Režie:
Stanley DonenScénář:
Frederic RaphaelKamera:
Christopher ChallisHudba:
Henry ManciniHrají:
Audrey Hepburn, Albert Finney, Eleanor Bron, William Daniels, Claude Dauphin, Nadia Gray, Georges Descrières, Jacqueline Bisset, Yves Barsacq (více)Obsahy(1)
Joanna byla na turné s dívčím sborem, Mark byl architekt, který psal diplomku o italské architektuře. Poprvé se potkali ve Francii a bylo to láska jako hrom. Netrvalo dlouho a byla svatba. Nyní, o dvanáct let později, je jejich manželství v troskách a oni, opět na cestě po Francii, se snaží zachránit, co se dá. Příběh, který v četných a několika souběžně běžících retrospektivách mapuje jejich cestu manželstvím od prvotní zamilovanosti, přes námluvy, nevěru a rodičovství až po krizi, způsobené prostým faktem, že jejich vzájemná láska se vytratila. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (82)
Vtipně a skvěle vyřešené road movie občas dramatické nebo romantické :-). Moc se mi líbilo, že nenásilně způsobilo něco přechod ze skutečnosti do retrospektivy a naopak - třeba jste svědky zamilovaného páru a najednou se ocitnete o dvacet let později kde vidíte dva stejné aktéry, ale o dvacet let starší a v tom je ta poetičnost. Ten posun zapříčinil změnu událostí, shodu náhod, neskutečnou a nesourodou změť pocitů, ale zanechá ve vás jedno slovo - GENIÁLNÍ! Nevím, jestli mám věřit tomu, že Audrey Hepburn neuměla kouzlit, protože ve 38mi letech vypadala stále na 25 a člověk by jí nehádal ani o minutu navíc. Hudba Henryho Manciniho byla opět třešničkou na dortu. Co více si přát?! ()
Poznám 3 režisérov s menom Stanley: Kubrick,Kramer a Donen,prví dvaja páni mali spoločnú kontroverznosť a posledný pánko sa orientoval na komédie,muzikály... S Audrey sa stretli na pár spoločných predchádzajúcich projektoch,čo tento sa odlišuje v zobrazení vzťahov dvoch ľudí,ktorí sa spoznali,zamilovali,pohádali,udobrili,a to všetko vo viacerých retrospektívach,až môže mať človek chaos z diania.Joanne perfektne sekunduje Albert Finney,jeho Mark,architekt,ktorý nevie presne,čo chce od života,z čoho medzi dvoma rozdielnymi ľudmi dochádza k roztržkám. Zoomovanie Stanleyho Donena, nachádzam inšpiráciu v satire Stanleyho Kubricka Dr.Strangelove... Romantická dráma s neodolateľným šarmom Audrey Hepburn,ktorí by mali vidieť manželské dvojice,čo im pomôže prekonať prípadnú krízu alebo jednoducho vidieť dvoch vynikajúcich hercov v rôznych časových rovinách prežívať slasti aj útrapy namixované do šikovného strihu,ktorý sa inteligentne posúva a vracia tam,kde je to potrebné... ()
A mně to nebavilo. Střídání časových rovin, postupné skládání střípků - a vlastně čeho? Tuctového příběhu dvou, co neměli nic, a pak měli moc práce a málo času. Je to zbytečně dlouhé, většina scén se odehrává v autě a konverzace připomínají divadelní hru. Chybí tomu nějaký nadhled, humor (kromě běžných životních trapasů), a vlastně jsem pořád čekal, jestli se objeví nějaká větší zápletka, která by se trochu vymykala všem těm běžným a tuctovým problémům, jaké lidé ve vztazích mají. Jako bych se díval na home videa páru, který neznám, a která mi časem přijdou nudná a otřepaná. ()
„Nevypadají moc šťastně.“ - „A proč by měli? Zrovna se berou.“ Jestliže mě to střídání časových rovin při první projekci zpočátku rušilo, lehce mátlo a trvalo mně si na něj zvyknout, napodruhé jsem si ho už užíval hned od začátku, a co chvíli oceňoval funkčnost jednotlivých navazujících „švů“. A styl vyprávění mi k atmosféře snímku (vhodně podpořené Manciniho hudbou) také dokonale seděl. Protože tahle hořko-komediálně-romantická exkurze do jednoho vztahu má největší sílu právě při přeskakovaném nahlížení do jeho jednotlivých fází, divák totiž může nádherně vidět ten vývoj. A nejen filmu ale i svůj vlastní, některé scény a momenty mě osobně bavily ještě více než prve (paradoxně nejvíc ty s nádechem hořkosti). A samozřejmě by mě tahle vztahová sonda tolik nechytla nebýt výborně sehrané a maximálně sympatické ústřední dvojice (na Audrey jsem, nepřekvapivě, mohl oči nechat). Zaslouženě čistých 5*. „Rýpání bys mohla vynechat.“ - „Mlčím jako hrob.“ - „Že jsi zticha, ještě neznamená, že se do mě nestrefuješ.“ ()
Na cestě se potkali, na cestě se sblížili, na cestě se rozvádějí. Romantický vztah pojatý jako série sladkých i hořčích epizod. O lidech, které potkali, o místech, která navštívili, o prostředcích, kterými jeli. Velmi jednoduché a proto ve všech ohledech fungující. Smích, lítost, soucit, přání, aby spolu zůstali. Audrey mohla díky časovému rozpětí děje konečně ukázat, že vedle roztomilé dívenky hravě zahraje také zralou ženu s jasnými životními cíly. Krásný úsměv, spontánně působící reakce a originální model pro každou příležitost. S Finneyem, jehož tvář znám v podobě podstatně bohatší na vrásky, tvoří sympatický pár, lákající navzdory občasným rozepřím ke společným cestám. Bez zbytečného přemýšlení zařazuji do nevelké přihrádky „mé oblíbené romance“. 80% Zajímavý komentář: Madison ()
Galerie (54)
Zajímavosti (15)
- Albert Finney a Audrey Hepburn, jejíž manželství s Melem Ferrerem bylo už dlouhodbě v krizi, prožily během natáčení milostný románek. (Zdroj: Audrey Hepburn - Barry Paris) (Mirokukii)
- Počas jazdy v limuzíne je Joannin (Audrey Hepburn) účes najskôr s ofinou, potom bez nej a nakoniec znovu s ňou. (TheRoller)
- Audrey Hepburn (Joanna Wallace) sa bála vody, takže scéna, v ktorej ju Mark (Albert Finney) hádže do vody, musela byť natočená s niekoľkými plavčíkmi stojacimi tesne vedľa záberu kamery. Jeden zo záberov bol zničený, pretože plavčík skočil Audrey na pomoc príliš skoro. (TheRoller)
Reklama