Reklama

Reklama

VOD (1)

Eli putuje postapokalyptickým světem a neustále bojuje s nejrůznějšími gangy, některé z nich jsou i kanibalové. Celou dobu mu dělá společnost jedna kniha, ale on ji nikomu neukazuje. Eli jednoho dne dorazí do města, kde si chce nechat nabít jeden přístroj, ale to bude trvat hodiny. Jde tedy do baru, kde chce vodu, ale než mu ji krásná Solara donese, začnou se tam s ním prát místní. Eli všechny zabije, což udělá dojem na místního „starostu“. Carnegie mu nabízí práci, ale Eli ji odmítá s tím, že musí jít dál na západ. Carnegie ho přesvědčí, aby zůstal alespoň jednu noc. Eli dostane najíst a napít a Carnegie mu dokonce pošle Solaru, aby se s ním vyspala. Eli ale Solaru odmítne, jenže ona zase odmítne odejít, protože její matka žije s Carnegiem a on by jí ublížil, pokud by úkol nesplnila. Solara bude klidně spát na zemi, jak sama nabízí. Eli se s ní podělí o jídlo, ale před jídlem se společně pomodlí. Solara si všimne i toho, že má Eli u sebe knihu. Následujícího dne se Solara vrací k matce a před snídaní se s ní pomodlí. V tu chvíli Carnegiemu dojde, že Eli má u sebe Bibli, což je kniha, po které už velmi dlouho pátrá a za kterou mnoho lidí zaplatilo svým životem. Carnegie okamžitě běží k Elimu, ale ten je už pryč. Carnegieho muži zastihnou Eliho ještě ve městě, ale on je skoro všechny zabije a Carnegie je navíc postřelen. Eli míří z města a přidá se k němu Solara, ale on ji odstrčí. Solara ale pokračuje sama a málem ji zabijí kanibalové. Eli ji zachrání a přibere ji k sobě. Dvojice se na noc utáboří v bývalé chladicí věži jedné elektrárny a Solara konečně vidí Bibli. Chce ji vzít do ruky, ale Eli jí to nedovolí. Dalšího dne pokračují v cestě, ale Carnegie a jeho lidé jsou jim v patách... (TV Prima)

(více)

Videa (7)

Trailer 2

Recenze (1 125)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Umění se odlišuje od kýče tím, že v něm autor podstatu svého sdělení více či méně zakóduje a volba kódu pak umožňuje většinou různorodou interpretaci, kdežto kýč bývá nekódován a sdělení je na první pohled jasné. U Knihy přežití bratrů Hughesových to zprvu vypadá, že při modulaci příběhu tvůrci kód zjevně použili, postupem času je ovšem stále více jasné, že poselství jejich díla je dokonale průhledné, skoro až prostoduché. Zprvu tak nadějná postapokalyptická vize světa se pomalu měnila v katechismus pro náctileté, byť výtvarně velmi působivý. Málo platné, křesťanství má, jak to známe z historie, především naprosto dokonalý public relations... Podobné filmy: Cesta, Já, legenda, Ocelový meč ()

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Film vizuálem a námětem silně připomínající The Road. Jenomže Cesta byla mnohem depresivnější a syrovější. Book of Eli to zase vynahrazuje akcí, postavami a pořádnou zápletkou. A když odhlédnu od té neskutečné propagandy Bible tak mě to vážně bavilo a i přestože rozhodně nejsem věřící, věřím (:D), že v takové nepřátelské době by si k sobě lidé mohli díky víře najít zase cestu, takže na tom něco (neochotně přiznávám) bude.Washington podal svůj standardní výkon, Mila mi byla projednou sympatičtější a Gary Oldman zkrátka příšerně výborný záporák :) ()

