Reklama

Reklama

Smršť

Trailer 2

Hlavním hrdinou filmu Smršť je forenzní psycholog Martin Lang (Tomáš Maštalír), který přijíždí spolu s manželkou Pawlou (Anna Geislerová) do lázní v horách. Daleko od civilizace si chtějí odpočinout a zkusit zachránit vztah. Procházejí vážnou partnerskou krizí, která pramení z hluboko ukrytého traumatu, a tento pobyt je pro ně ultimátem – buď svoje problémy překonají, anebo se každý vydá vlastní cestou. Koloběh rutinních dní však naruší příchod tajemné zásilky – balíku s důkazním materiálem z vyšetřování tragického případu. Odesílatelem je Langův kolega psycholog. Ten od něj potřebuje pomoc v případě známém jako „jízda smrti“, na jehož konci byli čtyři mrtví. Lang se zpočátku zdráhá, ale postupně podlehne neznámé síle, která ho k tragické události přitahuje. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (54)

elessar04 odpad!

všechny recenze uživatele

Smršť má s výbornou předlohou Jožky Kariky společný asi jen název. Tomuto filmu se nedá říkat ani adaptace ani volná adaptace. Já ani nevím, jak tomu říkat, jestli vůbec má smysl k tomuhle něco říkat… Ve filmu jsou tak bezvýznamné postavy, že ani nevím, jak se jmenují. Hlavně ani nevím, o co v tom filmu šlo a co tím chtěl pan scenárista říct. Možná nám příběhem tvůrci ani nechtěli nic vzkázal, třeba tento slovenský film má být jakousi KAMERAMANSKOU INVENCÍ. Proč? No protože ve filmu spočítáte ostré záběry na prstech jedné ruky. Tenhle film svou hrůzostrašnou obrazovou složkou předčil i katastroficky natočené Bratry a to už je co říct. Takový kameramanský paskvil nenatočí ani student prvního ročníku střední školy filmové! Nevím, kde byl pan ostřic. Nevím, jestli si kameraman nezapomněl brýle nebo jestli třeba netrpí stálým šilháním nebo se skutečně snažil natočit něco nového. Ale to těžko! Jediný záběr, který stojí za pochvalu, je velký detail na oko hlavní postavy v momentu, když čumí  do svého počítače. To je jediná pochvala. Nebudu radši komentovat ty katastrofální obrázky skrz špinavá okna, naprosto zvrácené obrazové kompozice nebo chyby v sekvencích s rozhovory běžícími na počítači. Nebudu to radši komentovat… Sound design absolutní hrůza!!! Tvl co to zase bylo?! Ten vítr se nedal poslouchat! To bylo o ušní infarkt. Co ta absence jakéhokoliv ruchu během večeře? To jako vážně? Hudba? To si děláte asi taky prdel. Místy slušná, ale 1736392 hudebních motivů??? Kde byl hudební režisér? Byl tu vůbec nějaký? Třeba tu byl, ale byl hluchý. Spíše tu ale vůbec nebyl, protože ta hudba absolutně nepasovala k tomu, co se dělo na plátně, ale takových momentů bylo mnohem více, to asi nemá smysl komentovat. Takže - zvukově infarkt uší, obrazově těžký infarkt myokardu!!! No, pokračujeme v tomto čtenářském cirkusu! Co se týče hereckých výkonů, tak ty absolutně zapadly. Dobře, Aňa je výborná herečka a Maštalíra mám moc rád, ale to je v tomto filmu vlastně úplně jedno, jak dobří herci to jsou. Když máte postavy, které jsou tak blbě napsány a furt něco melou nebo filosofují a prostě mluví totální sračky, tak je to absolutně jedno. Režie asi během natáčení často spala, protože některé reakce Maštalíra šly absolutně mimo to, co se dělo (nebo mělo dít) na plátně. Jojo. Aňa hrála takovou zajímavou postavu, která jednou měla prsa, pak je chudák neměla, pak nevím, co to je, protože byla asi zřejmě mimozemšťan, který mění své tělo podle potřeby. Smršť je doopravdy pěkná smršť sraček. Chvíli jsem myslel, že jsem v hotelu Overlook, pak že sleduju Pennywise z filmu TO, pak zase jsem si vzpomněl na Tajemství loňského léta, ale absolutně jsem v tom neviděl Smršť. Nebyla tam vůbec! Byly tam jen Bebjakovo prdele, hlazení kundy, sahání na péro, koukání na péro a tucet příšerných záběrů bez ladu a skladu. Bebjak u mě nadobro skončil! Absolutně nemá smysl věnovat pozornost jeho filmografii, protože to jsou jen ukázky totálních píčovin, které jsou kurevsky blbě natočené a nemají v sobě absolutně nic. Režisér, kameraman, ostřic, zvukař a vlastně asi úplně všichni by měli dostat od "disciplinární komise" stopku na několik let. Ještě bych jim přál, aby tu komisi vedl Viktor Ujčík, protože ten ty stopky rozdává, jak se mu líbí a jak chce (bez absolutního systému). Ať si zůstane Bebjak u televizní tvorby a nevnucuje nám ty jeho chlupaté prdele a filmové rychlokvašky! Jestli tohle je obrazem současné slovenské kinematografie, tak vás bratia skutečně lituju, že se na tohle musíte dívat. Doporučuji vám: vezměte si kyselinu sírovou, vylijte si ji do očí a pak uvidíte vskutku krásné slovenské filmy! () (méně) (více)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Sympatický pokus o tunajší psychologický horor, avšak keď Bebjak dramaturgicky zvládol ten čistokrvný (Zlo), tak sa aj Smršť dala lepšie zvládnuť. Dve hodiny sa občas celkom vlečú, Bebjak sa bojí nakrútiť skutočne strašidelnú scénu a keď už sa zdá že príde, tak nasleduje strih. Ale zbytočné (zvukové) ľakačky nechýbajú. Podobnú pointu sme už vo svetovej kinematografii videli neraz, osobne som rád, že sa ocitla aj v našej, i keď väčšina divákov si môže povedať, že lepšie by fungovala v deväťdesiatkách alebo ešte aj v nultých rokoch. Čo ma vedie k záveru, že viac než Shining pripomína Smršť niektoré iné známe filmy, ktoré ale tým pádom nemôžem spomenúť. ()

