Reklama

Reklama

Kočka na rozpálené plechové střeše

  • USA Cat on a Hot Tin Roof (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Podle stejnojmenné divadelní hry Tennesseeho Williamse natočil v roce 1958 Richard Brooks slavný film nominovaný na šest Oscarů. Vypráví o složitých a komplikovaných vztazích uvnitř jedné jižanské rodiny zámožného pěstitele bavlny, jehož oslava narozenin se zvrhne v erupci výčitek a odhalování dlouho skrývaných tajemství a pocitů. Ústřední dvojicí je syn Brick (P. Newman) s ženou Maggie (E. Taylorová), co se utápí v hluboké manželské krizi. Brick neskrývaně opovrhuje svou ženou a celé dny jenom nezřízeně pije a trudomyslně vzpomíná na svou minulost. Frustrovaná Maggie je zase ničena neopětovanou láskou Bricka, stejně jako rodinou svého švagra (J. Carson), jejichž pět malých ratolestí ji neustále vytáčí, ale také jí připomínají, že je bezdětná. Hlava celé rodiny Pollittů, které již nikdo neřekne jinak než Velký šéf (B. Ives), se v tento den vrací z vyšetření přímo na svou oslavu narozenin s vědomím, že je zcela zdráv. Pravda je však taková, že nemá nejmenší šanci na uzdravení a doktor mu úmyslně lhal, aby alespoň svůj poslední čas strávil v poklidu. Blížící se spory o dědictví se tak brzy stanou další rozbuškou na již tak napjaté rodinné oslavě. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (303)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Hodně letitá podívaná, která je možná trochu úmorná, ale přesto si myslím, že stále stojí za vidění pro každého, kdo dokáže ocenit kvalitní herecké výkony a skutečně mistrné dialogy ("bezkrké zrůdičky" jsou TOP), v nichž si postavy říkají často velice zlé věci a postupně nabourávají dlouhá léta budovaný systém lží a přetvářky. Což dokáže člověka hodně vtáhnout a nechat ho projít až jakousi očistou. A vlastně si myslím, že v mnoha ohledech je to pořád výsostně aktuální film, třeba v tom konfliktu bezdětné ženy s "chovnou stanicí" nebo ve vystižení chamtivosti, která často posedne nastupující pozůstalé. Duo Elizabeth Taylor & Paul Newman je zde absolutně bezchybné; a především ta Taylor je zde zcela oslňující a úchvatná a jejím půvabům nejde nepropadnout. Od Richarde Brookse jsem viděl jen toto, Chladnokrevně a Hledání pana Goodbara, a všechno do jednoho jsou to úžasné filmy, a velké díky za ně. Jen škoda těch cenzurních zásahů, ta pokrytecká prudérnost tehdejšího Hollywoodu je skutečně iritující. ()

HOCKEYKA 

všechny recenze uživatele

Zisťujem,že kedysi boli herci oveľa krajší,ako dnes.Nájdite mi v dnešnom umelom,prebotoxovanom a potetovanom Hollywoode dvoch tak nádherných ľudí,akými boli Paul Newman a Elizabeth Taylorová!Tento film sa rozhodne oplatilo vidieť,ide totiž o jednu z najkvalitnejších amerických drám,riešiacich komplikované medziľudské vzťahy a majetkové pokrytectvo v rodine.V hlavných úlohách vystupujú pretvárka,nevera,lož a neochota pozrieť sa do očí pravde.Falošná snaha o vytvorenie idylického rodinného prostredia za účelom nehanebnej lži vyznieva v porovnaní s vnímanou skutočnosťou bizardne a trpko.Je vidieť,že herecký štáb pracoval pod taktovkou skvelého režiséra,aj ked niektoré scény môžu s odstupom času pôsobiť trochu teatrálne.Treba si však uvedomiť,že doba,v ktorej film vznikol,príliš nediferencovala herecké umenie na výsostne divadelné,či filmové,jednoducho neúnavne chrlila jeden výborný film za druhým a my jej dnes za to môžeme len podakovať. ()

Reklama

Šakal 

všechny recenze uživatele

Vynikajícím způsobem zrežírované a na filmové plátno převedené psychologické drama Richardem Brooksem s mistrně napsanými dialogy a snad ještě lépe zahrané! Opravdu vynikající výkony jímž vévodí E. Taylor, Burl Ives a především Paul Newman. Drama, které se po poněkud vlažnějším začátku, rozjíždí stále více a více s každou další minutou až do opravdu gradujícího finále! Silný zážitek! ()

pm 

všechny recenze uživatele

Že je život často k zoufání a lež může být pravdivější než pravda, vědí nejenom Maggie s Brickem… To, co této adaptaci bývá nejčastěji vytýkáno, chápu jako její přednosti: není to divadelní ani statické, naopak živoucí a výsostně moderní, herecký koncert těžící z kvalitní divadelní předlohy. Latentní homosexualita mladých amerických fotbalistů, kterou režisér zmínit nemohl, aby vyšel vstříc dobové cenzuře, byla v zásadě problémem Williamsovým a příběh by nikam neposunula, a nevěra Maggie už vůbec ne. Děj tak není uhlazen, ale naopak v něm lépe vynikne prohnilost jižanské rodiny rozpadlé rozkladem morálky a tradičních hodnot… Osobně nejvíce oceňuji, že závěrečnou aktivitu Brooks přenesl z Maggie na Bricka, dává to filmu nejen romantický, ale naprosto nový rozměr… ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Ta pochopitelná, ale mě přesto nepříjemná divadelnost, mi celou první půlku lezla na nervy - zvlášť když přecházela až v přepjatou teatrálnost, kdy jsou nepřirozeně vyčištěné, přespříliš zinscenované a vždy dokonale vypointované promluvy podporovány údery blesků a hromobitím. Až Newmanovo "prokecnutí" tátovi mě vtáhlo, protože s tímhle silným motivem v zádech (kdo by se těšil na smrt) může Brooksovo drama skvěle vygradovat. Takže stále živé dílko. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (17)

  • Autor předlohy Tennessee Williams považoval film za natolik zcenzurovaný oproti předloze, že řekl divákům čekajícím ve frontě na film: „Film vrací kinematografii o padesát let zpátky. Jděte radši domů.“ (gjjm)
  • V hlavních rolích měli původně účinkovat James Dean a Grace Kelly. Dean však zemřel při autonehodě a z Grace Kelly se v té době stala monacká princezna. Do hlavní ženské role tvůrci zvažovali také obsazení Lany Turner. (Babous)

Reklama

Reklama