Úplné bezvětří

Thriller podle románu Charlese Williamse se odehrává v Tichém oceánu a téměř celý na jedné lodi. John a jeho žena Rae chtějí strávit nějaký čas sami, daleko od lidí. Avšak jejich samotu nečekaně naruší trosečník, kterého zachrání. (NFA)

Recenze (200)

castor

Co se o Nicole Kidman šeptalo, byla pravda. Už na začátku své herecké dráhy ukázala, že má talent a kuráž. Jen, co se zbavila přívlastku „módní doplněk Toma Cruise“, mnohokrát přesvědčivě dokázala, že je nevšedně zajímavá. Na mezinárodním hereckém kolbišti ji zviditelnil právě thriller Phillipa Noyceho, kde její udatná rusovláska bojuje na opuštěné jachtě s psychopatem s tváří Billyho Zanea. Na minimu prostoru všichni zúčastnění dokázali, že i s menšími možnostmi to jde!! Dnes televizní noční klasika.. i to se počítá!! ()

The Viper

Tak rychlý spád, že po 20ti minutách je film o ničem a jediné co vás udrží v pozoru je perfektní zadek Nicole Kidmanové a klepání si na čelo u chování postav na jachtě. Spíše podprůměrný thriller bez atmosféry (kterou tu nepochopitelně někteří vychvalují) a jediné co se dá pochválit je parádní head shot alá ''Rambo námořníkem'' Sama Neilla, který je opravdu nejlepší jako fanatik dinosaurů. ()

Anthony

Po tomto filmu si mnoha australských tvůrců tohoto filmu všiml Hollywood. Přitom jde jde spíše o komorní thriller pro tři hlavní postavy. Precizně stupňováné napětí, výborné navození patřičné atmosféry (a la Hitchcock), skvělé herecké výkony - to vše z tohoto jinak "nenápadného" snímku udělalo film, který vám nedá vydechnout. Ovšem kdyby film neobsahoval posledních asi 5 minut, byl bych radši ()

tron

„Dvadsiateho mája. Úplne bezvetrie. Uvideli sme škuner. Názov neznámy.“ Úplne bezvetrie radíme do "novej austrálskej vlny" pozostávajúcej z filmov austrálskych hercov, režisérov, producentov a scenáristov, ktorí v 80. rokoch po prekonaní rôznych problémov v Austrálii (uzákonenie systému, ktorý umožňoval miestnym filmárom riadne zbohatnúť na nakrúcaní bez ohľadu na to, čo resp. akej kvality, či skôr nekvality, vznikne) začali natáčať úspešné hity. Touto vlnou dokázali, že hoci najmenší svetadiel na svete nerobí ročne sto filmov, tak ak už niečo predsa len vytvorí, stojí to väčšinou zato. Úplne bezvetrie je miestami až majstrovský, fakt poriadne nechutne vyhrotený psychotriler s extra nádherne jednoduchou, ale práve preto perfektne fungujúcou zápletkou. S jej použitím a s použitím len troch hercov (a jedného psa) a monumentálnej hudby vytvoril režisér psychologický triler s množstvom pamätných okamihov (znásilnenie, video, svetlica, veslovanie). V tom období boli podobné filmy o psychopatických stfalkeroch, ohrozujúcich pár/rodinu/jednotlivca, veľmi obľúbené (Stopár, Psychopat zo San Francisca, séria Otčim, Spolubývajúca, nový Mys hrôzy). ()

Merkin

Přemíra drastičnosti(vraždění neviňátek a pejsků), kýčovitá kamera a výprava(voskové figuriny na každém rohu polorzpadlé kocápky, poťouchlé vrahovy tanečky) a nadbytečnost příběhové linie manžela(Nicol všechno zmákla sama), ubírá snímku na brutální kráse. Scénáristé zřejmě vědomi si zbytečnosti Sama Neila mu pak nuceně dávají do rukou světlici, aby svým způsobem sympatického zvrhlíka sprovodil ze světa dost nevybraným způsobem, což mě také zklamalo. Kdyby se jen ,,ztratil" ve vlnách s kapkou naděje.... ()

Zajímavosti (18)

• Sam Neill se seznámil se svou ženou (Noriko Watanabe) při natáčení tohoto filmu. (Chatterer)
  • Na začiatku výroby, v máji 1987, mal Neill 39 rokov a Kidman iba 19. V rozhovore v roku 2021 Sam Neill vyjadril určité znepokojenie nad skutočnosťou, že bol dvakrát starší ako Nicole Kidman a pritom hrali pár. (Arsenal83)