Lucie Vondráčková jako Anička v pohádkovém příběhu Maurice Caréme poznává tajemství říše květin. (oficiální text distributora)

Recenze (63)

bratr.Milan

Lucie Vondráčková na greenscreenu, nebo podle odrazů na šatech možná bluescreenu. Má to zajímavé osobité zpracování animace, asi to dalo hodně práce, ale výsledek působí divně. Je to variace na příběh Alenky v říši divů. Pokud vám děti ničí záhonky a trhají kytky, pusťte jim tento dětský horor. Možná s tím přestanou, aby se jim nestalo něco podobného, jako hlavní hrdince. Ale dávejte pozor, mohou dostat trauma a začít se bát slimáků a chorošů. ()

teckax

Už vím kde se vzala moje absurdní avšak silná fobie z hmyzu a další podzemní havěti! Vždycky když vidím Lucku V., naskočí mi tahle holčička s příšernou mašlí mluvíce s květinami. Myslela jsem, že se mi to líbilo, ale teď si myslím, že jsem se musela jako malá hrozně bát. To bylo tak znepokojivé a děsivé, že chápu to zarytí do paměti. Jinak nápad živý herec vs loutky zajímavý a animace na tu dobu povedená. ()

TomasKotlant

Zajímavý námět je zabit stupidními dialogy a hloupými primitivními zvraty. Lucie Vondráčková nepůsobí ve své roli vůbec přirozeně a ještě zhoršuje dopad dialogů pronášených ze svých úst. Film místy působí úžasně, ale vydrží v této poloze nejdéle půl minuty než přijde nějaká totální odpadová scéna nebo hláška. Trikové scény jsou místy velmi nekvalitní, zejména v místech kdy je Anička ve jednom záběru s pohybujícím se animovaným světem. Celkové vyznění filmu nezachrání ani solidní výtvarné zpracování a velmi dobrá hudba. A nějak pořád nechápu, proč Anička nepoužila slimákovu říkanku "Choroš pomož, dřevo odlož" na to, aby ta houba co zarostla vchod zmizela...*** Ve zkratce: Netrhat kytičky... a pozor na modrého slimáka. ()

RockChick

Zajímavé, jak tu většina o tomto filmu (nebo chcete-li večerníčku) mluví jako o depce, protože i já mám na to úplně stejné vzpomínky :D Jmenuje se to tak honosně, "Království květin", a přitom jsou z toho děcka zralé akorát tak do Bohnic... Takže z tohohle hlediska docela inovace ve filmové tvorbě pro děti. A zajímalo by mě, jaký účinek by to na mě mělo dneska... I když nevím, jestli najdu tu odvahu! :-X ()

Koryntos

Z téhle pohádky jsem si z dětství pamatovala, jen modrého hlemýždě a taky chorož pomož dřevo oblož a ještě malou Lucii Vondráčkovou. Bylo to v době, kdy jsem neměla ani ponětí, že existuje Alenka v říši divů a tato pohádka ji vlastně kopíruje. Před nedávnem, jsem viděla Království květin znovu a mám tak možnost srovnání s více filmy o Alence, ale právě tohle provedení patří k mým nejoblíbenějším. Kombinace herečky a loutek je působivá, navíc loutky mají krásné provedení a i děj je originálně zpracovaný ()

• V roce 1994 byla pohádka Království květin oceněna na mezinárodním festivalu edukativních filmů pro děti v Japonsku. (Agatha)

Časové pásmo bylo změněno