Režie:
Mike FlanaganKamera:
Michael FimognariHudba:
The Newton BrothersHrají:
Carla Gugino, Bruce Greenwood, Henry Thomas, Carel Struycken, Kate Siegel, Chiara Aurelia, Jon Arthur, Jamie Flanagan, Ben PronskyVOD (1)
Obsahy(2)
Manželský pár Gerald a Jessie si vyjel za sexuálními hrátkami na osamělou chatu u liduprázdného jezera Kashwakamak Lake ve státě Maine. Jessie je při jednom milování právě uvězněná v poutech, ale nějak se jí to nelíbí - tím spíš ne po tom, co její manžel umírá na srdeční záchvat a daleko široko není, kdo by jí pomohl. Je donucená zápasit se svými vlastními vnitřními démony a potlačit vzpomínky, aby dokázala uniknout ze své nezáviděníhodné situace. Démonové ji však nepřestanou pronásledovat ani tehdy, když je volná... (text z přebalu knihy) (Nivenx)
(více)Videa (1)
Recenze (186)
První polovina je rozehrána nadějně. Jen dva dobře sehraní herci a pes (čili podobná sestava jako v Hoře mezi námi, která teď běží v kinech) v jednom pokoji, nepříjemná situace a pár objektů, které by ji potencionálně mohly vyřešit. Dostatek střihů a změn hlediska, aby neochabla naše pozornost, nejistota, co je skutečnost a co jen představa (v čemž film představuje sofistikovanější variaci torture porn – nejde jen o fyzickou bolest, ale také o zachování duševní příčetnosti). Zpřítomnění hrdinčiných myšlenkových pochodů je vyřešeno elegantněji než třeba ve 127 hodinách s patetickými flashbacky. Právě flashbacky, které se poprvé objevují cca po padesáti minutách, považuji za hlavní kámen úrazu. Dosud koncentrované vyprávění s přísně omezeným množstvím možností, jak ve hře pokračovat, ztrácí tah a zabředává do pseudopsychologického zdůvodňování toho, proč má Jessie pech na chlapy. Jde přitom o Kingovo oblíbené zneužívací klišé, s nímž pracuje třeba i v To a které je založené na dost sporném přesvědčení, že aby žena objevila svou vnitřní sílu, musí nejprve hrozně trpět. Po vystřihnutí flashbacků a velmi neobratně naroubovaného emancipačního dovětku by mohlo jít o svižné low-budgetové překvapení, které nemá potřebu komplikovat jednoduchý výchozí nápad zdlouhavým vysvětlováním. Chápu ale, že jde zároveň o servis Kingovým fanouškům, kteří tuhle sebedestruktivní věrnost předloze nejspíš ocení. 65% ()
Tak tohle je teda ale opravdu hodně nudnej a nanicovatej King. Čumět furt na jednu hloupou a nezajímavou maminu a poslouchat její kydy s jejíma "démonama" byla dost příšerná nuda. A to jsem se přitom na začátku docela bavil, až do infarktu. Pak už mě to zaujalo jen kolen 80. minuty (ručička), ale konec je zase hrozná srajda, celý je to vzrušující a přitažlivý jak nějaká konverzačka podle románu pro ženy od ženský autorky, věřím že knižní předloha je mnohem zajímavější. Nejlepší z celýho filmu byl určitě ten toulavej čokl, zahrál to fakt parádně, opravdu. A díky Netflixu má film ještě aspoň celkově pěknou, téměř netelevizní formu. ()
Minimalistické mistrovské dílo, které bych od Flagana čekal jen těžko. Úžasná exploitace jednoduché myšlenky, která se zakládá na osamělosti a opuštěnosti zoufalé ženy, která musí bojovat proti démonům své minulosti, aby se zachránila v součanosti. Carla Gugino je vážně dobrá, přestože se jedná o definici béčkové herečky. Jediná škoda, že se to až moc dlouho babrá v těch flashbacích. ()
Obsahuje nepřímé spoilery! Člověk čeká hororovu úchylárničku a dostane toto. Námět z popisku mě zrovna 2x nepřesvědčil a to i navzdory tomu, že se jedná o adaptaci knihy Stephena Kinga. Pár jede na venkov trochu si o okořenit, pán je trochu horlivější, klasika, bude nějaké to snaženíčko, zkoušeníčko, násilíčko, dušeníčko. A bum, twist. Film nabírá tempo, připletou se do toho nějaké ty .. nové nečekané prvky... a je to celé nějaké divné... takový lehce absurdní survival. No a nakonec je z toho úplně něco jiného. Gerald's Game je takový ten typický příklad filmu, o kterém se těžko dá něco říct bez spoilerů. Mě osobně nakonec překvapilo, jak komplexní vlastně tenhle film je a po zpětném přemítání si divák uvědomí, že to co explicitně viděl, nemusí být tak úplně pravda a jakmile to spojí do souvislosti, tak zjišťuje, že to vlastně dává smysl (těch hintů pro pozorného diváka je tam dost). A není to vůbec tak blbé, jak se to nejdříve jeví. ()
No... jedna z nejlepších knih od Kinga čekala na zfilmování hodně dlouho. Námět sliboval další skvělý film na téma "jeden herec v uzavřeném prostoru", ale bohužel Flanagan není Boyle, a tak si neustále pomáhá berličkou v podobě halucinací, se kterými si hrdinka skoro celý film povídá. Dále je fail, že je oblečená. Proboha, kdo připoutá partnerku k posteli PŘEDTÍM, než jí sundá šaty? :-) Pak už jaksi sundat nepůjdou. Dále jsem se podivoval, proč začala pít cenné zásoby vody už pár hodin po uvěznění a proč po vysvobození nezavolala o pomoc mobilem a místo toho začala polomrtvá řídit auto. Ale dost k logickým lapsům, možná je to i v knize. Film je celkově promarněná příležitost a brzy na něj asi zapomenu. ()
Galerie (11)
Zajímavosti (11)
- Ve scéně, kdy Jessie (Carla Gugino) sedí s otcem na posteli jako dítě, můžeme vidět, že nejdříve sedí oba na levé straně postele (Jessie má polštáře po levém boku). Když ale otec odejde z pokoje a Jessie si lehne na postel, tak je na pravé straně postele (polštáře má tentokrát po pravém boku). (Habansz)
- Film byl natočen podle stejnojmenné knihy od Stephena Kinga, která vyšla v roce 1992. (SONY_)
- Keď Gerald (Bruce Greenwood) hovorí: „Všetky veci slúžia lúču,“ ide o odkaz na sériu románov "Temná veža" od Stephena Kinga. (Pat.Ko)
Reklama