Režie:
Ned BensonScénář:
Ned BensonKamera:
Christopher BlauveltHudba:
Son LuxHrají:
James McAvoy, Jessica Chastain, Bill Hader, Ciarán Hinds, Isabelle Huppert, Viola Davis, Jess Weixler, Nina Arianda, Marta Milans, Wyatt Ralff (více)Obsahy(1)
Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopení a opuštění. Ve filmu Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Ve druhém snímku a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pak pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. (Cinemart)
(více)Videa (5)
Recenze (86)
Díky skvělému výběru charismatických herců se tvůrcům podařilo, že z páru chce on koukat hlavně na její verzi "příběhu", a ona zase na tu jeho. Osobně sice netuším, kdy uvidím JI, ON mě ale příjemně překvapil svým papírem nešustícím chováním. Uvítal bych nicméně více hudby a klidně i celkové sledování delšího časového úseku při zachování stejné stopáže. Je navíc velmi příjemné, že ON funguje jako zcela samostatný snímek, a kdyby v kině momentálně neřádila Batmanova manželská očista a v bedně McNultyho otáčení se za prdýlkama, šel bych o hvězdu výš. P.S. Co furt sakra všichni mají s těma botama v posteli? Hrůza. ()
Nenapadá mě, co bych tomu vytknul, avšak mě to z nějakého důvodu nesedlo. Nápad s dvěma filmy jako s dvěmi subjektivními pohledy (on+ona) nepovažuju za nejšťastnější. Byl jsem na čsfd projekci a po zhlédnutí verze „on“ už jsem tak nějak neměl sílu, celé si to zopakovat z jejího pohledu. Ačkoliv nepochybuji, že kvality to mělo stejné, tak já už jsem zkrátka neměl důvod si celý ten příběh vyslechnout znovu. Vím, že tohle není jen o tom ději samotném ale spíše o vnitřních pocitech člověka. Já ale asi holt nejsem cílová skupina. ()
Přesně typ filmu, jenž mě dokáže zaujmout a oslovit, přestože věřím, že pro spoustu diváků mohl představovat devadesátiminutovou nudu, kde se vůbec nic neděje. Mám vztahová dramata rád a u tohohle jsem si vychutnával každý záběr, každý dialog a každou scénu, v níž se objeví Jessica Chastain, jež s každým filmem potvrzuje, že patří mezi nejvýraznější herečky své generace současnosti. A James McAvoy je pro ni zdařilým partnerem. Vše podtrhuje skvělá hudba a vynikající závěrečná scéna. Těším se na druhý film z pohledu Eleanor. ()
Hodnotím a komentář píšu k oběma filmům zároveň. Nepochybně jeden z těch lepších filmů, které jsem už na tohle téma viděl. Osobní tragédie, z pohledů dvou hlavních hrdinů, netlačí nějak moc na city, ale je podávána tak nějak řekl bych zdrženlivě. Největším kladem jsou pro mě určitě herecké výkony Jamese a Jessici, kteří oba dva potvrdili, že umí zahrát skoro všechno a nemají sebemenší problém skoro se žádnou hereckou rolí. ()
Tak jestli jsem si říkal, že ten předchozí dnes odkoukaný japonský snímek Tennen kokekkô nebyl nic úchvatného, oproti tomuto kousku jde o geniální a oskarový počin! Tolik blbých a prázdných keců i scén už jsem v žádném filmu dlouho neviděl, vydržel jsem hodinu jen díky tomu, že jsem se mezitím věnoval i jiným činnostem. Chápu sice kam režisér mířil, ale ono to chce taky zpracovat tak, aby se na to dalo dívat - samotná myšlenka jaksi nestačí. V jedné věci však film vysloveně vyniká - dokázal mne na 100% přesvědčit, že ho nechci nikdy v životě vidět z druhého či společného pohledu. Fujtajbl... ()
Galerie (18)
Zajímavosti (2)
- Do hlavní mužské role byl původně obsazen Joel Edgerton, ale nakonec byl přeobsazen Jamesem McAvoyem. (kedl)
Reklama