Režie:
Alain CorneauKamera:
Étienne BeckerHudba:
Georges DelerueHrají:
Yves Montand, François Périer, Simone Signoret, Stefania Sandrelli, Mathieu Carrière, Vadim Glowna, Serge Marquand, Alice Reichen, Gabrielle Doulcet (více)Obsahy(2)
Yves Montand a Simone Signoretová, osamělý policista a žena stojící v pozadí. Dokonale rozehraný příběh osamělého policisty Marca Ferrota, který jako dítě vyrůstal v dětském domově. Při vyšetřování drobného deliktu se seznámí s mladou Sylvií, která se stane jeho milenkou. Ta má však tajného milence, který ji vydržuje a který ji při hádce zabije. Vše však svědčí proti nevinnému Ferrotovi... (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (38)
Nápad "dva kolegové policisté jdou proti sobě, ale nevědí o tom" je dobrý, jenže film je hrozně utahaný. Nějakých čtyřicet minut se v něm neděje skoro nic, následuje hodinový zábavný a celkem hustý hon na někoho, a na závěr zase pomalejší dohra. Yves Montand se mi navíc do hlavní role moc nehodil (jeho nijak oslnivý herecký výkon vlastně zachraňoval dabing Luďka Munzara). Tři a kousek. ()
Sedmdesátá léta francouzské kinematografie produkovala v oblasti krimi velmi slušné snímky. Policejní kolt bych ale mezi ně jistě nezařadil. Důvod? Toporný herecký výkon Montanda, kterého považuji za lepšího zpěváka než herce. Ta topornost se projevovala především v závěrečných akčních minutách filmu, kdy fyzickou výbavou herec již nestíhal a na mě osobně to působilo víceméně úsměvně. Herecké umění Simone Signoret mě také zklamalo a konečně scénář mi připadá nějak ušitý horkou jehlou. To jsou důvody, které mě přiměly hodnotit celkem malým počtem hvězd. Ty tři hvězdičky jsou přiděleny s "odřenýma ušima". Volba zbraní (1981) se režisérovi A. Corneau povedla lépe. ()
Když dva muži milují jednu ženu (Stefania Sandrelli), nekouká z toho nic dobrého.. Yves Montand se mi v roli drsného policisty velmi zamlouval, s tou svou bouchačkou byl tak spjatý, že to na mě působilo reálným dojmem.. Simone Signoretová nepřehlédnutelná, kde se objeví, strhává na sebe pozornost a ač připoutána na vozík, vyzařuje z ní ohromná síla.. François Périer skvěle doplnil ústřední herecké trio, šéf zahnaný do kouta se musí rozhodnout.. Zdařilá kriminálka, byla jsem napnutá jak struna, jak to všechno dopadne.. ()
Napínavá jízda. Příběh, jehož milostný trojuhelník mezi dívkou, policajtem a jeho nadřízeným končí vraždou dívky, je dost zajímavý a zaujal mne. Zvláště poté, co je dívka zabita nadřízeným, všechny důkazy svědčí proti podřízenému a děj se rozjede. Má i celkem zajímavý průběh. U toho se nešlo nudit. Montand je skvelěj, Munzarův dabing lahodnej, filmařina krásně nenápadná a přímočará. Není čas nic řešit, ani logiku. Jen si užívat příběh. Bavil jsem se hodně. Hold i poldové potřebují svoji atomovou továrnu na výrobu štěstí. První film tohoto školního roku (po pondělním opáčku Nevím, nic ale řeknu všechno na DVD) si nešlo vybrat lépe. Zaujala mě i mě neznámá Stefania Sandrelli jakožto pořádná Femme fatale. Napínavá jízda s milostným začátkem. ()
Mám rád francúzske kriminálky zo šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov, ale nemám ich rád bezpodmienečne. Preto sa policajnému pytónovi ušlo tak málo hviezdičiek. Bolo v ňom veľa momentov, v ktorých som ľutoval, že v neskorej nočnej hodine pozerám tak hlúpy film namiesto toho, aby som spal. Námet bol celkom dobrý, ale chcelo to veľmi presné sfilmovanie, aby výsledok bol vierohodný. To sa nepodarilo a nebola to iba zásluha hereckej nemotornosti speváka Montanda, ale celkovej rozháranosti príbehu. Akoby režisér nevedel, čo vlastne chce nakrútiť. Preto ma najviac potešili záverečné titulky. ()
Galerie (41)
Photo © NBC Universal
Zajímavosti (1)
- Úvod s titulky je velmi podobný tomu ve filmu Modrá Electra Glide (1973), chvilkou téměř totožný. (AlDelon)
Reklama