Kapitán Robert Daly své posádce velí s moudrostí a odvahou. Nováček na palubě ale brzy odhalí, že na této vesmírné lodi není nic tak, jak se zdá. (Netflix)

Recenze (114)

majec4

Farebna "startrekovska parodia", ktora proste musi zaujat. Zaciatok bol trochu vlazny podla mna, no neskor to bolo velmi dobre. Pacilo sa mi ako som pocas deja musel prehodnotit nazory na jednotlive postavy. Najviac vsak samozrejme zaujme Plemons, ktoreho som v kratkej dobe videl v dvoch filmoch a v oboch hral trhleho magora. Musim uznat, ze sa na podobne role hodi. Aj vdaka jeho ucasti idem do plneho poctu, lebo musim priznat, ze som nasiel par momentov, nad ktorymi sa dalo lepsie zamysliet. Zaver bol svojsky, v ramci zanru sa neoplati riesit logickost celej tej situacie, ale vysledok bol nadherny, pre posadku USS Calister. ()

filipvrbik

Z toho mrazí, nesmrtelný pobyt ve "Star Treku" - no často mám podobný sen, kdy hraju jakousi virtuální hru, která nejde vyhrát, nebo jen nesmírně těžko (taky nové Jumanji si hraje s podobnou, ne ale at tak pekelnou myšlenkou- dá se tam naopak umřít), je to sice trochu přitažené za vlasy- ale jen zatím, možná za 30let to bude normálka, každopádně padouch č.1 na mém seznamu padouchů, vlastně jsem nikdy neviděl nic tak nenápadně hororového (snad jen Ex Machinu), každopádně skvělá epizoda ()

Ryuuhei

Už od začátku peckovní. Nebýt v úvodu Jimmiho Simpsona, kterého znám z Westworldu, vůbec bych nepochyboval o tom, že jde o záběry z nějaké skutečné, sedmdesátkové show ve stylu Star Treku. Show nakonec nebyla jen show, ale virtuální realita, kde si hlavní hrdina/záporák vybíjel to, čeho nebyl schopen ve skutečném životě. Opět představen systém Gizmo, tentokrát ale fungující skrze DNA - vůbec si netroufnu říct, jak tohle mohlo fungovat, ale budiž - beru to v rámci fikce. Zbytek - tísnivé pocity, neskutečné napětí a sakra stylová pointa. Jak bych jinak řekl - asi ta nejlepší epizoda NeStar Treku, jaká mohla kdy vzniknout! Začátek čtvrté sezóny nakopnut doslova do hyperprostoru. Sice bych si pár výtek našel, ale nic, co by zastavilo mé nadšení. Jsem zvědav, do jakého dalšího neznáma se tato série ubere. 95% ()

castor

Nee, tohle mi prostě nesedlo. Bizarní kus á la Star Trek, který má fajn námět i atraktivní zpracování. O zvrácených lidských stránkách se tentokrát dozvíme prostřednictvím kapitána a jeho odvážné posádky, ovšem záhy pochopíme, že cosi shnilého je v téhle vesmírné lodi. Nebyl to můj šálek kávy (ostatně ani seriálu jsem nikdy nebyl fanoušek), navíc opět tvůrci nezvládli uhlídat délku. Emoce prakticky žádné. ()

Helmutek

Tak tohle byla pecka - fakt jsem si to užil celý, od začátku až do konce; výbornej nápad i jeho zpracování, tempo, vtip i hlášky, skvělý herecký obsazení (Plemons jasnej, ale hlavně Milioti a Simpson!), a nakonec asi vlastně i to zakončení - hepáč je sice na BM trochu nezvyk, ono to ale nakonec nijak nepatřičně (aspoň podle mě) nepůsobí. V tom bizarním světě chorý mysli ošklivýho bráchy Matta Damona nějaký rozumný pravidla nebo realistický zákonitosti neplatěj, ale za mě to bylo čitelný - jde přece o fantastickej svět, takže i když si v tom tvůrci často hledali nějakou tu berličku (jako třeba akce typu Vlízt do motoru = jeho oprava, Vír = červí díra = aktualizace hry, cotakyjinýho, žejo = internet = šance na záchranu atd.), tak přesto mi to vůbec nevadilo, protože to jednoduše všechno dohromady krásně fungovalo. Byla tam i spousta skvělejch momentů až reddwarfovskýho nebo futuramovskýho typu (božský vzývání kapitána a jeho obdivuhodnejch schopností nuceně podbízející se posádkou, nebo třeba pauznutí hry a následný znuděný čekání "komparzu" včetně bedesa a pavoučí příšery na to, až se hlavní herec zase vrátí/odpauzuje), jejichž absurdně komediální vyznění "kazí" předevšim mrazivý, všudypřítomný, navoněný a stylizovaný zlo kapitána věznitele. Mimochodem, ta otázka, co vlastně z "normálního" člověka dělá zlýho člověka, to je pro mě jedna nejzajímavějších a nejkomplexnějších otázek vůbec - něčeho podobnýho se týká třeba i Dogville: Je zlym člověkem jen ten, kdo svejm choutkám a představám dá průchod? A co když někdo jen neni v situaci (nemá moc nebo možnosti), kde by se jeho zlo mohlo naplno projevit - je pak míň zlej jen proto, že se zatím neměl jak, kde nebo na kom realizovat? A co teprve (jako právě třeba tady v USS Callister) průnik reálnýho a virtuálního světa - co o člověku vlastně vypovídá to, jak se chová ve virtuální realitě? Tohle já můžu - a USS Callister tadyty věci nadhazuje parádně. Za mě zatim jeden z nejlepších a nejzajímavějších dílů celýho Black Mirror. ()

Zajímavosti (15)

• Táto epizóda získala zo všetkých doterajších dielov najviac televíznych cien (7) a nominácií (21). (Arsenal83)