Reklama

Reklama

Epizody(3)

Obsahy(1)

Třídílný televizní mysteriózní film Ztracená brána je volným pokračováním divácky úspěšného třídílného televizního filmu Ďáblova lest.  Hlavními protagonisty detektivního příběhu s tajemstvím jsou znovu Ivan Trojan, Anna Geislerová a Jiří Dvořák. Zatímco první triptych byl spojen s existencí Ďáblovy bible, tento se dotýká záhady unikátního středověkého díla, Voynichova rukopisu. Odkud pochází podivná rostlina? Proč někdo opakovaně vraždí kvůli jejímu jedinému listu? V dramatickém souboji s neznámým vrahem odhalují vyšetřovatelé šokující souvislosti. Usilovně pátrají po tajemném pachateli, aby zastavili zlo. Sami se přitom dostávají do ohrožení. Vyšetřování je plné zvratů a nečekaných komplikací. Kulisy televiznímu filmu poskytnou staré části Prahy, dostaneme se i do spletité sítě chodeb v pražském podzemí, kde se děje cosi nevysvětlitelného. Znepokojivé stopy na místech činu zavedou našeho religionistu Ivana Trojana k Zednářské lóži, ale také na tajemné místo, kde se setká s podivnou bytostí. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

TV spot 1

Recenze (310)

Marigold 

všechny recenze uživatele

1. a 2. díl Kopance ve scénáři, typická vašíčkovská mystéria prodávaná se slevou v myšlenkovém supermarketu, místy chabé dialogy (postava rabi Töpfera slepená z anekdot), rozčilující oslí můstky a díry v logice i motivaci, které u žánrovky rozčilují. Vašíčkovy předlohy mají obecně ten problém, že se soustředí na konspirační teorie a odkazování k vnějšímu světu, zatímco uvnitř zeje jenom chaos a prázdnota doslovnosti. Ač scénář nepochází z jeho dílny, tenhle "blbštajnův" syndrom tam pořád cítím... Navíc: 70 minut trvá expozice a slepá dějová ulice (okatá), dalších 70 se vleče ospale k náznaku mystéria, které ale ve světě bulvarizovaných záhad zavání zase nějakým průšvihem "ne z tohoto světa". Strach může dělat cokoli (vést civilně herce, sem tam si vyhrát s vizuálem, držet jakýs takýs rytmus), ale detektivka, kde během prvních deseti minut vystupuje imbecil, který nepozná chlapa v drahém obleku od bezdomovce z Hlaváku a dvojice "takyokultních" detektivů, kterou povolá vyšetřovatel na základě špatně nakreslené Davidovy hvězdy, prostě může vypadat nadprůměrně opravdu jen v okresním přeboru. Ruku na srdce, tenhle žánr je tu zakletý a ztracený. 3. díl Logické díry už radši ani nebudu vypočítávat, jediné řešení je přestat ptát se, proč postavy jednají tak, jak jednají. Rozuzlení přineslo přesně to, co jsem čekal, jakousi švejkovskou verzi zednářství, v níž utajení stoupenci učení popíjejí pivo v hostincích, zatímco v odemčených domovech se jim válí insignie a bytosti z druhé strany brány se chovají jako James Bond křížený s agentem WC40. Těch pitomostí je tam moc i na novodobý Malý pitaval z velkého města. Jako mysteriózní detektivka o "středu myšlenky" (něco mezi telepatií a duchovní kontrarozvědkou) je tohle vážně praštěné chrámovým ochozem. Jen doufám, že to nebude pokračovat dílem, v němž se prostý český religionista změní na duchovního guru čtoucího myšlenky zbytku společnosti. Už takhle se mi z té pravdivě řečené lži nebo lživě řečené pravdy zatmívá před očima. Možná by z druhé strany brány bylo na čase povolat nějakého dramaturga. Třeba by se pak nějak vyřešil i filozofický problém, zda může fungovat seriózně se tvářící mystérium s poněkud fraškovitým pojetím žánru. A zda má cenu na 210 minut točit detektivku s největším počtem mylných zatčení v dějinách kriminalistiky. ()

sharky 

všechny recenze uživatele

prvni dil je naprosto skvelej, vyborna tajemna atmosfera a nastrel zapletky, ale jak se v dalsich dilech zapletka rozpleta, tak mizi tajemno a atmosfera a zustavaji jenom hlasky a prihloupla natahovana kase, ovsem i tak je to po technicke strance na cesky televizini pocin az neuveritelne kvalitni. Prvni serie s dablvou bibli byla ovsem mnohem lepsi... ()

