V dobách rytířů bojujících za čest žije Raiden (Clive Owen), padlý válečník, který musí povstat proti zkaženému sadistickému vládci, aby pomstil svého zneuctěného mistra Bartoka (Morgan Freeman). (Magic Box)

Recenze (159)

DEXTER099

Deo raseuteu naitsu nebo spíš The Last Knights je příběh o šlechtici Morganu Freemanovi a jeho oddaném rytíři Clivu Owenovi.Freeman coby panovník svého kraje odmítne dát další úplatek ministrovi a tím i samotnému císaři jako jiní panovníci a postaví se na odpor,ale u císaře tohle chování nemá pochopení a dá ho popravit navíc svým oddaným rytířem a jeho mečem,navíc celý kraj musí opustit místní lid a trpící bojovník Raiden se utápí v alkoholu a myšlenkách po pomstě na ministrovi.Tři čtvrtiny filmu máte pocit,že se nic nestane a snímek kde se mihne i Pavel Kříž co by doktor jen tak skončí,ale nakonec se přeci jen dočkáte nějaké akce a z pocitu co,že to zase mé oči vidí se to vyšplhá na hodně průměrný film o cti,ale pokud na to chcete vidět například kvůli nějakému historického kontextu atd ak se nedočkáte,ale jako film na odpoledne ,který chcete zkounout jen kvůli známým tvářím tak to potom budete spokojeni,Za mě celkově 50 % a tři hvězdy. ()

kaylin

Zajímaví herci, mimo jiné se tu mihne i pár českých tváří, které možná znáte, Pavla Kříže určitě, ale vzhledem k tomu, že se jedná o podivně středověké drama o pomstě, čekal jsem přece jen něco jiného než zdlouhavou, rádoby psychologickou hru, která má celkem jasné vyústění. Všechno pak musíte sledovat s pořádnou dávkou patosu. ()

Flopik

Po dopozeraní nie som bohvie ako nadšený. Clive Owen ma lákal avšak film sám o sebe má veľa nedostatkov. Až na pár svetlých chvíľ je akcia natočená dosť zle.Čo sa postáv týka tak aj napriek tomu že má film skoro 2 hodiny sa o nich nič nedozvieme a preto vám vo finále ani nebude ľúto ba čo viac ani nebudete vedieť kto to umrel. Hudba sa mi celkom páčila. Malo to potenciál no prevedenie nevyšlo tak ako mohlo. Za mňa medzi 2 a 3 * určite nie horšie ale ani lepšie. ()

vander19

Ak mám porovnať dva podobné filmy odohrávajúce sa v prostredí mečov tak Last Knights je na to oveľa lepšie ako Dragon Blade s Jackiem Chanom. Oba majú totožný len rok výroby, ale kvalitou sú odlišné. Last Knights disponuje oveľa väčšou serióznosťou a vážnosťou ako jeho kolega z roku 2015. Morgan Freeman opäť potvrdil, že nepatrí do starého železa a jeho tím bol doplnený o takých borcov ako Clive Owen alebo vychádzajúca škandinávska hviezda Aksel Hennie. Film sa od úvodu snaží vtiahnuť diváka do deja akčným súbojom, kde sa nebojá Freemanova armáda vedená Clivom Owenom bez problémom poráta s nepriateľom. To, ale netušia čo sa na nich chystá. Film o pomste, bolesti, alkoholizme, ale aj o nádeji. Tak ako si sa tvorcovia sa snažili jeho dej divákovi spestriť. Do toho prirátajte ulísného ministra, ako hlavného negatívneho hrdinu a celkovo sa na to dalo kukať. Prekvapila ma pestrosť filmu. Zastúpené sú prakticky všetky rasy. Jedná sa o hodne multi-kultúrny snímok, akých som veľa nevidel. ()

Beckett51

Prvně chci napsat, že zvukař by zasloužil análně zprznit kaktusem a ananasem najednou, protože tak posranej zvuk v soubojích jsem už dlouho neviděl. Řinkot zbraní připomíná přebírání příborů ve školní jídelně a sekání mečem do lidského těla něco mezi klepáním vepřového masa z Alberta a trháním nevyvinutých stoliček u uslintaného bezdomovce. Na druhou stranu soundtrack je naprosto špičkovej (ironie, že?) a dovolil bych si říct, že za dlouhou dobu nejlepší, co jsem slyšel v tomto žánru. Výprava ač minimalistická, tak přesto svým (zasněženým) způsobem neuvěřitelně atmosférická a epická. Clive Owen ukázal, že jeho studna herectví se po několika nepříliš povedených filmech opět naplňuje a scénář taky neni úplně marnej (ač tak dle mýho bylo pár děr, ale možná to bude tim, že se mi nechtělo přemejšlet). Původně zamýšlené čtyři hvězdy nakonec měním na pět hvězd, kvůli naprosto dokonalé závěrečné scéně, která mi způsobila srdeční hrknutí a to se mi stalo naposled hodně dávno. ()

Zajímavosti (3)

• Ačkoliv to tvůrci snímku veřejně nepřiznávají, během tvorby filmového snímku se nechali přímo inspirovat dnes již legendárním a jen těžko překonatelným příběhem japonských róninů, tzn. samurajů bez svých pánů, mstících se na uchvatitelích právě za smrt svého pána, Genroku Akō incident (元禄赤穂事件). Tehdy, v osmnáctém století, byl příběh zaznamenán neznámým učencem, který jej exemplárně interpretoval jako absolutní oddanost samuraje vůči svému pánu, tzn. absolutní znak samurajského kódu Bushidō (武士道). Do této doby se popularizovanému příběhu dostalo velkého množství filmových, televizních, divadelních a dokonce i rádiových zpracování. Mezi nimi vynikají filmová zpracování Shijushichinin no shikaku (1994), Chushingura - Hana no maki yuki no maki (1962), Daichūshingura (1971), The Fall Of Ako Castle (1978), či operetní zpracování Chūshingura autora Shigeaki Saegusa z roku 1997. (Conspi)
  • FIlm se natáčel částečně i v České republice, a to především na Křivoklátě, v Doksanech, Kladrubech, Praze či na hradě Rábí.Celý závěrečný útok na zámek a cesta bludištěm z křoví se natáčel na zámku Dobříš. (Beckett51)