Režie:
Ned BensonScénář:
Ned BensonKamera:
Christopher BlauveltHudba:
Son LuxHrají:
James McAvoy, Jessica Chastain, Bill Hader, Ciarán Hinds, Isabelle Huppert, Viola Davis, Jess Weixler, Nina Arianda, Marta Milans, Wyatt Ralff (více)Obsahy(1)
Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopení a opuštění. Ve filmu Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Ve druhém snímku a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pak pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. (Cinemart)
(více)Videa (5)
Recenze (86)
Rozhodne sa o žiadnu revolúciu nejedná... Nevedel som sa zbaviť podozrenia, že tu ide iba o to, ako vytiahnuť divákom z peňaženky viac peňazí...a krátka stopáž, ale pritom relatívna zdĺhavosť oboch filmov ma v tom iba utvrdzovala ... v polovici mi síce napadlo možné ospravedlnenie – že mať tú látku v jedinom filme, mal by som svoj pohľad definitívne určený režisérovým výberom, kým takto môže rozličnosť zážitku závisieť silne od toho, v akom poradí si ich človek pozrie... aké pocity to v ňom vzbudí najskôr a čo dopĺňa neskôr... Lenže poradie, v ktorom si každý divák tie filmy pozrie v určitom poradí aj tak už nikdy nezmení... Zmysel by mohol byť teda v tom - ale bolo by to zase príliš generalizujúce - že si každý najskôr pozrie verziu svojho pohlavia a potom druhý film, aby si uvedomil, ako to vnímajú tí druhí... čo je zase znemožnené situáciou, v ktorej sa pár ocitol. Strata dieťaťa mi zabránila vidieť v ZMIZNUTÍ ELEANOR RIGBY nejakú všeobecnejšiu, univerzálnejšiu výpoveď. Kto príde o dieťa, nikdy už nebude ako iné páry, bez ohľadu na to, či ich to definitívne spojí, alebo navždy odcudzí... a táto výnimočnosť ich situácie mi iba pridala k dojmu nevyužitosti celého konceptu.. s výnimkou hereckých výkonov, samozrejme a pôsobivého hudobného doplnenia, ktoré boli jednoducho skvostné sledovať a v ich náladách sa utápať... ()
Tento snímek je, jakožto romantický film, svým zpracováním velmi originální a nemá v sobě klišé, která jsou v současných romantických filmech tak běžná. Oboum filmům (On a Ona) se skvěle podařilo splnit hlavní cíl - vylíčit stejný příběh a stejné události z odlišných pohledů dvou osob. K úplnému dokreslení představy o filmu je samozřejmě nutné vidět oba filmy. ()
Za sebe říkám, že mi mužská část přišla daleko lepší. Žena neprožívala tragédii rozpadu vztahu tak jako On. Ona se spíš hledala a utíkala sama před sebou. Chovala se jak nesvéprávná k lásce. Pročítám si komentáře a ženy kritizují pohled ženy, píší, že by takto nekonaly, neztotožňují se a více se jim líbí mužská veze příběhu. Muži naopak za egoistické chování označují mužskou verzi příběhu, lépe hodnotí pohled ženy. ...Provedl bych jediný závěr: režisér prostě nebyl schopen dostatečné empatie a zpopularizoval přístup male&female k tragédii ve vztahu. Za ty herecké výkony a experiment dávám tři hvězdy. ()
Z představení si fůze celého filmu a sledovat to do třetice mi naskakuje mráz po zádech. Bohužel v trestuhodně negativním slova smyslu. Him je kratší, dravější a samozřejmě typicky maskulinní. Výhoda tohohle příběhu je ta, že tne do živého a herci díky dobře zvládnutým emocím ve scénáři mají co hrát a hrají zatraceně dobře. Plus zdatně sekundují v Her ženská podpora (Viola Davis), v Him mužska (Ciarán Hinds), kteří oba hrají oba to samé, jen v genderových protipoléch. Ten nápad rozdělit to je solidní, ačkoliv spousta scén je prostě jen střihlých z opačného pohledu, ale OK, v rámci standartů dnešní doby to originální vcelku je. Them už ale prosím ne. ()
Přesně typ filmu, jenž mě dokáže zaujmout a oslovit, přestože věřím, že pro spoustu diváků mohl představovat devadesátiminutovou nudu, kde se vůbec nic neděje. Mám vztahová dramata rád a u tohohle jsem si vychutnával každý záběr, každý dialog a každou scénu, v níž se objeví Jessica Chastain, jež s každým filmem potvrzuje, že patří mezi nejvýraznější herečky své generace současnosti. A James McAvoy je pro ni zdařilým partnerem. Vše podtrhuje skvělá hudba a vynikající závěrečná scéna. Těším se na druhý film z pohledu Eleanor. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (2)
- Do hlavní mužské role byl původně obsazen Joel Edgerton, ale nakonec byl přeobsazen Jamesem McAvoyem. (kedl)
Reklama