Bengálský tygr

• USA Burning Bright
všechny plakáty

Napínavý film o mladé ženě a jejím autistickém bratříčkovi, kteří jsou během hurikánu uvězněni v domě společně s hladovým tygrem. (Filmbox)

Recenze (131)

J*A*S*M

Ještě před dvěma hodinami by mě ani v nejbláznivějším snu nenapadlo, že se někomu podaří natočit kvalitní horor s tygrem v hlavní roli, natož opravdu hodně napínavý a strašidelný (maximálně bych uvěřil v nějakou zábavnou béčkovou blbinu). Burning Bright je zkrátka příjemné překvapení takřka grandiózních rozměrů. A to přitom prvních cca dvacet minut nic nenapovídá tomu, jaká hororová paráda se bude odehrávat dál. Jakmile se totiž sympatické hrdinka, její autistický bratr a hladová šelma ocitnou společně uzavřeni v domě, nastane taková jízda, že si až do titulků nevydechnete. S naprostou jistotou můžu prohlásit, že takto strhující žánrový napínák tu letos ještě nebyl. V momentálním nadšení jsem v pokušení dát dokonce plné hodnocení, no nicméně s ním pár dnů počkám, abych si ověřil, zda onen zážitek příliš rychle nevyšumí. Každopádně doporučuju. Edit po pár dnech: Tak na pět to fakt není, ale solidní čtyři nechám. Dějové piškuntálie mi nevadily, protože ta atmosféra tam prostě je :) ()

Pumiiix

Příjemné překvapení, Burning Bright patří mezi nejlepší zvířecí horory. Tygr je jen z menší časti digitální, čehož si velice cením. Film má sympatickou hlavní postavu, která to nemá díky bratrovi ( je autista ) vůbec lehké. Dočkáme se sice pár stupidit ( tygr+mobil, šatna ), ale je to ještě v mezích snesitelnosti. BB je navíc i vcelku napínavý. Mohu doporučit. ()

S.Quentin QUALE

Když točíte blbost, tak se můžou všichni kolem přetrhat, ale nic moc dobrýho z toho nebude. Protože se asi všichni při natačení přetrhli, tak tohle dobrý je - tedy 3*. Atmosféru to má víc než dobrou, ale bohužel točit tygra, jak ničí mobilní telefon, je jak řezat si větev pod nohama. Prostě pár blbých scén a to že hlavní hrdina je tygr, tomu podráží nohy. Každopádně jsem to čekal mnohem, mnohem horší! ()

dr.horrible

A nakoniec som to predsa dvihol na štyri! Medzi slepými jednooký kráľom a medzi väčšinou tupých nízkorozpočtových hororov, víťazí ten, ktorý má najviac čo ponúknuť. Failov je tu dostatočne (hlavne mi vadilo, ako za sebou Briana takmer furt nechávala odomknuté dvere), napínavé je to bez prestávky a to je viac. V rámci žánru, tentokrát áno ()

Doudis19

Překvapivě vcelku zábavný zvířecí spíše thriller než-li horor. Jistě, hlavní hrdinka je úplně blbá, její autistickej bratříček by zasluhoval přes hubu a v některých tedy hodně scénách si logika dává dvacet. Přesto atmosféra je vybudovaná velice slušně, scénář na to, že se děj odehrává pouze v pár místnostech domu, neskrývá mnoho mezer a i když hlavní hrdinka nepobrala mnoho rozumu ani síly, na krásu a kouzlo si frontu vystála dvakrát. Čirý průměr, který neurazí ani nenadchne, rozhodně ale zabaví. ()

• Film je založen na básni „The tyger“ z 19. století básnika Williama Blakese. (ARI50)