Film je natočen podle skutečného příběhu těžebního skandálu Bre-X Mineral Corporation na počátku 90. let. (Freeman Ent.)

Videa (15)

Recenze (300)

verbal

Strašná nespravedlnost! Osrala letos vyhraje za prkenné umělohmotné pitvoření v Homolalalandu snad ta nejodpudivější neherecká pizda, jaká se kdy zpixelizovala za sklem mé obrazovky, a nejpopičivější herecký výkon desetiletí se neotře ani o nominaci. Matouš holt k jeho škodě není ani negr, a patrně ani buzerant, tudíž si se svým naprosto famózním a neuvěřitelně slizkým prospektorem mohl v letošním přitepleném multikulti klimatu leda tak vykolíkovat zábor. Myslím, že by ho po tomhle mohli z fleku nasadit do hlavní ženské role dvojky té Tralalapičoviny pro nevkusné vypasené hospodyňky, a on by tu šišlavou Kamennou ropuchu zvládl stejně odporně, ale navíc by i hrál. Tento veskrze průměrný, avšak vcelku svižně plynoucí film o devadesátkovém zlatém tunelu povýšil na ultimativní herecký koncert a vytáhl ze mě svým výkonem jeden rozškrábaný puchýř navíc, protože byla opravdu radost jej sledovat. No radost … Předvedl vizuálně natolik nechutného hnusáka, že se místy až otřepáváte odporem a máte pocit, jako byste se dvě hodiny dívali na prasklý akutní absces. Absces, který ovšem úchvatně naturálně hnisá a krásně hraje všemi možnými nemocnými barvami. ()

Oktavianus

Že akademici přehlédli chvástavě nechutného Matthewa McConaugheyho a nejen že mu zlatou sošku nedali, ale ani ho na ni nenominovali, považuju za jejich obrovský přešlap. McConaughey září, baví v každé scéně, je slizký, odporný, snílkovský, idealistický, a nakonec jeho Kenny Wells je opravdovější postavou než jeho protiklad, charismaticky chlapácký prospektor s aureolou zlatého chlapce Michael Acosta alias Edgar Ramírez. Navzdory dvouhodinové stopáži Zlato nenudí ani na chviličku, ať už se odehrává v džungli, nebo na snobských večírcích s trochu jinými zlatokopkami, stupňuje napětí, má fantastický soundtrack a nádherně se na něj dívá. Jeden z nejlepších filmů roku 2016. ()

corpsy

Nechcem sa vyjadrovať k téme, ktorá iba potvrdzuje hamižnosť veľkých finančných zvierat ( tu by som vymenoval pár animálnych druhov hodiacich sa, ale nechcem urážať ich pôvod a nevinnosť ), rozkradnúť ,potopiť, zakopať, zničiť ( a všetky obdobné synonymá obsahujúce podobné znenie ), ostatných, čo i len trošku sa snažiacich jedincov vo vlastnej ( milionárskej ) kariére. Výborné herecké výkony, niekoľko nezabudnuteľných scén a posolstvo, ktoré nepohlo nikým vtedy, ani po 30tich rokoch, a nepohne zrejme ani po nasledujúcich 300. ()

Malarkey

Film, který ze začátku spíše odrazuje, aby na závěr uvedl do stavu filmové blaženosti. Ze začátku jsem totiž vůbec nevěděl, jaký důvod si najít, abych film dokoukal. Matthew McConaughey se tu sice opět neuvěřitelně proměnil, ale zároveň tu mluvil tak odborně, až jsem si chvíli myslel, že spadl z Marsu. Odbornost ale po setkání s Édgarem Ramírezem šla naštěstí do kopru a rozjel se opravdový příběh, který se kvalitou stále stupňoval, až jemně šoknul závěrem. Zase jeden z těch, na které budu moc rád vzpomínat, co Vám budu povídat. ()

emma53

Jsem v rozpacích, z které strany na tenhle film jít a jak ho hodnotit. Já mám Matthewa ráda, jeho filmy jsou vždy něčím poutavé, ale tady jsem to nějak nemohla vstřebat. Téma mně bylo bytostně neznámé, ale dobře, zase jsem o vlas chytřejší. Problém byl v tom, že jsem se místy nudila a to je něco špatně. Buď ve mně a nebo je to filmem. Abych se přiznala, tak mě nebavilo stále zírat na věčně zlitého Matthewa i když to hrál wow. Jak sebou plácnul do toho bláta, to bylo super, zub už byl horší, ale snaha o podobu je chvályhodná. Asi se na to budu muset mrknout ještě jednou jinýma očima a bez chřipky. ()

Zajímavosti (9)

• Fiktívna filmová americká ťažobná spoločnosť Washoe Mine, bola v skutočnosti kanadskou spoločnosťou Bre-Ex. (MikaelSVK)
  • Matthew McConaughey uviedol, že mu trvalo 6 mesiacov, kým pribral 23 kilogramov, aby dosiahol opulentnejšiu postavu. Avšak nejedná sa výsledok kontrolovaného priberania. "Nebol to žiadny plán....ja som iba žil tak, ako Kenny Wells". Ako ďalej uviedol, ďalších 6 mesiacov mu trvalo sa vrátiť na jeho pôvodnú hmotnosť. Matthew je známy tým, ako sa vie oddať svojej postave, dokázal to aj vo filme Klub poslednej nádeje (2013), kde zas rapídne schudol. (Bobek15)
  • Matthew McConaughey, predstaviteľ Kennyho Wellsa, sa v rozhovore pre televíznu stanicu ESPN priznal, že ide doposiaľ o jeho najobľúbenejšiu postavu, akú mohol na filmovom plátne stvárniť. (MikaelSVK)