Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dílem známého francouzského spisovatele a dramatika Jeana Geneta se nechal režisér Todd Haynes inspirovat v celovečerním filmu Jed, který natočil v roce 1990. Vypráví tři nezávislé příběhy tří lidí, kteří se nějakým způsobem vydělují ze společnosti. První je o sedmiletém chlapci, který zastřelí svého otce, v dalším se lékař stane obětí vlastního vědeckého výzkumu lepry, závěrečný zachycuje homosexuální vztah dvou vězňů, z nichž jeden se dopustil několika nezvykle násilných činů. Příběhy nejsou řazeny za sebe, ale jejich delší či kratší segmenty postupně skládány tak, aby vytvářely tři samostatné linie. Experimentálně laděný snímek je nesporně určen divákům, které nezaskočí poněkud složitá dějová struktura, stejně jako užívání některých vypjatých prvků hororu, násilí a erotiky. Film získal v roce 1991 Velkou cenu poroty na festivalu Sundance. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (26)

Slavníkovec 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem víc, 3 nesouvislé příběhy, každý z jiné doby je málo. V 1. příbehu je hlavním hrdinou mladý úspěšný vědec doktor Leprik, zrovna vyrobil svůj experiment, když ho navštíví neočekávaná návštěva mladá doktorka. Okouzlen jejím pohledem se napije lektvaru lepry. Onemocní. A v záchvatu bezmoci zabije jednu ženu, je pronásledován policií. A jediný kdo ho neopustí je již zmíněná pohledná doktorka. Sama se nakazí a zemře. Konec sci-fi dramatu je monstózní. . Skáče z balkonu mezi dav. Když jeho dům obklíčí policie. 2. příběh je drama, o části života recídivisty, který je homosexuál. Odehrává se v polovině 40. let tohoto století. Kdy je uvězněn v jedné z místních věznic. Ve vězení se provádí nechutné sexuální praktiky. Včetně znásilňování, týrání, zneužívání. Hlavní hrdina se zamiluje do nového vězně. Ten mu lásku dlouhou dobu neopětuje. Trochu perverzní, úchylné téma končí Sad endem. Při útěku je jeden z vězňů zabit. 3. díl je o létajícím chlapci, který diváka přinutí přemýšlet, jak to mohlo podle reálií probíhat. Malý chlapec provokující své spolužáky, kteří ho ve vzteku pak týrali. Byl totiž masochistou. Neměl přátele. A jednou si při příchodu ze školy všimnul, že v ložnici matka s nikým je, ale nebyl to otec, ale jejich zahradník. Otec to naneštěstí zjistil. Ve vzteku málem zabil matku, v dokonání násilného činu mu zabránil až jeho syn 2 výstřely z jeho zbraně. Výpověď matky pak určuje, že syn vyskočil z okna a letěl k nebi. Lež, pravda? Kdo ví? Nejlepší byla 3. linie s dítětem. Polodokumentární natáčení ještě zvyšuje věrohodnost. Ale v celku to ani zdaleka nezachraňuje celý fim. Připadá mi to tak trochu béčkově. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Tři romány zfilmované na ploše necelé hodiny a půl! Tři příběhy outsiderů mají i přesto začátek, obsah a pointu. Hororový černobílý díl má navíc úžasnou kameru. Homosexuální vězeňská část se skoro celá odehrává ve tmě a sotva se bude někomu líbit. A historka o záhadně zmizelém šestiletém otcovrahovi je nám vyprávěna v útržcích osob z jeho okolí, aniž bychom jejího hrdinu zahlédli. Máloco z americké nezávislé produkce si nálepku „nezávislý“ opravdu zaslouží. Tady je ovšem naprosto na místě. Bůh ví, proč jsem si přitom vzpomněl na filmy Kennetha Angera. ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Zajímavý experiment, který se formálně tváří, jako by vznikl v sedmdesátých letech. Tři povídky se navzájem prolínají a proplétají a postupně se skládají jako střípky mozaiky. Černobílé drama o nešťastném lékaři připomene hororovou klasiku, jakou jsou třeba Doktor Jekyll a pan Hyde nebo Neviditelný. Příběh vězňů je o nenaplněné lásce - hlavní hrdina přemýšlí, proč se všichni okolo něho milují, jen on je stále stranou. A chlapec, co zachránil svoji matku, byl nejspíš andělem strážným! Pro současného diváka se asi příliš explicitních scén nenajde, mně osobně přišla nejhorší scéna plivací. Jako celek mě ale film nepřekvapil, nešokoval ani neurazil. Spíše pro okrajové publikum. 3,5* ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Mimořádně dobře natočený film, jenže Jean Genet, s ním jsou potíže - už od narození (jeho). Přijmout jeho svět, to je jako přijmout právní, ekonomický a sexuální chaos v jednom. Říkáte, ale, co když má pravdu. Ano, co když.... Co když je to o lásce (na příkladu povídky "Horror"): láska ženy k doktorovi, láska ženy k leproidnímu doktorovi, láska leproidiního doktora k ženě, láska leproidního doktora k leproidní ženě - existuje ještě nějaká?.... Myslím, že vcítit se do tohoto filmu a přitom trvale nepociťovat přítomnost Jeana Geneta, je velmi obtížné. Protože ji pociťuji, přidávám ještě jednu hvězdu. ()

freddy 

všechny recenze uživatele

Film, který jsem prostě nestrávil, a to jsem se vážně snažil. Chtěl jsem odejít už po deseti minutách, protože mi to nic neříkalo, nic jsem tam nechápal a nic mne na tom nebavilo. Ale filmu jsem dával stále další a další šance a u obrazovky setrvával. Celkem jsem asi šestkrát oddálil svůj odchod. Nakonec jsem se vydržel dívat půl hodiny, a pak jsem si řekl dost, tenhle film je marná ztráta času a od televize jsem odešel. Snaha z mé strany byla, ale film se mi vůbec, ale vůbec nelíbil. Je to docela velké zklamání po filmech Tlouštík a Přednosta, kterým jsem oboum udělil pět hvězdiček, tak hezky to Americké nezávislé léto začalo. Takže film mne vůbec nezaujal a přišlo mi to jako jeden z nejhorších filmů, které jsem kdy viděl. A proč jedna hvězdička? Původně jsem chtěl dát "Odpad", ale pak jsem si vzpomněl, že oproti filmu Mlčení šunek, kterému jsem také udělil hodnocení "Odpad" je tento film dělaný alespoň na umělecký dojem a do Mlčení šunek má hodně daleko, nakonec jsem se tedy smiloval, a dávám (i když s odřenýma ušima) jednu ušmudlanou hvězdičku... ()

Galerie (6)

Zajímavosti (1)

  • Jednu chvíli měl film pracovní název "H". (Hal_Moore)

Reklama

Reklama