Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Česká filmová komedie o kanadském žertíku, který mohl přijít hodně draho. Velmi pracovitý, ale také velmi naivní úředník pojišťovny Valentin Plavec se stává terčem nekonečných legrácek, vtípků a recesí svých kolegů Bejšovce a Voborníka. Poslední vydařený kousek se jim však poněkud vymkl z ruky. Připsali totiž k výhernímu číslu 8456 jedničku a namluvili Valentinovi, že vyhrál v loterii milion. Jelikož si však Valentin nemůže vyzvednout výhru okamžitě, vybere dvacet tisíc, což jsou veškeré úspory, které našetřil společně se svou snoubenkou Helenou a začne nakupovat na zálohu. Koupí auto, najme personál do vily. Jako čerstvý milionář je práci povýšen a dokonce se k němu začne hlásit i lakomý strýc Kudrna. Pravda však brzy vyjde najevo a když mu kolegové prozradí, že šlo jen o žert, všichni ho opustí, jen věrná Helena zůstane a dokonce pomůže nešťastnému snoubenci zrušit všechny zálohované a domluvené obchody. Když vyjde v novinách zpráva, že došlo k chybě a vítězný los má číslo 18456, rozhodne se Valentin oběma vykutáleným vtipálkům pomstít... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (121)

Véronique 

všechny recenze uživatele

Tady se nedá o ničem dlouze polemizovat. Film prostě slibuje kvalitní podívanou, které neubral ani čas, ani dnešní doba. Příběh o opravdovém přátelství, přetvářce a upřímnosti je totiž stále aktuální. A zapojí-li se do děje humor a vtip v podání těch nejlepších prvorepublikových hvězd (Nový, Marvan, Pešek, Baldová, Pištěk, Fiala aj) - zde ve zvlášť dobré formě, je o zábavu postaráno. Tento film patří mezi prvorepublikovou elitu, na kterou se vždy ráda podívám. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Není pochyb o tom, že tento film, legitimní potomek jiné veselohry - EVA TROPÍ HLOUPOSTI - patří k zlatému fondu české filnové veselohry. Nápaditý příběh, hraný všemi protagonisty s viditelnou chutí, byl svým způsobem jako šit na míru své době. Právě ve dnech jeho premiéry a následného uvádění do kin vrcholily totiž jak tzv. druhá heydrichiáda, tak nacistická ofenzíva na východní i africké frontě. Stalingrad a El-Alamein patřily určitě k často vyslovovaným pojmům v tehdejší veřejnosti. Víra v charakternost a slušnost, propojená s činorodým pozitivním optimismem, zahalená do půvabného závoje třeštících gagů úředníků jedné soukromé pojišťovny, byla nakažlivá. A vítězství nevzdávajícího se dobra určitě také. Vždyť dobrý nemusí být ani zdaleka totožné s jiným, méně oblíbeným výrazem - naivní, hloupý, napáleníhodný. VALENTIN patří v rozsáhlé Fričově i Nového filmografii nepochybně k tomu nejlepšímu. K tomu skutečně nadčasovému. ()

