, že se vše řeší na stejné brdo, ale i tak se drží atmosféra velice dobrým způsobem. Zaslouženě nejoblíbenější film z festivalu. ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// A takhle se psaly dějiny, rukama mužů, kteří si pletli pošramocené ego se ctí. Po nových Mušketýrech se ke mně letos z Francie už podruhé dostalo naprosto strhující dobové drama, které vypráví o různých formách maskulinity, feminismu, i hrdosti, zatímco přitom stíhá vypadat skvěle, napínat intenzivními souboji na kordy, a ještě přitom něžně bavit. Navíc se závěrem, který mě emocionálně po dlouhé době zase kompletně zboural. 9/10 ()

Galerie (16)

Zajímavosti (5)

  • Pri písaní scenára bol kľúčový nález ročenky "Annuaire du duel 1880-1889", vďaka ktorej Vincent Perez a Karine Silla preskúmali dobové články v tlači so zistením, že vo Francúzsku bol v danej dobe duel na dennej báze. Takto beletrizovali príbehy hlavných postáv filmu, z ktorých prakticky všetky sú založené na skutočných duelantoch. (Arsenal83)
  • Ďalším dielom, ktoré slúžilo ako základ pre vytvorenie filmu s čo najpresnejšími historickými reáliami, bolo "L'Art du duel" (1885) od Adolpha Taverniera s podrobným popisom všetkých etických kódexov, protokolov a účastníkov duelov, ktorú nazývali aj biblia pre duelantov. (Arsenal83)
  • Vincent Perez a jeho kaskadérsky spolupracovník na mnohých úlohách a dlhoročný majster šermu Michel Carliez snívali už dlhšie o vytvorení filmu zameraného na históriu duelov vo Francúzsku, no projekt dlho ležal ľadom, kým ich konečne k akcii v rozhovore nevyprovokoval Jean Dujardin, ktorý pri nich natáčal súbojovú scénu vo filme J'accuse (2019). (Arsenal83)

Související novinky

V Karlových Varech byly předány ceny

V Karlových Varech byly předány ceny

08.07.2023

Sedmapadesátý ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary se v sobotu večer po devíti dnech plných filmů, hudby a dalších kulturních zážitků uchýlil ke svému závěru. Ve velkém sále hotelu… (více)

Reklama

Reklama