Reklama

KevSpa 

všechny recenze uživatele

Kniha přežití je velkým zklamáním. Za kamerou totiž stáli bratři Hughesovi, kteří mají na svědomí nejen vizuálně skvělý film Z pekla. Jenže při veškerém jejich talentu a schopnosti vybudovat ponurou atmosféru a stvořit vizuálně zajímavé dílo chybí jejich snímku pořádný příběh a bez něj se film tohoto ražení zkrátka neobejde. ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Na jedné straně film vyvolávající ve mně vzpomínky na filozofickou přednášku s následným zamyšlením, zda a jaké vůbec měl šance na přežití slepý mnich nesoucí vzácné svitky přes Himaláje držící se striktně své víry. Avšak podobně laděné zamyšlení bratří Hughesovích je spíš rozbředlou kaší, která by chtěla být akčním filmem, road movie s poselstvím a snad i béčkovým westernem. Atmosféricky rozloženou mezi Šíleného Maxe a Cestou s vizuálem Terminátora Salvation. Zajímavé motivy jsou odloženy do pozadí a přehlušeny několika post apokalyptickými výjevy a do centra dění je vyslána nudná vata podepřená až nečekaně meditativní hudbou a Denzlem Washingtonem nesoucím na svých bedrech celý snímek. Přitom to mohl být malý, působivý a tak chytrý film. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Tohle bylo nad očekávání dobré. Recenze sice na snímek bratrů Hughesových házely kdejakou špínu, ale mně výsledek stačil. Filmy s post-apokalyptickou tématikou v poslední době letí, ale potenciál z nich umí vytřískat málokdo. Režisérským bratrům se to alespoň z části povedlo. Slunce pálí o sto šest, zem je vyprahlá a vypulírované digitální mraky dodávají k celé té matné náladě dokonalou tečku. Potlačení barev halí snímek do jednobarevných odstínů. Mezi těmi, kteří při celosvětové katastrofě (aneb ozónová vrstva to holt jednoho krásného dne nevydržela) přežili, protože zalezli pod zem (a nesnědli se, protože to zatím šlo i bez toho), má pitná voda cenu zlata. Lidská důstojnost je pasé, ruiny měst se změnily ve westernové osady, ve kterých spravedlnost nemá žádnou váhu. Mezi onou nepřívětivou krajinou chodí ultadrsňák Eli Denzela Washingtona, který nevyhledává problémy, ale jeden velký mu způsobí batoh na zádech, který skrývá ideologickou zbraň. Úlisný a diktátorský kápo Gary Oldman totiž zatouží po posledním výtisku Bible, který mlčenlivý poutník Eli chrání už desítky let, aby jej dopravil do lepšího světa... a tak začne pořádná mela. Tedy, když už se Hughesové postaví k nějaké akční sekvenci, nelze protestovat. Choreograficky dobře zvládnuté scény mají vždy něco navíc (třeba úplně první kontaktní rvačka se tu děje ve stínu černých siluet), a i když jich není mnoho, tempo vyprávění a záběry na krajinu divákovu pozornost udrží v náležitých hodnotách. Horší to mají bratři s dialogy a placatými postavami. To, co ale nedokázali přivést v život (třeba chaotický závěr), nahrazují herci. Tedy, alespoň ústřední duo. Divák tak může spekulovat, kdo je z dvojice Oldman – Washington větší bourák!! ()

Galerie (90)

Zajímavosti (20)

  • Když se poprvé setkáváme s Carnegiem (Gary Oldman), čte právě tlustou biografii Benita Mussoliniho, italského fašistického diktátora. Jednou z knih, které o scénu později nechává Carnegie spálit, je „Deník Anny Frankové“, v němž autorka popisuje, jak se skrývá před nacisty v Amsterdamu. (Mr. Lobo)
  • Za první víkend film v USA utržil 32 789 494 dolarů. Celkem ve své domovině nastřádal 94 835 059 dolarů. (Chatterer)

Související novinky

Oldman opět zlý až do morku kostí

Oldman opět zlý až do morku kostí

06.02.2012

Za hlavní roli v špionážním dramatu Jeden musí z kola ven si právem vysloužil nominaci na Oscara. Teď se ale vrací k poloze, která je mu nejbližší. Pamatujete na časy, kdy byl králem hollywoodských… (více)

Jaden Smith zachraňuje taťku... a Shyamalana

Jaden Smith zachraňuje taťku... a Shyamalana

12.11.2011

Znělo to zpočátku hodně nepravděpodobně, ale zdá se, že k tomu opravdu dojde: Will Smith a jeho potomek č. 1 si spolu zahrají v postapokalyptické sci-fi M. Night Shyamalana One Thousand A. E. Stopne… (více)

Shyamalan, Smith, Smith a výpravná sci-fi?

Shyamalan, Smith, Smith a výpravná sci-fi?

06.04.2011

Manojovu kariéru může spasit jedině zázrak. Na jeho poslední filmy už se téměř nedá koukat, a když to náhodou někdo udělá, tak spíš pro tu srandu, jak moc špatné jsou. Poslední vládce větru na sebe… (více)

Futuristická Bible?

Futuristická Bible?

28.01.2009

Někdy z těch hollywoodských námětů zůstává rozum stát. Ale staré pravidlo pro tvorbu dobrých příběhů praví: „Vymysli co největší šílenost a pak ji publiku naservíruj nejlíp, jak umíš.“ Někdy to vyjde… (více)

Reklama

Reklama