Diana se stala před lety svědkem přestřelky na střední škole, při které zemřela její kamarádka. Nyní žije s pocitem viny, že může za její smrt. (oficiální text distributora)

Recenze (105)

Aluska88

Zajímavý film. Děj je podáván velmi lehce, je poklidný jako jarní jezírko, na nějž dopadají teplé paprsky jarního slunce. A když se do něj zadíváte a spatříte zářící odlesky od hladiny, probudí to ve Vás příjemné a hřejivé pocity. Takto na mne zapůsobil. Hlavní linií není jakkoliv složitý, zamotaný či šokující příběh s propracovanými charaktery. Je to vzájemné prolínání životů jedné dospívající dívky, která zažila otřesný a nezapomenutelný zážitek, a mladé ženy, které se tyto události neustále vracejí a ona se s nimi snaží vyrovnat. Evan Rachel Wood je zde tak neuvěřitelně nádherná, působí jako anděl, a svou jedinečnou krásou "magicky" zapadla do podobně, vzletně laděného zpracování. Nebýt jí, nejspíše bych šla s hodnocením níže. Uma nepředvádí nijak fenomenální výkon, ale do své role dobře zapadla. Hornerova hudba je příjemně podbarvující. Kromě Evan si mě ještě zcela získala kamera. Jakoby snivě se nechá unášet celým filmem a spoustě scén tak dodává specifický nádech a kouzlo. Záběry na květiny, oblohu nebo třeba okouzlující záběr na Rachel, kterak pozoruje akvárium. A jakkoliv byly líbivé, nepocítila jsem z nich žádný kýč či sentiment, jak někteří píší. Jen jakoby čistý, příjemný vánek, provoněný lehkou vůní jednoho mládí. Jediné, co můj poetický rozlet na křídlech tohoto díla zabrzdilo, byl jeho závěr. ()

Shit

Tohle mě docela hodně překvapilo, jelikož sem k tomu přistupoval trošku s odstupem a i na začátku si mě to moc nezískalo, ale s přibývajícím časem se film fakt nádherně rozjíždí, je neustále zajímavější a napínavější, četnost flashbacků se zdvojnásobuje a člověk už jen čeká na perfektní, ale čekaný vyvrcholení, který ale nakonec dokáže taky překvapit. Film v podstatě vypadá dost tuctově, ale díky výborný a zajímavý režii a stylu natočení tomu tak rozhodně nakonec neni ()

Sfinkter

Ve vší skromnosti v podstatě spokojenost, i když Perelmanova prvotina se mi líbila více. Film jsem pochopil asi až za 5 minut od skončení a to podle originálního názvu a i tak si myslím, že moje pochopení je pouze moje domněnka. Opět důkaz, jak tragicky distributoři film přeložili, protože podle českého názvu předpokládám, že možná jeden z nich viděl maximálně trailer. Na jednu stranu citlivé, zamyšlené, krásna Uma - na druhé straně režisér nešetří naprosto hloupými motivy, nevyrovnané, mohlo to být i lepší Vadime! ()

Silas

Docela na houby, když celou dobu střádám argumenty, kterýma film sestřelit, a on mi je předposlední scénou všechny rozbije. Veškerá nesmyslnost a vycucanost se chce jaksi ospravedlnit, ale co naplat, když špatné uchopení silného tématu naprosto děsivě ničí režie a střih, když se tu skáče v časech co 5 minut a když postavy nejsou vystaveny obyčejným situacím, (v nichž by mohly vyjevit svůj charakter, ale pouze těm vrcholně dramatickým, jichž se povážlivě kupí a spíše nudí, než aby vzbuzovaly nějaké emoce) a tak jsou mrzutě ploché... To se pak se nedá o katarzi mluvit ani vzdáleně. Český překlad aspoň méně spoileruje. ()

Fridecka

Tak opět oblíbené americké téma střelby ve škole. Divák do poslední chvíle neví, která z dívek je přeživší dospělá žena. Žena, které se vrací vzpomínky na tragédii, prožívá různé pocity, od pocitů viny, smutku, strachu,..až po úvahy o osudu, které přimějí k podobnému uvažování i diváka. Nic moc jsem si neslibovala, ale mnoho dostala. Je pravda, že herecký projev Umy Thurmann nebyl z těch nejlepších, ale nic to neubírá na síle tématu a celkovém dojmu. Zajímavý je i vztah obou dívek, který je v konečném důsledku prověřen nejtěžší zkouškou. ()

• Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach a školách v americkom štáte Connecticut. (MikaelSVK)
  • Uma Thurman zde vystupuje jako dvaatřicetiletá matka, ve skutečnosti jí však v době natáčení bylo již 37 let. Rovněž dvacetiletou Evan Rachel Wood scénáristé omladili - na sladkých 17. (hippyman)

Časové pásmo bylo změněno