Režie:
Bernard BorderieKamera:
Henri PersinHudba:
Michel MagneHrají:
Michèle Mercier, Jean Rochefort, Jean-Louis Trintignant, Claude Giraud, Giuliano Gemma, Robert Hoffmann, Jacques Toja, Robert Porte, Noël Roquevert (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Poté co byl hrabě de Peyrac na základě králova příkazu zatčen za čarodějnictví a posledního lednového dne roku 1661 upálen na Place de Gréve, mladá vdova Angelika najde své místo mezi ostatními opovrženými, na slavném pařížském Dvoře Zázraků, který je útočištěm lupičů a žebráků. Zde potkává svého přítele z dětství v Poitou – Nicolase, který se stal vůdcem pařížských lupičů. Stává se královnou pařížské lůzy. Má mnoho nepřátel, jak u dvora, tak v podzemí. Ale Angelika se nevzdává, zachraňuje své dvě děti a naplňuje svůj odvážný plán. Chce zpátky svou čest, tituly, majetek i postavení u dvora. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (133)
....stále s anděly si tyká, po Joffreym si stýská, s taktikou se stýká. Ohnivé vlasy, kočičí oči, působivá piha na tváři, plný dekolt hedvábný, pohledem pro bohy vábí nespočet mužů. Komplimenty skládají, k jejím nohám, na lože padají, stejně jako ženy do náruče Jamesi Bondovi. Však ona, nezdolná, jen pro to, co jí patří, masku nasazuje, šaty odhazuje. Vstupuje do trnoví... ()
Také adaptace druhého dílu románového cyklu (s podtitulem Cesta do Versailles) je povedená, byť tvůrci snížili počet sexuálních partnerů titulní hrdinky, která si v předloze poctivě odsouložila svůj dluh u kapitána vězeňské stráže a ani s Desgrezem (nejlepší postava tohoto dílu) nezůstalo jen u krátké muchlovačky. Vrcholná scéna šlechtických orgií v hostinci U Rudé masky pak představuje v poněkud lepším světle Philippa de Plessis-Bellieres. ()
Jeoffrey de Peyrac je mimo hru a tak snímek představuje další osudy krásné, silné a sentimentální ženy jménem Angélique de Peyrac již bez něj. V zájmu všeho dění je pomsta a to by nebylo, aby se to krapet nekomplikovalo. Druhý film již není tak kouzelně zamilovaný, ale do popředí všeho romantismu dává více dobrodružství, pokračující intriky a shovívavost mocných. Tvůrci se snažili zachovat předešlou atmosféru, avšak v zájmu pokračujícího dění. K sebevykrádání však kupodivu nedošlo, takže lze i druhý díl považovat za povedený, čímž bylo založeno na vzniku filmové série. ()
Doutnající zbytky Jeoffreyho ještě ani nebyly smeteny na lopatičku a už vzplane vášeň k Nicolasově bambitce u pasu. Připustit, využít, teatrálně oplakat jejich smrt. To je postup, při kterém muži slouží jako příčky žebříku, po kterém markýza čokoládového byznysu (osobně bych ji spíš viděl na provozovatelku sítě vykřičených domů) stoupá za mocí a mstou a pro samé přemýšlení nad tím, komu dát, aby z toho něco káplo, ani nemá čas na své vlastní děti. Myslím, že označení čachrářka či kramářka jsou od bičem práskajícího bratrance de Plessis-Bellière zbytečnými eufemismy.. Druhému dílu romantické modly mimo jiné zoufale schází nějaká gradace a jediný její přínos spatřuji v tom, že může stimulovat představivost Škopkových, když na ně jednou za kvartál vleze starý Škopek.. ()
Báječná Angelika se nese ve stejném duchu a kvalitě jako předchozí díl. Bohužel jen hrabě de Peyrac v podání Roberta Hosseina chybí. Nijak to však nemění můj názor, že Angelika patří mezi TOP francouzské kinematografie. Napětí, krása a vášeň se prolíná snad každým záběrem. A mimochodem kulisy jsou skvělé. ()
Galerie (83)
Zajímavosti (8)
- Při svém první premiéře v československých kinech v roce 1971 byl tento díl uveden nikoliv jako druhý, nýbrž jako poslední z celé série rok po titulu Angelika a sultán (1968), což divákům způsobilo mírný zmatek v chronologii. (charles3)
- Postava básnika prezývaného Špina (Jean-Louis Trintignant) bola reálnou postavou francúzskych dejín. Jeho skutočné meno bolo Claude Le Petit. (Raccoon.city)
- Natáčení filmu probíhalo od 20. dubna do 20. srpna 1964 především v ateliérech francouzské společnosti Studios de Boulogne a v okolí zámků Esclimont a Versailles. Ve studiích italské společnosti Cinnecita vznikaly scény odehrávající se na Novém mostě a na Dvoře zázraků. (Cucina_Rc)
Reklama