Reklama

Autogram 

všechny recenze uživatele

Pretvárka a falošnosť je na svete odjakživa a v kombinácii s naivitou a dobrosrdečnosťou privádza ľudí do šialenstva. V dobrom aj zlom zmysle a môžu za to dvaja vtipkári, ktorí to prehnali. Vo filme je aj zákon padajúceho hovna v hierarchii poisťovne a poistka typu POŽURŽIL, hlavne to prvé ma na začiatku prekvapilo. Menej príjemne ma prekvapil záver filmu, keď to nevedeli uzavrieť dostatočne vtipne, ale aj tak je to komédia na úrovni. –––– Víš, ono se nemá sedět na penězích, když někdo potřebuje pomoc. –––– Ty peníze snad znamenají mnoho, ale vaše úpřímné přátelství, to je pro mně tím největším bohatstvím. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Upraveno v červnu 2020. Valentin Dobrotivý je situační estráda se vzletně koketním tanečním krokem společenské satiry. Maloměšťácká přezíravost vyššího středního stavu je přinucena střídavě panáčkovat a v nestřežených okamžicích potom navíc odkládat masky společenské přetvářky. Fraška je zaměřena na prospěchářské tendence mezilidských vztahů, jeden z ostřejších šípů se zabodává do principů úřednické hierarchie. Martin Frič vyplodil další dychtivě rozvernou a nakažlivou radost ze života s kapkou vlídného pohlazení, aneb škodolibí vtipálci dostanou za vyučenou a ušlechtilá lidská duše slaví velkolepé vítězství. Hvězdou dění a předmětem veselé nálady je Valentin Plavec (vynikající Oldřich Nový), vždy svědomitý úředník pojišťovny a jedinečná oběť nemístného žertíku. Šprým nadzemsky nabývá extrémních rozměrů, přesto se každá nepříjemnost může stát i cennou životní zkušeností. Navíc film v dobrém rozpoložení umí dosáhnout odměny potřebným. Hlavní ženskou postavou je Helena Bártová (dobrá Hana Vítová), Valentinova snoubenka, zaměstnaná v módním salónu. Náhlá a nezvyklá snoubencova ztřeštěnost není zdrojem pochyb, je výhodnou partnerskou oporou i ve zmatku vnitřního neklidu. Mezi důležité postavy patří Rudolf Bejšovec (příjemný Ladislav Pešek) a Eman Voborník (příjemný Eman Fiala), nerozlučný párek úředníků pojišťovny s dětinskou škádlivostí celému pracovnímu kolektivu. Smích přeci léčí i samotného napáleného. Výraznou postavou je Bureš (velmi příjemný Jaroslav Marvan), agilní přednosta úřední kanceláře pojišťovny. On je tím nezbytným článkem mezi nároky vedení a pracovní povinností úředníků. Zahálka v jakékoli podobě se netrpí. K těm výraznějším postavám patří také Arnošt Kahoun (příjemný Vojta Novák), ředitel pojišťovny. Dlouhotrvající kancelářský rozruch musí být náležitě vyšetřen, a popřípadě stav povýšit, anebo ponížit. Laskavou tváří je Troníčková (zajímavá Marie Blažková), Valentinova dobromyslná bytná a jeho bezpečný ostrůvek vstřícné společenské lidskosti. Z dalších rolí: na dost přehnanou Plavcovu šetřivost alergický domácí (Vladimír Řepa), starostlivá Helenčina matka (Milada Gampeová), povinně povýšená Helenina zaměstnavatelka a majitelka módního salónu Dousková (Meda Valentová), lakotný Valentinův strýc a provozovatel restaurace Kudrna (Theodor Pištěk), jeho kalkulující manželka Maruška (Zdeňka Baldová), na vhodnějšího ženicha líčící Kahounova manželka (Růžena Šlemrová), její na vdávání zralá dceruška Julie Kahounová (Lili Hodačová), schopná agentka prodejny automobilů (Jiřina Sedláčková), či bezelstně prostý kancelářský zřízenec s nemocnou dcerkou Jindřich Biebr (Jaroslav Průcha). Valentin Dobrotivý je osvěžujícím pobavením s věčně roztaženým úsměvem od ucha k uchu. Satirizující sklony zkušeně využívají karikatury a touhu po velkolepém prožívání. ()

consuela1 

všechny recenze uživatele

Půvabné potvrzení staré pravdy, že ne pro jeho peníze, ale pro jeho povahu je člověk milován a obdivován svým okolím :-). Valentin Plavec se po zkušenosti, kterou mu svým kouskem zprostředkují kolegové, zajisté doživotně zbavil naivity a slepé důvěry v dobré úmysly „přátel“... Film, který dodnes pobaví a svůj smysl jistě měl i v době vzniku, kdy plnil funkci 98 minutového zapomnění na nesmírně tvrdou realitu… ()

Galerie (5)

Zajímavosti (4)

  • Automobil, o který měl Valentin (Oldřich Nový) zájem, byl Aero 50 Dynamik. Malosériový, na zakázku vyráběný vůz ze slavné vysokomýtské Carrosserie Sodomka. Z původních asi 9 kusů vyrobených mezi lety 1939–1941 jsou k vidění už pouze dva, jeden v Kalifornii a druhý ve vysokomýtském Muzeu českého karosářství. (Saur.us)
  • Jedna scéna filmu je natočena v Roztokách u Prahy v hotelu Sakura z 20. let 20. století, který byl postaven v japanizujícím stylu. Jeho někdejší krásu a eleganci můžeme obdivovat už jen v tomto filmu, pozdějšími necitlivými zásahy byla stavba znehodnocena (byla zde nemocnice). (consuela1)
  • Valentin Dobrotivý bydlel v Praze na Malé Straně poblíž Kampy, konkrétně v dnešní Všehrdově ulici v domě číslo 562/6. Když se na konci filmu potají přiblíží ke svému bytu a vidí, že se před domem vytvořilo hotové shromáždění, utíká opačným směrem (opět dnešní Všehrdovou ulicí) kolem kostela Jana Křtitele Na Prádle. Většina staveb v záběru, ve kterém se Valentin dívá ke vchodu svého domu (směrem k dnešní Vítězné ulici, tehdy Knirschova), stále stojí a pohled zůstal v podstatě nezměněn (Google mapy). Pohled na opačnou stranu, kudy Valentin utíkal (Google mapy), je dnes sice už trochu jiný – hlavně díky tehdy malému stromku, který na dvoře domu za kostelem od té doby značně zmohutněl – ale nejvýraznější dominanty, včetně zmíněného kostela jsou stále na svém místě a jasně rozpoznatelné. (Luxocculta)

Reklama

Reklama