Epizody(12)

Legendární seriál o městském chlapci Pavlovi, lesníku Horynovi, psu Halušce a jejich společných dobrodružstvích. (oficiální text distributora)

Recenze (85)

kingik

Pavel troufale: "Pane Horyno, mohl bych si nabrat trochu vody z té studánky, co se z ní dá pít? Mně se dneska vytírá Perleťovec." Horyna podrážděně a se zvýšeným hlasem: "Opovaž se, v ní žijí raci a potřebují klid!" Pavel otráveně a se sklopenou hlavou: "Ach jo, a můžu si ponechat toho voříška, co jsme ho našli uvázaného u stromu v lese?" Horyna přísně a rozhodně: "Už jsem ti snad vysvětloval, že takový psi nemají na hájovně co dělat! " A pak zahřímal: "Pokud se ti něco nelíbí, tak sem nemusíš chodit, mám práce, že nevím, kde mně hlava stojí, a ještě se budu starat o cizího kluka. Máš možnost se zabavit jinak, když nechceš poznávat krásy lesa a naslouchat jeho zvukům." Pavlík znuděně až otráveně se sklopenou hlavou kopajíc do kamínku na prašné cestě: "Ach jo, jsem mohl jet s rodiči k moři, takových koček v bikinách jsem tam mohl pozorovat, místo toho smrdím v lese na hájovně." // Legendární seriál o krásách naší přírody z pohledu městského kluka, co se přátelí s chlapáckým lesníkem, netřeba představovat. Tvůrci odvedli dobrou práci, ale seriál už těžko dneska někdo ocení, protože dneska spíše k netu než do přírody. 60% ()

gudaulin

V době svého vzniku šlo nesporně o výrazně nadprůměrný pořad pro mládež, ovšem je nutné připomenout, že kvalita tehdejší produkce nebyla valná a při současném reprízování se v plné nahotě projevují slabiny tohoto dílka - nejvýrazný scénář, mizerné herectví ve vedlejších rolích, slabší zápletky a pomalejší tempo. Celkový dojem: 40 %. Pro Vlado Müllera byla nicméně role hajného jako ulitá a pokud dnes má smysl tento seriál shlédnout, tak díky jeho zralému herectví. ()

mira007

Dětský legendární seriál o kamarádství hajného v podání Vlado Mullera a malého chlapce, kteří společně zachraňují údolí před dálnicí poté, co společně objevují kouzlo přírody... asi nic , co by oslovilo dnešní generaci nejmenších a i mne tento seriál už jako malého děsně iritoval, nejen obsahem , ale i levným televizním materiálem na který je točen - vypadá to jako vybledlé, neostřené vyblitko... Dvě hvězdy za respekt k legendě a malé roli mého oblíbence Ondřeje Malého - každý nějak začínal. ()

Phobia

Nostalgie jak kráva:-), které dítko z osmdesátých by nepamatovalo chytlavou písničku a přírodovědné příběhy o městském chlapci a jeho přátelství se samotářským hajným. Jó, tehdy byla pedofilie neznámým pojmem, dnes už by se filmaři na takhle tenký led nepouštěli:-). Po stránce scénáře byly jednotlivé díly většinou celkem slabé, často nám tam soudruzi moralizovali a dnes už bych zřejmě nezvládla sledovat ani jedinou epizodu, ale tehdy... no tehdy to byl prostě solidní seriál pro děti a mládež. 55% ()

rakovnik

Kdyyyyy-bys tak náááhodou.... Jako malý kluk jsem tento seriál doslova "žral". Dodnes na Pavlíka a Horynu zavzpomínáme. Pravda, již bych se na seriál asi nepodíval, nebo by mi připadala dobrodružství v lese naivní či možná až směšná, čeština a herectví Vlado Müllera hrozné, ale pořád se jedná o kvalitní dílko pro děti, dnes od přírody tak odtržené. ()

Zajímavosti (14)

• Natáčelo se téměř dva roky v Beskydech, Jeseníkách, Havířově, u Štramberka, na Morávce a v dalších přírodních lokalitách. (Elisebah)
  • Jaroslav Müller napsal scénář během jednoho roku na své chatě v Beskydech. Vzal si na to roční neplacené volno. (jenik71)