Trailer 6

Nádherný hudební film, ve kterém oscarový filmař Guillermo del Toro pomocí fázové animace znovu vypráví příběh slavné dřevěné postavičky. (Netflix)

Videa (6)

Trailer 6

Recenze (216)

kajas

V roce 2022 se milovníci klasických pohádkových příběhů dočkali hned dvou adaptací vyprávění o dřevěné loutce, která se touží stát skutečným chlapcem. Nová disneyovská verze nebyla žádná sláva, takže del Toro z tohoto souboje vyšel jako vítěz. Nebudu skrývat, že příběh Pinocchia nepatří k mým oblíbeným a hlavní hrdina mi nikdy nebyl nijak zvlášť sympatický. Na tomto filmu oceňuji zajímavé propojení s druhou světovou válkou a důraz na větší psychologii postav (řezbář Geppetto ztratí během první války syna a upíjí se žalem atd.), čímž je zároveň jasné, že tento animák není určen pro nejmenší diváky. Jako "dospěláka" mě ale trochu otravovaly muzikálové výstupy a také téměř dvouhodinová stopáž. ()

ScarPoul

Ďalší z dôkazov, že Guillermo del Toro má srdce a rád nám ho ukazuje cez bizarné postavičky a prapodivné monštrá. Jeho Pinocchio je dospelý, citlivý, čarovný a krásny. Iste sú tam veci, ktoré by tam nemuseli byť( pesnička pre Benita) a zároveň sú tam veci, ktoré ma ako fanúšika podobných príbehov veľmi tešia ( víly, cvrček). Je to ale vyvážené a plné nežných vtipov ( život je bolesť) a tiež odžitých právd ( robím najlepšie ako viem). Vo finále sa jedná o nádherný film, ktorý si bude cestu k divákovi možno hľadať postupne a systematicky, ale kvôli detailom, hudbe, významu a miernemu odklonu od pôvodnej predlohy, sa jedná o film, ktorý má možnosť stať sa klasikou. Ja sa k nemu teda rozhodne vrátim. Je v ňom ukázané to, ako by mali vyzerať rozprávky. Svet dospelých a smútku a bolesti korešponduje s tým detským a naivným. A v tomto všetkom skúste nájsť dobrého človeka. Alebo sa ním skúste stať. Čarovnejší príbeh takto pred Vianocami, by ste hľadali asi ťažko. ()

Shakers

Mám rád filmy Guillerma del Tora a aj keď ma príbeh Pinocchia moc nebaví (predošlý film od Zemeckisa bol celkom slabý), tato Guillermová drsnejšia verzia mi prišla zaujímavejšia. Animácia nie je síce môj šálok kávy, ale da sa na to zvyknúť. Nemám moc rád ani muzikály, takže týmto si ma tiež film nezískal, no musím uznať, že je to pekne natočené, so sympatickými postavami a dobrou hudbou. Cely film by som hodnotil asi za tri hviezdičky, no záver je pekný a dojímavý, tomu by som dal za päť. Takže s prižmúrenými očami na to, že som sa vyložene nenudil, napriek muzikálovému podaniu, slabšie štyri dám. 75% - 4* ()

Arsenal83

Vizuálne úplne skvelé, priam majstrovské. Pesničky mi trochu vadili a celkovo nie som fanúšikom dreveného panáčika, ale to spracovanie je fakt na nejakej úrovni. Chybou bola tiež politizácia diela, ale ťažko povedať, či tohto roku vyšiel lepší animák. Alebo originálnejší. A možno vzhľadom na predstavené témy sa dočká aj Oscara. ()

luka4615

Guillermo del Toro patří k té hrstce režisérů, jejichž rukopis a stylizaci poznáte na první pohled. Jeho precizně “vypiplané” světy vždy zaplní roztodivnou a neuvěřitelně propracovanou paletou postaviček, takže máte neodolatelnou chuť si jeho snímky pozastavit a jen se zkrátka kochat. Tento atribut je velmi citelně znatelný i v jeho nejnovějším počinu, v jeho vysněné adaptaci pohádkové klasiky Pinocchio, která v sobě snoubí všechno na co jsme od tohoto legendárního režiséra zvyklí, přičemž přináší i něco navíc. První věcí, která Vás zaujme je určitě nádherně staromilská fázová animace, která celému snímku dodává ojedinělý nádech něčeho výjimečného. To, v kombinaci s citlivým příběhem a uvěřitelnými postavami, tedy vytváří pestrou filmovou mozaiku, v níž se Pinocchio naučí lásce, odpuštění a ceně lidského života. Režisér se všemi těmito aspekty pracuje ve stylu sobě vlastním, takže není vůbec divu, že se naše dřevěná loutka například dostane do fašistické armády a projde důkladným výcvikem. Avšak i přes nespočet pozitiv se zde najdou nějaká ta negativa v podobě roztříštěného scénáře či poněkud natažené stopáže. Nicméně i přes tyto drobné chyby se stále jedná o vybroušený vizuální skvost, jehož hluboce lidský příběh ve Vás bude rezonovat ještě hodně dlouho. Pokud tedy stále váháte, zda si velkolepý příběh Pinocchia pustit, už vážně nemusíte. Tohle se totiž vážně moc povedlo. Skvělá práce! (Netflix) „While you may have eternal life, your loved ones, they do not.” ()

Zajímavosti (14)

• Film obsahuje počas titulkov ešte jednu scénu navyše. (Arsenal83)