Reklama

Reklama

Kočka na rozpálené plechové střeše

  • USA Cat on a Hot Tin Roof (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Podle stejnojmenné divadelní hry Tennesseeho Williamse natočil v roce 1958 Richard Brooks slavný film nominovaný na šest Oscarů. Vypráví o složitých a komplikovaných vztazích uvnitř jedné jižanské rodiny zámožného pěstitele bavlny, jehož oslava narozenin se zvrhne v erupci výčitek a odhalování dlouho skrývaných tajemství a pocitů. Ústřední dvojicí je syn Brick (P. Newman) s ženou Maggie (E. Taylorová), co se utápí v hluboké manželské krizi. Brick neskrývaně opovrhuje svou ženou a celé dny jenom nezřízeně pije a trudomyslně vzpomíná na svou minulost. Frustrovaná Maggie je zase ničena neopětovanou láskou Bricka, stejně jako rodinou svého švagra (J. Carson), jejichž pět malých ratolestí ji neustále vytáčí, ale také jí připomínají, že je bezdětná. Hlava celé rodiny Pollittů, které již nikdo neřekne jinak než Velký šéf (B. Ives), se v tento den vrací z vyšetření přímo na svou oslavu narozenin s vědomím, že je zcela zdráv. Pravda je však taková, že nemá nejmenší šanci na uzdravení a doktor mu úmyslně lhal, aby alespoň svůj poslední čas strávil v poklidu. Blížící se spory o dědictví se tak brzy stanou další rozbuškou na již tak napjaté rodinné oslavě. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (303)

pepo 

všechny recenze uživatele

Richard Brooks nedokáže tak elegantne zakryť divadelný pôvod ako napríklad Wilder, Wyler alebo Nichols ( ale možno je to iba preto, že film ten je farebný) takže som mal pocit, že sledujem priamo divadelnú hru a nie jej filmovú adaptáciu. Ale to je jediná vec čo tomu môžem vyčítať. Text aj príbeh sú samozrejme parádne a Newman s Taylorovou patrili ( neznášam v týchto prípadoch minulý čas) k najlepším hercom akých kinematografia mala a obaja to potvrdzujú na sto precent. Aj napriek tej divadelnosti veľmi odporúčam 9/10 ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Neodolatelný Paul a krásná Elizabeth ve vynikajícím a inteligentním dramatu své doby. Vztahy plné zmatků, touhy, vášně, pokrytectví, poctivosti, nedůvěry a mohla bych pokračovat dál a dál. Miluji tyhle staré smysluplné filmy s maximálně profesionálními hereckými výkony, ke kterým řadím i ostatní obsazení, kde mě obzvlášť zaujal i Burt Ives, kterého až tak moc neznám. A i když to na mě působilo dojmem, že se dívám na divadelní hru odehrávající se v jednom domě, tak to nic nemění na faktu, že jsem prožila mimořádně příjemné odpoledne s Kočkou na rozpálené plechové střeše, která nakonec přece jen věděla kam skočit, aby si zachránila život. Když k tomu všemu přibalím vynikající dialogy, například Bricka s tátou ve sklepě, tak dnes rozhodně pod pětku nejdu. ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Pravda je bolest, pot, placení účtů a milování se s ženou, kterou už nemiluješ. Ve skutečnosti se sny neplní a tvoje jméno otisknou v novinách až když umřeš.“ A o pravdu a lež tu jde především…Kočka na rozpálené plechové střeše je jedním z těch filmových příspěvků, které hezky ilustrují, jak vypadá skutečná narozeninová idyla v kruhu milujících příbuzných, a přitom ukazuje, jak „krásné“ rodinné vztahy panují mezi jednotlivými příslušníky (z nichž někteří opravdu nejdou vystát…ostatně i ty „bezkrké“ zrůdy byly přesně tím, čím je Maggie nazývala, ehm). Ano, najde se pár nedostatků. Konec byl už trošku vybájený, citové výlevy občas kapánek přepjaté a výstupy teatrální. To ale nic nemění na tom, že jde o solidní emocionální jízdu, navíc výborně herecky podpořenou, mnohými pravdivými postřehy protkanou. („Bez peněz můžeš bejt mladej. Ale starej bez nich být nemůžeš.“). A jistá „divadelnost“ téhle konverzačky na údernosti také nijak zvlášť neubírá. Za mě to budou solidní 4*. „Já mám odvahu umřít. Ale chci vědět, jestli ty máš odvahu žít?“ ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Sic mi smršť Williamsových dialogů nebyla neznámá už od prvního setkání na divadelních prknech, pevná režie a strhující herci mi dokázali rozklepat kolena i tak. Povýšit více než sto minut rodinného dialogu v jednom domě na plnohodnotnou filmovou fresku chce pořádný kus génia v hlavě. Richard Brooks ho měl. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Kdopak by nechtěl Madeleine Sherwood prokopnout? Brilantní. Všichni sice s velkou vervou přehrávají až běda, ale to nevadí ničemu. Jedno z nejlépe vystavěných dramat všech dob, s Elizabeth a Paulem v nejlepších letech. Skvělý dabing ČST 1991 v čele s Petrem Štěpánkem a Iljou Prachařem (a Jaroslavou Kretschmerovou) a já nelituju, že jsem nedal přednost originál znění. Tenhle film si pamatuju ještě ze svého dětství, dávali ho v televizi a už tehdy mi to přišlo "dobré". ()

Galerie (88)

Zajímavosti (17)

  • Studio MGM mělo o obsazení filmu od počátku jasno – Maggie Pollitt bude hrát Elizabeth Taylor a jejího manžela Bricka Montgomery Clift. Byla to sázka na jistotu, jelikož tento pár si získal diváky už v Místě na výsluní (1951). Jenže Clift roli odmítl. Domníval se totiž, že postava Bricka je „implicitně homosexuální“, a ačkoliv v Hollywoodu všichni o Montgomeryho orientaci věděli, herec nechtěl riskovat, že ho konzervativní americké publikum v takové roli nepřijme. (Pavlínka9)
  • Ve scéně, kdy se Brick (Paul Newman) zaboří se svým kabrioletem do rozblácené země, vystoupí a odhodí svojí berli – když ji pak sebere, evidentně na ní chybí opěrátko. V dalším záběru je však berle naprosto v pořádku. (Seejey8)
  • Jeden z filmů roku 1958, který během svého promítání utržil největší sumu v kinech. (HellFire)

Reklama

Reklama