Úplné bezvětří

Thriller podle románu Charlese Williamse se odehrává v Tichém oceánu a téměř celý na jedné lodi. John a jeho žena Rae chtějí strávit nějaký čas sami, daleko od lidí. Avšak jejich samotu nečekaně naruší trosečník, kterého zachrání. (NFA)

Recenze (200)

sidzej

Sam Neill, Nicole Kidman a Billy Zane prichádzajú, aby nás poriadne vystrašili. Ak si myslíte, že je nemožné, aby bol film odohrávajúci sa celý na mori v malej jachte s troma hercami napínavý a zaujímavý, tak vyskúšajte toto. Presne tak! Hitchcockovská atmosféra prichádza po 20-tich minútach a končí 10 sekúnd pred koncom filmu. Ultralacný nezávislý thriller sa stal jedným z mojich najobľúbenejších hororov rovnajúci sa pocitu z Kocky či z filmu Tí druhí. Ale pozor! Kvalita DVD je úbohá, a film je kvôli cenzúre o 3 minúty kratší. Radím vám zohnať si originál z telky, netu či archívu. V opačnom prípade si jednu hviezdičku uberte. ()

Karush

Nie zrovna ten tradičný film vo svojom žánri. Philip Noyce to nepodal v akčnej forme, radšej sa pohrával s divákom ako mačka s myšou, čo však budilo vo mne dojem doslova "úplného bezvetria", síce to okorenil aj nejakými tými dobrodružnými prvkami, ale aj to v pomenšom množstve. Film skôr s atmosférou úplného bezvetria ako thrillerovskou, ale zas na druhej strane na minimálnom priestore s minimálnymi možnosťami zaujímavý film. 70% ()

KosiR_ksr

Napínavý a nápaditý thriller s dobrými hereckými výkony (jen Sam Neill by mohl mít v repertoáru své mimiky více než jen jeden přiblble drsňácky-ustaraný výraz). 70% Následující text může být považováno za spoiler (i když jsem se snažil naznačit co nejméně): Trochu zklamáním je úplný závěr. Kdyby snímek skončil otevřeně při mytí hlavy, pak bych to považoval za prvotřídní závěr a jednoznačně bych hodnotil 80%, ale tvůrci zvolili závěr, za který by se stydělo i leckteré amatérské béčko. ()

andrii

Nehybné nebe. Velebené ticho a klid. Počasí jako malované naruší nalodivší, na příď z podpalubí, zpod temných řas vetřelec, jenž bouří vody, přivodí mořské nemoci, ale ona se po celou dobu drží záchranného kruhu tak, že ani sebevětší vlna, tlak nespláchne její ohnivou hřívu, jedinou kudrlinku. Mrakomor nepoloží, i když v jedné slabé chvíli, lvici - květinku. ()

kingik

Příběh vychází z modelové situace: námořní kapitán a jeho žena chtějí po tragické smrti dítěte načerpat nové síly k životu plavbou na své moderní jachtě. Stanou se však obětí mladého psychopata, jehož zachrání z potápějící se lodi. Děj se odvíjí většinou paralelně: manžel zůstane uvězněn na škuneru duševně nemocného několikanásobného vraha, zatímco jeho žena musí zprvu tomuto zdánlivě sympatickému mladíkovi vzdorovat na jachtě. Jádrem filmu je rozvíjení atmosféry, stupňující se a prodlužující se napětí, přičemž důležitým spoluhráčem je i měnící se počasí. Trochu zklamání. Všude se film dost vychvaloval, jak má dusnou atmosféru, jak je to nepředvídatelně a novátorsky pojatý thriller. Vše tam sice bylo, ale dost ve sterilní až průměrné formě. Dvojice Kidman a Neill versus psychopat Zane fungovala, ale scénář dobrý nápad celkem prohospodařil. Thriller, co měl tendenci být zdlouhavý, s napětím, které houstlo a vyvrcholilo velmi slabým finále. Mně to tak úplně nestačilo, ale jevilo se to fakt zajímavě. Očekávání zůstala nesplněna. 60% ()

Zajímavosti (18)

• Zdrojový román Charlesa Williamsa "Dead Calm" bol čiastočne inšpirovaný skutočnými vraždami rodiny na palube plachetnice pri pobreží Floridy v roku 1961. Prípad sa týkal vyznamenaného veterinára z druhej svetovej vojny menom Julian Harvey. (Arsenal83)
  • Pôvodne bola vo filme scéna, kde postavu Sama Neilla mučí na lodi žralok. Táto scéna bola z finálneho filmu vypustená. (Arsenal83)