Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hudebně soutěžní pořad ČST Bratislava věnovaný populární hudbě. Snaha vyhovět co nejširšímu okruhu zájemců o populární hudbu vedla k rozdělení písní do tří soutěžních kategorií. Písničky pro všechny reprezentovaly střední proud. Rytmus mladých patřil hudbě oblíbené u nejmladších posluchačů a kategorie Z klubového pódia se orientovala na hudbu menšinových žánrů a na začínající interprety. Jednotlivé skladby byly vybírány podle textové a hudební kvality. V úvahu se však bralo i udržení rovnocenného poměru českých a slovenských skladeb, pokud odpovídaly zařazení do dané kategorie, vyjadřovaly cítění publika, ale i to, jaký nápad v sobě přinášely pro vizuální ztvárnění. Ročně dostalo svou televizní podobu kolem sedmdesáti písniček. (mibara)

(více)

Recenze (25)

PollyJean 

všechny recenze uživatele

kdo by si na něj dneska vzpomněl, ale za starých časů to bylo okénko do nejnovější česko-slovenské hudby - zde poprvé viděna kupříkladu Ráchel a tančící Muk, úchvatně papundeklový Vidiečan nebo děsná cool metalová Zaĺúbená žaba atd atd ve výčtu by se dalo dlouze pokračovat a slzet (někdy i smíchy) při vzpomínkách na staré jakožeklipy. ()

mm13 

všechny recenze uživatele

Prečo ta nevôľa? Vadí vám formát alebo snáď piesne samotné? Ja milujem slovenský pop 80. rokov (v Čechách sa vtedy kvalita rodila skôr v podzemí - ale aj z nich sa do Triangla tu aj tam dostalo) a na Triangel spomínam rád. Nie len špičkové kapely a interpreti, všetci si vtedy dokázali uchopiť hudbu po svojom, nehovoriac o kvalite textov od opäť nie len renomovaných textárov. Populárna zábava na najvyššej úrovni! A keď Triangel na prelome rokov 88-89 "moc stvrdnul" ako sa vtedy vyjadrila Ivetka Bartošovie (heh!), tak ešte len potom to bola paráda! Chcelo by to DVD sériu aspoň s tým najlepším, ale pre archívne účely by som prijal aj kompletnú kolekciu všetkých skladieb, ktoré sa kedy v Triangly ukázali. Bez Dana Junasa, samozrejme, i keď aj jeho debilné moderovanie by dnes bolo moderátorským skvostom (že, vy súčasné celebrite??). Ide ale hlavne o tie piesne. ()

Reklama

anderson 

všechny recenze uživatele

TECHNICKÁ POZNÁMKA: Podľa faktov z relácie NOC V ARCHÍVE sa relácia Triangel začala vysielať v roku 1983 a jej prvými moderátormi boli dva ozajstné "zjavy" BOREK DLOUHÝ a SASKIA ŠAJDÍKOVÁ. V roku 1985 začala reláciu moderovať moja platonická "láska z pasáže" TATIANA KULÍŠKOVÁ a do našej porevolučnej prítomnosti (relácia prežila aj november) ju "doklepal" DANO JUNAS. A niekde na nete som videl zúfalé diskusie o tom, že ČT dnes trezoruje videoklipy českých interpretov z rokov 80-tych. Nuž :-) ... ČT je asi len skúpa zaplatiť STV, ktorá jediná má na tieto klipy práva. Mám samozrejme na mysli iba klipy ktoré vznikli práve pre reláciu TRIANGEL a platila ich slovenská produkcia. Takže tak. (21.9.2010) ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Bohužel ještě dodnes v československém hudebním a televizním éteru přežívají pohrobci hudebních hrůz normalizovaného československého popu. Hudební soutěž Triangel byl jedním z iniciátorů tohoto pogromu našeho dobrého vkusu...obludná stáj Františka Janečka, panoptikum Karla Wágnera, Vašo Patejdl, Peter Nagy, Elán... ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

V osemdesiatých rokoch minulého storočia, v Československej socialistickej republike, bola hudobná relácia "Triangel" sondou, prierezom videoklipov umiernených tuzemských kapiel a spevákov, ktoré prešli sitom kultúrnej cenzúry. Elán, Habera a jeho Team, Olympic, Miro Žbirka, Peter Nagy, Tublatanka, Gombitová, Hammel, Bartošová a podobní politicky nezávadní interpreti. Mnohým z nich si už dnes ani na meno nespomeniem. Občas sa tam objavilo aj niečo zaujímavé, ale to bolo len výnimočne. Pamätám si napríklad na klipy skupín Pražský výběr, Ocean, Stromboli, Arakain, Banket... Po roku 1989, s príchodom aktuálnych svetových hitparád, ktoré začali ponúkať nové komerčné televízie, táto relácia nenápadne zmizla z obrazoviek. * ()

Galerie (1)

Zajímavosti (2)

  • Hudobníci si silu formátu hudobného programu uvedomovali, preto sa často uchyľovali k podvádzaniu. Niektorí interpreti prišli na to, že korešpondenčné lístky sú lacné, tak si hlasy začali posielať sami. Podvod pri sčítavaní hlasov odhalili veľmi rýchlo, keďže všetky korešpondenčné lístky boli písané jednou rukou. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama