Režie:
Lisa CholodenkoScénář:
Jane AndersonKamera:
Frederick ElmesHudba:
Carter BurwellHrají:
Frances McDormand, Bill Murray, Richard Jenkins, John Gallagher Jr., Zoe Kazan, Ken Cheeseman, Rachel Brosnahan, Patrick Carroll, Brady Corbet (více)VOD (1)
Epizody(4)
-
Pharmacy (E01)
-
Incoming Tide (E02)
-
A Different Road (E03)
-
Security (E04)
Obsahy(1)
Čtyřdílné drama, které v produkci HBO natočila režisérka Lisa Cholodenko, vzniklo podle stejnojmenného románu Elizabeth Stroutové. Jeho děj se odehrává v novoanglickém městečku Crosby, ležícím ve státě Maine. Poklidný život v této zapadlé enklávě naruší intriky, zločiny i tragédie zdejších obyvatel. Titulní hrdinkou je učitelka matematiky ze základní školy Olive (Frances McDormand), která svými škodolibým žertováním a drsným chováním zakrývá svou vnitřní zranitelnost i víru v pevné morální zásady. Vyprávění mapuje pětadvacet let jejího života. Zobrazuje její vztahy s manželem, lékárníkem Henrym (Richard Jenkins), a jejich synem Christopherem... V úvodní epizodě Olive spolu s kolegou sveze ze školy spolužáka Kevina, což se nelíbí jejímu synovi. Lékárník Henry najme do obchodu novou asistentku a zúčastní se lovu s tragickou dohrou... (HBO Europe)
(více)Videa (9)
Recenze (90)
Lidé nejsou černobílí. 1) Bipolární porucha chování u jinak sympatické Olive (i jejího syna) je zřejmě hlavním zdrojem ambivalentního vztahu, který k hlavní postavě miniseriálu mám. Otázkou je, zdali máme uvedenou variabilitu lidských projevů a chování škatulkovat a hodnotit jako poruchu. 2) Můj oblíbený 30letý John Gallagher Jr. zde hraje Olivina syna Chrise. 3) Výstižný koment: garmon***. ()
To by nebola Frances, aby s ľahkosťou sebe vlastnou neuhrala konzervatívnu romancu o vzťahoch ako takých. Nečakajte žiadnu hlbokú rozpracovanosť postáv: vlastne sa nikdy nedozvieme, prečo naša hlavná hrdinka je taká, aká je. Napriek tomu však spríbeh nemá zásadnejšiu slabinu, plynie pozvoľne a zrozumiteľne. ()
Mám rád McDormand. Odjakživa. Vydržel jsem se kvůli ní koukat na detektivky i na špatné filmy. Rád se na ni dívám. Mrzí mě, jak zestárla, ale oči tam pořád jsou. Stárne rozhodně s větší grácií, než řada jejích nešťastných vrstevnic (Isabelle Adjani). Tenhle seriál má několik zásadních slabin - jednak je to samotný formát - možná je to můj předsudek, ale seriál jako takový JE pokleslý. Pokud se snaží o Umění, měl by tu pokleslost reflektovat, bojovat s ní - jedno v jaké rovině. V tomhle je naopak příliš cítit snaha o nekonfliktnost - trošku sázka na retro, trošku na prostotu, na krásu kamery (co ji dnes nemá), na digitální efekty, na temnotu. Blockbuster pro citlivější diváky HBO: najděte si a vyberte to své. Nejlíp co nejvíc z vás - takže zase prachy. A pak: dobré filmy nám říkají, kdo jsme. Tenhle seriál nám vtlouká do hlavy - jste neurotizovaní lúzři, ale máte svou hloubku - stejně jako postava Olive synkovi. Ale máme ji? V té snadné slitovnosti s divákem nenacházím moc pohyb vpřed. Co mi ale vadí nejvíc je přítomnost nejméně jedné mrtvoly a několika psychických poruch v každém dílu: v tom spatřuju úlitbu té nejlacinější américké dramaturgii, kterou jsme samo po těch letech všichni prodchnuti (hvězdu za to, že hlavním hrdinou není "policajt a děvka" anebo nějaký hodně sexy vrah anebo upír z fitka do půl těla)... Ono totiž - co by jinak pro konzumenty TV šarád hýbalo dějem, že? Výdobytky evropského kina, kde se nemusí vraždit a stačí pozorovat - třeba i ty staré lidi - to na konzum po práci večer nezavání vzrušením - byť přes sklo obrazovky. A tak si jdu radši zas pustit jako seriál nějakého Rivetta, hehe. ()
Olive Kittridge jsem se rozhodla stáhnout po tom, co jsem díky nově nabytý kabelovce měla možnost vidět předávání Emmy. Tam totiž nasbírala hromadu nominací a většinu i proměnila. A co byla docela prča - nevim, zda to byl záměr, nebo Frances McDormand prostě je složitá povaha jako Olive Kittridge, ale při přebírání ceny za hereckej výkon jako by jí vypadla z voka nejen vizuálně, ale i tim zvláštním neurotickým odstupem. Olive Kittridge je sice jen laskavě vyprávěnej obyčejnej příběh o obyčejných lidech z vidličkova, ale při tom, co dneska producenti chrlí za překombinovaný trháky, je to příjemná změna. ()
Jako vždy skvělá Frances a to je víceméně to hlavní, proč stojí tato série za vidění. Několik desetiletí, nijak zajímavé rodiny malého městečka, kde nechybí všemožné tragédie. Díly vzhledem k časovému posunu na sebe nijak výrazně nenavazují a okrouhat vše na dvouhodinový celovečerák, ničemu by to neuškodilo. ()
Galerie (41)
Photo © Home Box Office (HBO)
Zajímavosti (2)
- Jane Anderson pracovala na scenári dva roky. (RustinCohle)
- Jedným z výkonných producentov je Tom Hanks. (RustinCohle)
Reklama