Johnny a jeho motorkářský gang přijíždějí do Carbonville na soutěž motorek. Kvůli svému chování jsou však vyhozeni z města. Dostanou se do nedalekého Wrightsville, kde pokračují ve své hrůzovládě. (Cinemax)

Recenze (87)

Padme_Anakin

Zajímavá věcička z mnoha úhlů pohledu, dobová atmosféra velmi pěkná a podmanivá, mladý Marlon Brando jako vůdce motorkářské bandy rebelů skvělý, zejména jeho mužné charisma, půvabná Mary Murphyová je krásnou ozdobou tohoto filmu a její nejednoznačná postava se mi zamlouvala.. Vše má své pro i proti, nicméně tady očividně vyznívá, že násilím se nikam neposuneme a mládí rebelovat bude, tak to prostě je.. Stojí za to vidět, čas není podstatný.. ()

Pohrobek

Na rok 1953 velice odvážný, rozporuplný a kontroverzní film o revoltě mládí proti autoritám, zažité morálce i obecným představám o správně prožitém životě, který však poměrně vyrovnaně dává prostor oboum stranám. Očekávaný happyend, jenž se nedostavil, spolu s vnitřními rozpory všech postav udržují vysokou úroveň i z obecného hledisla. Z toho formálního pak film nejspíše charakterizuje mírná afektovanost a herecký galakoncert Marlona Branda, který je tu plný elánu, energie, dynamiky a nesmírné síly, již ventiluje takřka na všechny strany. Ó, to byly doby, kdy božský Marlon plnil kinosály o ovládal srdce všech dívek a mozky všech chlapců! ()

Attta

Výborný film, který jsem si užil jak ze strany motorek tak ze strany hereců, prostředí a clekově i filmařiny. Velice dobrá zápletka a celkově má snímek určitě co nabídnout jakémukoli divákovi. I přes to, že jsem film viděl hodně dávno, pořád ho mám vrytý do paměti a to pro mě znamená hodně! Vřele doporučuju. ()

Mol

NOBODY TELLS ME WHAT TO DO!!! Marlon Brando a jeho nejlepší film. Křiváky a mašiny, do toho Lee Marvin a Everest testosteronu. Myslím, že diváci v roce 53 museli být u vytržení a ve srovnání s filmem Rebel Without a Cause vychází Brandův Johnny jako vítěz. Scéna, kdy poprvé vstoupí za Kate do baru, je podle mě jedna z nejlepších scén celé světové kinematografie. Vstoupí a s ním vagón charismatu, který se okamžitě rozsype a zaplní celou místnost. Prochází kolem baru, otáčí všechny seřazené židle a dává tím jasně najevo, svůj postoj světa chaosu. Rukavice zastrčí do pravé zadní kapsy, usedne na stoličku a po té co Kate celá nesvá dočistí bar, se spolu na sebe poprvé zadívají. Film nemá chybu a místo v mém srdci již nikdy neopustí. ()

pakobylka

Ve své době patrně značně kontroverzní film - o to víc je třeba ocenit, že dokázal být ZCELA NEZAUJATÝ … Vypráví o mládí - a potřebě revolty, která je nutná už jenom ze zásady: Pro pocit svobody a nezávislosti na generaci otců a matek s předpotopními názory a nepoužitelným životním stylem. Podařilo se mu dokonale předvést, jak se malé frajeřiny za (ne)příznivých okolností nekontrolovatelně násobí - a s neúprosnou logikou vyvolávají střety a velké průšvihy. A konečně nemohu opomenout velice charismatického Marlona Branda v roli Johnnyho Strablera, který si jako vůdce "Černých rebelů“ hraje na většího drsňáka, nežli ve skutečnosti je. Vůbec se nedivím, že se stal idolem žen a dívek - i vzorem opravdových mužů. ()

Zajímavosti (10)

• Film byl v Británii do roku 1968 zakázaný. (formelin)
  • Fotka Marlona Branda jakožto Johnnyho Strablera byla na obalu alba Sergeant Pepper's Lonely Hearts Club Band od kapely Beatles. (Mol)