Úplné bezvětří

Thriller podle románu Charlese Williamse se odehrává v Tichém oceánu a téměř celý na jedné lodi. John a jeho žena Rae chtějí strávit nějaký čas sami, daleko od lidí. Avšak jejich samotu nečekaně naruší trosečník, kterého zachrání. (NFA)

Recenze (200)

Korbitch

Billy Zane jako psychopat rozhodně nezklamal a Sam s Nicole hrají to svoje. Lokalita otevřeného moře také zafungovala na výbornou a vidina jediné lodi široko daleko jen atmosféru umocňuje. Proto je mi záhadou tak nízké hodnocení tohoto díla. Buďto zde přítomní měli v dětsví až moc sugestivní zážitek z Čelistí nebo trpí mořskou nemocí :-) ()

adams89

Nenáričný průměrný thriller se Samem Neillem a tehdy ještě neznámou Nicole Kidman v hlavní roli. Příběh je takový tuctový a již mnohokrát viděný, protože thrillerů na moři je víc než dost, navíc se dá i lehce dopředu odhadnout, tudíž plný klišé. Ústřední dvojice herců mě příliš nepřesvědčila, ale záporák v podání úsměvavého Billyho Zanea, to už bylo jiné kafe. No já nevím, záporák je možná pro něj trochu odvážné pojmenování, působil totiž docela sympaticky a nevinně. Film na jedno, možná dvě podívání, víc však rozhodně nečekejte.60% ()

Anthony

Po tomto filmu si mnoha australských tvůrců tohoto filmu všiml Hollywood. Přitom jde jde spíše o komorní thriller pro tři hlavní postavy. Precizně stupňováné napětí, výborné navození patřičné atmosféry (a la Hitchcock), skvělé herecké výkony - to vše z tohoto jinak "nenápadného" snímku udělalo film, který vám nedá vydechnout. Ovšem kdyby film neobsahoval posledních asi 5 minut, byl bych radši ()

kingik

Příběh vychází z modelové situace: námořní kapitán a jeho žena chtějí po tragické smrti dítěte načerpat nové síly k životu plavbou na své moderní jachtě. Stanou se však obětí mladého psychopata, jehož zachrání z potápějící se lodi. Děj se odvíjí většinou paralelně: manžel zůstane uvězněn na škuneru duševně nemocného několikanásobného vraha, zatímco jeho žena musí zprvu tomuto zdánlivě sympatickému mladíkovi vzdorovat na jachtě. Jádrem filmu je rozvíjení atmosféry, stupňující se a prodlužující se napětí, přičemž důležitým spoluhráčem je i měnící se počasí. Trochu zklamání. Všude se film dost vychvaloval, jak má dusnou atmosféru, jak je to nepředvídatelně a novátorsky pojatý thriller. Vše tam sice bylo, ale dost ve sterilní až průměrné formě. Dvojice Kidman a Neill versus psychopat Zane fungovala, ale scénář dobrý nápad celkem prohospodařil. Thriller, co měl tendenci být zdlouhavý, s napětím, které houstlo a vyvrcholilo velmi slabým finále. Mně to tak úplně nestačilo, ale jevilo se to fakt zajímavě. Očekávání zůstala nesplněna. 60% ()

Ad4mson

Naprosto strhující minimalistický thriller s excelentními hereckými výkony. Postav se ve filmu sice vyskytuje asi tolik, kolik je prstů na dvou rukách nešikovného pyrotechnika, ale to filmu jen prospívá. Po krátkém úvodu jsme takřka ihned vrženi na moře a záporák Billy Zane je opravdu skvělý. Hudba od Graema Revella je úchvatná a při závěrečném titulkovém "funícím" songu budete mít ještě dlouho husí kůži. ()

Zajímavosti (18)

• Na začiatku výroby, v máji 1987, mal Neill 39 rokov a Kidman iba 19. V rozhovore v roku 2021 Sam Neill vyjadril určité znepokojenie nad skutočnosťou, že bol dvakrát starší ako Nicole Kidman a pritom hrali pár. (Arsenal83)
  • Zdrojový román Charlesa Williamsa "Dead Calm" bol čiastočne inšpirovaný skutočnými vraždami rodiny na palube plachetnice pri pobreží Floridy v roku 1961. Prípad sa týkal vyznamenaného veterinára z druhej svetovej vojny menom Julian Harvey. (Arsenal83)
  • Film je založen na stejnojmeném románu od Charlese Williamse. (Chatterer)