Reklama

VenDulin85 

všechny recenze uživatele

Po prvním díle spokojenost tak 80%. Dle hereckého obsazení to je "vytuněné" na maximum, ale prozatím příběh mi přijde méně zajímavý než s ďáblovou biblí, možná se to ještě rozvine. Velice oceňuji narážky na předchozí sérii, na epizody, humor a vyčuranost postavy Samuela Goldsteina- Pavel Kříž si tu "záporáckou" roli fakt užívá. Jsem zvědavá, jak a jestli se v následujících dílech o hlavních hrdinech dozvíme něco víc a jestli jejich postavy budou procházet nějakým vývojem, než že bude následovat schéma Sumara- chlastá, Šímová- kladná pracantka, Runa- vševědoucí až to příjemné není :-). Zatím pochvala pro Jirku Stracha. Po druhém a třetím díle- 95%, sice téma "paralelního světa" mě tak úplně nenadchlo, ale jinak to nemá chybu, klidně přijď Jirko s další trojkou, podívám se ráda :-). Krom výborných herců tu skvěle funguje pracovní atmoška Sumara-Šímová + (podle nich) mimoň Runa, který, díky svým vědomostem, dotáhne celou věc do konce sám. malinký SPOILER, pro stration, Aňa mu tu stovku vrátila, podívej se na to znovu, je to úplně na konci, zavrtí po chvilce hlavou a dá mu ji... Je tam spousta drobností, ale to se dá najít všude, otázka je, zda má film myšlenku, která tyto drobnosti překryje a to tento film bezesporu má. Teď jsem to skoukla znovu a Jirka Strach rules :-) ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Mysteriózní krimi thriller s humornými prvky? Jistě, nic neobvyklého. Ale v české režii? Ano, konečně! Jiřímu Strachovi a Arnoštu Vašíčkovi se povedl vytvořit dramatický a tajemný příběh, kterému nechybí akce, napětí, ani vtip. Ústřední dvojice policistů si hezky sedla, kvalitní herecké obsazení ale potěší i v menších rolích (Myšička, Langmajer, Hádek) či naprostých pidirolích (Hanák, Strach, Fišer). Když vezmu v potaz, že film má tři díly, tedy celkem téměř 4 hodiny podívané a já jsem se vůbec nenudil, ba naopak očekával další a další dílek do skládanky, jedná se o téměř zcela výjimečný televizní počin. Zajímalo by mě, jak by vypadalo "zhuštění" příběhu do celovečerního filmu, který by podle mého patřil do kin. Sice zůstalo až příliš nezodpovězených otázek, ale mysteriózní tématika si nějaká svá tajemství ponechat musí. Vytkl bych snad jen někdy nepovedený vstup hudby, kdy zbytečně předem upozorňovala na nebezpečí či důležitý moment v příběhu, sem tam okatý oslí můstek či zbytečné nelogičnosti. Jinak jsem velice spokojený a vřele doporučuji zhlédnout takto nečekaně povedený film. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

3/3 Druhá Strachova trilogie podle Vašíčka pracuje s již dobře napsanou paletou postav, se kterou jsou herci velice dobře zžiti z případu Ďáblovi lsti a je tedy radostí s nimi trávit další tři večery. Ztracená brána je situována do nejhezčích míst naší stověžaté matičky Prahy, oko se pokochá exteriéry historického jádra i skvělými historickými interiéry. Zápletka si pohrává s novým prostředím typizovaných židovských postav, které velmi sedí Töpferovi a Křížovi. Novým kódem pro formální uchopení díla byl Strachovi zřejmě konstantní pohyb - ať už herců, kteří stále někam přecházejí nebo vysloveně pospíchají, případně v marginálních chvílích konverzačního stagnování na jednom místě je dynamická alespoň kamera. Dialogy jsou jiskrné, mezi Dvořákem a Geislerovou dokonce chytré a vtipné. Trojan hraje na jistotu, kterou jsem u něho delší dobu postrádala v jeho rolích pro film. Trochu jen zamrzí, že v této době se Geislerová už vzdala svého krátkého platinového účesu a její klasické rezavé vlasy posunuly masku její policistky Lenky trochu jiným směrem, než jakým ji dokázala sehrát ve svém prvním případu. A pokud hlavně ve třetím díle neměla ani strohý nehezký účes, ale hezké rozpuštěné vlasy s kvalitním sestřihem, bylo to jen na škodu celé stylizaci. Škoda, někdy i takové banality jako vzeření herečky mohou udělat hodně. Nicméně souhrnem jsem spokojená a to dokonce tak, že bych snesla ještě jedno setkání tohoto týmu nad dalšími Vašíčkovými záhadami. ()

Galerie (68)

Zajímavosti (23)

  • V čase 27:59 je čas na zpravodajské liště ČT24 (22:05) velmi krátce orámován bílou barvou. (David7)
  • Příběh se sice odehrává v Praze, ale většina záběrů z podzemí pochází ze Znojemského podzemí. Dále se filmovalo např. v pražském metru, pod Čechovým mostem, u Motolského potoka, v pražské čističce odpadních vod či ve Vyšehradskéých kasematách. (wirtr)
  • Kniha „Legenda o velké klenbě a středu myšlenky“, kterou obdrží Runa (Ivan Trojan), byla publikována jako dodatek ke knize významného historika zednářství Julese Bouchera „Zednářská symbolika“ (české vydání Praha: Trigon, 1998). Jde o text spojený se zednářskou tradicí, ale jeho původ není znám. (sator)

Reklama

Reklama