Reklama

Vajonek 

všechny recenze uživatele

Na tenhle film jsem se strašně těšila a zároveň se obávala, abych pak nebyla vzhledem k velkým očekáváním zklamaná. A nevím, jestli je to tím, že jsem nečetla předlohu a tudíž nejsem zatížena srovnáváním, nebo (také) tím, že mám docela slabost pro režiséra i hlavního herce, ale jsem se Smrští velmi spokojena a zklamána vůbec ne. A docela se divím místnímu poměrně slabému hodnocení. Sledujeme tu kombinaci psychologického vztahového dramatu, mysteriózního příběhu, thrilleru i hororu. Už jen takovéto mísení žánrů se v našich končinách hned tak nevidí a zaslouží si pozornost, tahle směs je navíc podle mě velmi zdařilá. Všechny aspekty důležité v předestřených žánrech tu fungují, jak mají - máme tu zajímavé téma, postupně odhalovaná tajemství a záhady, napínavou atmosféru, která by se místy dala krájet (osobně jsem se při sledování několikrát lekla, až jsem sebou trhla, a to se mi fakt moc často nestává - ani u filmů, které se přiznaně označují jako horory), možná trochu překvapivě je to místy (v dialozích) i docela vtipné (nikoliv nějakým nuceným "tupým" způsobem), práce s retrospektivami/prolínání časových rovin se tu také daří dobře. K tomu sledujeme v ústředním páru skvělé herce, kteří dobře fungují dohromady i každý zvlášť, působivou kameru, střih, interiéry i exteriéry, práci se světlem a stínem, hudbu (tu bych obzvláště vyzdvihla - je sice poměrně minimalistická, ale úderná přesně v místech, v nichž má být, což k tomu celému sedí jak p*del na hrnec). Všechny vyjmenované složky dělají z filmu atmosférickou, místy dosti děsivou podívanou, při které ty (jmenované) jednotlivosti (které kolikrát v jiných snímcích řešíte, dumáte, jak se vydařily nebo ne) prostě přestáváte řešit a jen si užíváte snímek jako celek. A když se mi (ne úplně často) něco takového při sledování filmu stane, je to pro mě (mimo jiné) známkou toho, že se povedl. Snad jediné, co bych vytkla, je občasná horší srozumitelnost při dialozích (a ne, neříkám to proto, že bych měla problém s porozuměním slovenštině - naopak jsem ráda, že se to třeba celé nepředabovávalo do češtiny a postavy mluvily svým přirozeným jazykem) a možná trochu moc neuzavřený, resp. přinášející příliš mnoho otázek ponechaných bez odpovědí, konec. Ale když nad tím tak přemýšlím, tak ten závěr do toho možná právě takto sedí víc než cokoli jiného a ta otevřenost mě až tak neruší. Třeba mě to přiměje pustit si film někdy znovu a v průběhu hledat vodítka pro lepší/jiné pochopení vyústění. Celkově bych film hodnotila někde mezi čtyřmi a pěti hvězdami, vzhledem k tomu, že je tu podle mého názoru silně podhodnocen, nakonec dávám 5 a k tomu minimálně takových 80-85 %. ()

ancientone 

všechny recenze uživatele

Sila Smršte spočíva vo vizuáli. Inšpirácia slovenskou maľbou aj horrorovými klasikami, ktorá dokáže výborne abstrahovať lokálne špecifiká a genius loci kúpeľov v Sliači. Martin Rau skvelo pracuje s plánmi obrazu - rozostrenými pozadiami a druhými plánmi, odkiaľ sa vynárajú postavy, motívy a alegórie o čosi funkčnejšie než v samotnom rozprávaní. Mysteriózna thrillerovosť sa dostáva až do roviny štrukturálneho filmu v momentoch, keď cez masívne zapršané sklá auta sledujeme rozpitú asfaltku a husté tatranské lesy. Smršť dokáže opakovane prekvapiť kompozíciou a riešeniami zobrazenia. A nejako mi to stačilo. Suchoňova noc čarodejníc tiež potešila. ()

Hoyt 

všechny recenze uživatele

Po skvělé Trhlině jsem doufal, že Peter Bebjak natočí ještě nějaký mysteriózní film, jelikož je to můj nejoblíbenější žánr a ono se to podařilo. Takových filmů je u nás hrozně málo a já jsem byl spokojený hlavně s atmosférou a hereckými výkony. Proběhla i husí kůže. Výsledek kazí malinko dlouhá stopáž a pár delších scén ale i tak silné 4*. ()

Galerie (73)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama