Reklama

Reklama

Co kdyby se všechna metra světových metropolí propojila v jeden světový obří dopravní systém?
Příběh se odehrává v nedaleké budoucnosti, kdy se svět potýká s nedostatkem ropy a všechna městská metra v Evropě byla propojena v obří podzemní dopravní systém. Ve Stockholmu žijící Roger má však zvláštní starost. Kdykoli sestoupí pod zem, pohodlné cestování mu znepříjemňuje neznámý hlas v hlavě. Obrací se proto k tajemné Nině, aby mu pomohla utéci ze znepokojujícího prostředí spletitých tras metra. Čím se však dostávají dál, tím hlouběji je Roger zaplétán do neznámého spiknutí. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (91)

Ricky_CZ 

všechny recenze uživatele

Atmosférou vítězící kousek s originálním a koukatelným zpracováním, avšak slabým příběhem. Onen příběh jsem ale tentokrát hravě spolkl. Nebyl sice nejoriginálnější, zato neobsahoval žádné očividné chyby a stupidity (Od té doby, co jsem shlédnul nové Titány, dívám se na příběhové zpracování úplně jinak:)) 85% ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Zpočátku jsem chtěl dát filmu pět hvězd, posléze čtyři, na konci silnější tři. Animace je zvláštní, a hodně připomíná některé adventure počítačové hry včetně Travelogu. Ta zhroucená tělíčka s velkými hlavami mi ale časem už přišla poněkud divná. Jinak od začátku to pěkně odsýpá - sled náhod / nenáhod vede obyčejného chlápka na dobrodružnou cestu za odhalením konspirace, a za odhalením skutečnosti, kdo za ní stojí. Téma se šamponem je zajímavé, kdyby nekopírovalo tolik oblíbenou paranoidní teorii o ovlivňování lidí fluorem v zubních pastách. Když pak je vše odhaleno, skoro se člověk cítí podveden a říká si, a to je vše? A zůstanou jen nezodpovězené otázky typu, jestli se finančně vyplatí nakecávat lidem reklamy do hlavy a živit spoustu nakecávačů, a kdo vlastně nakecává nakecávačům? A jaký má smysl ovládat myšlení lidí, kteří stejně jen sedí celé dny před bednou? Atd., atd. ()

Reklama

merigieren 

všechny recenze uživatele

šampón umožňuje ovládání lidí a v televizích sou kamery, to je jediná myšlenka celého filmu. Aby zaplácli 80 minut, tak nás povodí po temných prostorách (především metra). Od poloviny už sem to nemohl vydržet, ale síla vůle byla mocnější. Každopádně sem hodně přemýšlel nad rozdíly mezi 1* a 2*.. K tomu všemu se přidá nechutně obludný obraz, lidi mají jednoduše nepřirozeně velké hlavy, mě se to hodně hodně nelíbilo a určitě je to jeden z důvodů, proč nakonec tu 1* dám... ()

PhillM. 

všechny recenze uživatele

V podstatě loutkový film, neboť herci se v něm žádní nevyskytují. Pro role/tváře tvůrci zvolili neherce ze svého okolí, takže to celé stojí na příběhu a atmosféře. Scénář je spíše průměrný, místy dělá svou doslovností z diváka blbce (Ivan Bahn, Hotel Amore), na (minimálně) jednom místě však příjemně překvapí. Na atmosféru dystopické Evropy jsem si brzo zvykl, podle mě je velmi povedená. S hodnocením váhám mezi třemi a čtyřmi hvězdami. Vzhledem k tomu, že to ubíhalo poměrně příjemně (samozřejmě i vzhledem k úsporné stopáži), budu štědřejší, než by si film možná zasloužil. --- Bylo by velmi zajímavé, kdyby někdo film natočil se skutečnými herci. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Mať zaujímavý (aj keď otrpaný) námet a dať mu svojskú vizuálnu stránku nestačí. K tomu ešte treba diváka niečím iným zaujať, pretože takýchto dystopických filmov videl už viac. Napríklad tempom, humorom, narážkami, alebo satirou. Metropia z týchto prvkov nemá v podstate nič. Na konci nás nečaká žiadna katarzia, žiadne rýchlejšie tempo, alebo dejový zvrat. Zaujímavý experiment, ale nič viac. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (7)

  • Jako modely pro film posloužili obyčejní lidé. Například pro hlavního hrdinu Rogera byla použita podoba šéfkuchaře restaurace, kterou navštěvovali pracovníci Atmo, podoba Niny zas byla "nalezena" v obchodě s kosmetikou. (Aelita)
  • Po dokončení scénáře cestoval fotograf Sesse Lind po Evropě a vyfotil potřebná místa ve Stockholmu, Berlinu, Paříži a Kodani. Fotografie byly zpracovány v programu Photoshop a animovány za pomocí programu Adobe After Effects. Produkce trvala dva roky. (Aelita)
  • Příběh a doprovodné materiály k filmu společnost Atmo připravovala čtyři roky, než se začalo s animací. (Aelita)

Reklama

Reklama