Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologické drama Město šílenců (1997) rozvíjí vděčné téma hollywoodských filmařů, a sice manipulaci veřejného mínění prostřednictvím sdělovacích prostředků. Propuštěný hlídač v muzeu malého kalifornského města Sam Baily (John Travolta) se zoufale snaží dostat zpět svou práci a když nepochodí u ředitelky, stane se řízením různých shod okolností zločincem se skupinou dětských rukojmí. Protřelý reportér, pracující pro místní televizní kanál, Max Brackett (Dustin Hoffman), který je náhodou na místě činu, neváhá a celou situaci začne živě pouštět do éteru. Senzace, jejíž průběh může sám ovlivňovat, a která mu jistě pomůže oživit poněkud skomírající kariéru, je na světě. Prostoduchý hlídač si totiž vůbec neuvědomuje dosah svého počínání a navíc ani neví, jak se má v podobné situaci vlastně chovat... Snímek, jehož děj nápadně připomíná cynickou komedii Billyho Wildera Ace in the Hole (1951, Eso v rukávu), těží ze souhry hereckých hvězd Dustina Hoffmana a Johna Travolty, kteří se spolu v jednom filmu objevují poprvé. V dalších rolích zaujmou Alan Alda (prominentní reportér velké televizní společnosti, který nelibě sleduje sólokapra bývalého kolegy, jehož se zbavil) a Blythe Dannerová (ředitelka muzea), která dnes už většinou stojí ve stínu své známější dcery Gwyneth Paltrowové. Jako režisér je pod snímkem podepsán režisér řeckého původu Costa-Gavras. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (128)

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Další z filmů na téma televize a skutečnost. Tentokrát to dopadlo velmi dobře díky promyšlené zápletce a hereckým výkonům. Alda je tu opravdová svině, jakých bývá ve filmu málo. Hoffman je jistota, mile překvapil Travolta, jehož prostý hlídač muzea změněný v držitele rukojmí je naprosto uvěřitelný obyčejný člověk jednou chybou dohnaný do extrémní situace. Nejen postavy a děj, ale i prostředí je zvládnuto dobře, potěšila mě řada detailů jako různé skupiny (od hippies přes rapující černochy až po krajní pravici) shromažďující se před muzeem nebo kazatel komentující zprávu o rukojmích v muzeu. Silně doporučuji. "Vždyť televize je fajn." ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Kdyby scénář místo několikrát opakovaného hraní si s dětmi a rozverných konverzací Hoffmana s Travoltou přidal na tempu a atmosféře dřív než v závěrečné čtvrthodině, mohla to být pecka. Takhle jen můžou herci hrát velmi slušně, ale jednotvárný scénář, neschopný posunout děj na jinou úroveň, veškerou snahu sráží. ()

Reklama

Turiec 

všechny recenze uživatele

Jednoduchý chlap menom Sam, ktorý chce nazad svoju prácu sa chce len porozprávať s bývalou nadriadenou. Stane sa však obeťou svojej naivity a televízie. Rozkrúti kolotoč, ktorý už nedokáže zastaviť. Do jeho života totiž vstúpia novinári so svojim hyenizmom a senzáciechtivosťou za KAŽDÚ cenu. Myslíme si, že sa to deje niekde mimo nás. Sme však na podobnom dianí zúčastnení takmer každý deň. Stačí si zapnúť večerné správy a nedívať sa ako divák, ale vcítiť sa do situácie „obete“. Vidíme, že podľa mnohých reportérov „skvelá reportáž“ = mŕtvy a utrpenie. John Travolta aj Dustin Hoffman v tomto tak trochu neobyčajnom príbehu podávajú presvedčivý herecký výkon a preto ****. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Travolta v roli natvrdlého hlídače ukázkový. Hoffman jako novinář charizmatický svým typicky nenápadným, za to velmi přesvědčivým způsobem. Snímek skvěle osciluje mezi dramatem a komedií, přičemž největší podíl na kvalitním výsledku mají právě herci. Nakolik realisticky je podán mediální svět novin a televize si netroufám říci, ale zde je prezentován dstatečně moderním a dynamickým způsobem, proti kterému se dá jen těžko něco namítat a neznalec neřeší nic okolo. Rozhodně povedená věc. Má to pointu, drajv a kvalitní jiskření v dialozích mezi hlavními představiteli. Občas možná trochu stereotypní (budova/venek), ale jinak dobré. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tenhle film me dost prekvapil, pustil sem ho vicemene z nudy, ale pak sem ho proste musel dokoukat do konce. Prakticky od zacatku se mi vybavil snimek Dog Day Afternoon, kterej funguje v podstate na podobnym principu a je o nekolik trid lepsi, ale ani Mesto silencu neni spatnej film. Dost me prevapil Travolta, kterej hral fakt perfektne a potesil me Alan Alda, ale jednoznacne nejlepsi je Dustin Hoffman, kterej se tvari, ze chce pro kazdyho to nejlepsi a chvilema to mozna fakt chce, ale vlasne mu jde jen o sebe a tak dava hezky rady Travoltovy. A do toho vseho desnej medialni rozruch. A to je zhruba vse, co film nabidne. Nic jinyho se tu nedeje, ale tentokrat to, aspon me, stacilo. Jen by me zajimalo, jak to Gavras vlastne zamejslel, ono to totiz funguje jak solidni thriller o moci medii, tak zaroven jak skoro az cerna komedie o vymasteny americky spolecnosti. Slusny 4*. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (1)

  • Tržby v USA za první víkend: 4 649 742 dolarů (2194 kin). Náklady na výrobu: 50 milionů dolarů. (CrypzzXD)

Reklama

Reklama