Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 2027: nejmladší člověk planety právě zemřel ve věku 18 let a lidstvu hrozí naléhavé nebezpečí vlastního vyhynutí. Společnost je zmítána násilím a jednotlivé skupiny obyvatel mezi sebou válčí. V takových podmínkách žije i Theo (Clive Owen), ze kterého se má brzy stát ten nejméně pravděpodobný spasitel lidstva. Poslední nadějí lidí je totiž jediná žijící žena - a když je její bezpečí ohroženo, přichází právě Theo, aby ji ochránil. Zneklidňující akční thriller o budoucnosti, jakou byste nečekali, natočil s Julianne Moore a Michaelem Cainem na Oscara nominovaný režisér Alfonso Cuarón. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (1 547)

Djoker 

všechny recenze uživatele

Určitě existují chytřejší a hlavně záživnější postapokalyptické vize budoucnosti, ale Cuarón si to v klidu uhrál přes revoluční technickou stránku, která v kombinaci se zběsilou Lubezkiho kamerou utváří geniální dílo. Od postav se toho moc nedozvíme. Většina scén je však značně znepokojivých a každého asi napadne podobná otázka. Jak to kurva mohl natočit? ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Film odehrávající se v blízké budoucnosti mě většinou vůbec ničím nenadchne . Potomci lidí mě přitáhli do kina především díky dvou jménům : Alfonso Cuarón a Clive Owen . Oba tito pánové přesvědčili, že umí. Clive Oven zahrál všechny své emoce, chování a skutky tak důvěryhodně, že jsme měl pocit, že přišel z té budoucnosti ukázat co si tam prožil . Alfonso Cuarón uděla další skvělou vizuální práci. Je něco mimořádného vytvořit tak depresivní amtsféru a nebo sledovat ,,jen,,uhyby před kulkami . Donutit lidi, aby během sledování filmu zasyčeli jak hadi když voják vlítně do autobsu k těhotné ženě a rozmachuje se, vyžaduje opravdu dobrého řežiséra . Když si do toho připočtu emoce z filmu stejně tak jako jeho obsah dostávám se jednoznačně k označení majstrštyk !! ()

Reklama

EdaS 

všechny recenze uživatele

Fantasticky invenčně natočený biják, který bohužel pokulhává po stránce příběhu a postav - navíc, všechno už tu bylo. Ale scéna útoku na auto nebo porodu stojí za to, abych zašel na Potomky lidí ještě jednou. Filmem roku pro mě nicméně pořád zůstává Skrytá identita - vypravěčsky má navrch. P.S. Tak jsem PL zhlédl i podruhé, ale za svým hodnocením si stojím. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Naprosté vítězství formy nad obsahem a příběhem. Přestože i ten, ve svém až metaforickém pojetí lidské neschopnosti se reprodukovat, dokáže vehnat pár brouků do divákovy mysli. Škoda, že ústřední myšlenku příliš nerozvíjí, nedodává ucelené rozřešení a spíše slouží jako zástěrka pro kameru a střih. Ale pro jaké! O žádném jiném filmu nikdy neplatil výraz "syrový" tak jako o Potomcích. Útok na auto a hlavně Theova cesta skrz bojovou vřavu ve mně doznívají déle než po spuštění závěrečných titulků a jen se bojím, že se objeví pár zbytečných a hlavně předem zatracených plagiátorů, kteří se pokusí natočit scénu, která bude lepší či delší a fatálně při tom selžou. Film roku tedy v žádném případě, ale na zamyšlení a pro úžas z vizuální stránky ideální. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Tak to bychom měli. Ty tři hvězdy rozhodně nejsou způsobeny nadměrným očekáváním, na to už jsem opatrný. Ani to neznamená, že je film špatný. Prostě jen není zas nijak excelentní, což je škoda. Výchozí myšlenka a precizní technické zpracování (ty dvě dlouhé scény bez střihu opravdu stojí zato) si přímo říkají o chirurgicky precizní scénář a propracovaný děj. A to je kámen úrazu. Zaprvé ta údajně silně totalitní společnost není až na pár detailů (všudypřítomná varování před zločiny, závory a ploty) nijak přesvědčivě zpodobněna. Přitom při vší té totalitě z lidí celkem nevyzařuje žádný pocit ohrožení, nadvláda i odboj se se vlastně točí jedině kolem imigrantů (a říkám si jestli by je spíš v takový situaci nepotřebovali), Ryby a jejich velitelka si po Londýně vykračujou jak na pikniku, žijou si vesele na statku u silnice a tak vůbec. A zadruhé. Motivy postav a jejich reakce byly někdy velmi, řekněme podivné a nelogické. Například když Kee jen tak Theodorovi uvěří, že jí chtejí Ryby zneužít a dítě jí sebrat. A celá ta cesta za nějakým Human Projectem, o kterém vlastně nikdo nic neví, byla jen takovou berličkou na to, jak protáhnout diváka zajímavými lokacemi. Navíc přestože se děj a akce snaží tvářit ultrarealisticky, stejně se zas našlo místečko si uprostřed hvízajících kulek vylévat své dojmy. A když bylo to dítě pro všechny tak důležité, jak to, že je ti vojáci při tom dojemném odchodu z bojiště nesebrali? Všechno to by se dalo ovšem přejít, kdyby následovala nějaká opravdu dobrá pointa nebo prostě působivý konec, což bohužel nenásleduje, naopak konec je nemastný neslaný, jak píše Gimp, tedy až na dětské hlasy v titulcích. Vzato kol a kolem, Potomci lidí jsou výbornou vizuálně technickou pastvou s velkým potenciálem, ale bohužel silně nedotaženým scénářem. ()

Galerie (153)

Zajímavosti (59)

  • Cuarónova dystopie stála přibližně 80 milionů amerických dolarů. Po prvních třech dnech (22. – 24. 9. 2006) od anglické premiéry vydělala 2,43 milionů na prvním místě tamějšího žebříčku návštěvnosti. Celkový obrat v britských kinech se vyšplhal na 9,1 milionů dolarů. (imro)
  • Tržby ze severoamerických kin činily 35,6 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových dosáhl 70,6 mil. (NIRO)
  • Ve scéně, kdy je Miriam (Pam Ferris) odvlečena z autobusu do uprchlického tábora, hraje v pozadí skladba od skupiny The Libertines s výmluvným názvem "Arbeit Macht Frei". (don corleone)

Související novinky

Virová nákaza ve filmech

Virová nákaza ve filmech

15.03.2020

Momentální krizová situace reagující na probíhající šíření viru Covid-19 měla mimo jiné za následek i uzavření veškerých kinosálů, což pochopitelně vedlo k tomu, že distributoři začali rušit či… (více)

41. MFF Ekofilm 3. - 5. 12. 2015

41. MFF Ekofilm 3. - 5. 12. 2015

12.11.2015

41. ročník Mezinárodního festivalu filmů o životním prostředí se poprvé koná v Brně a nabídne i novou ambiciózní dramaturgii. Kromě významných zahraničních a domácích hostů představí i velmi kvalitní… (více)

Alfonso Cuarón ve vesmíru

Alfonso Cuarón ve vesmíru

01.03.2010

Potomky lidí udělal většině sci-fi fanoušků (ale nejen jim) radost, takže je rozhodně fajn, že se vrací k žánru. Se svým synem Jonásem napsal scénář sci-fi thrilleru Gravity, o který už projevilo… (více)

Reklama

Reklama