Film je natočen podle skutečného příběhu těžebního skandálu Bre-X Mineral Corporation na počátku 90. let. (Freeman Ent.)

Videa (15)

Recenze (300)

super příběh,který udrží pozorost bez problemů.K tomu všemu navíc standardně výborný McConaughey a...a víc nic.Gold není v jádr vůbec špatný film,ale chybí mu z mého pohledu větší tah na bránu a lepší dynamika.Gaghan má sice za sebou solidní Syrianu,ale tady tím filmem vyloženě proplul a nenabídl jediný moment kůli kterému bych chtěl vidět znova...60% ()

Enšpígl

Matt patří do kategorie herců, které prostě chci vidět na plátně. Spoléhám na to, že on sám si vybere kvalitní scénář a má mou plnou důvěru a vrací mě to vynikajícím zážitkem z jeho herectví. Kdyby se z Oscara nestala záležitost pro uspokojování černé menšiny, Matt by byl minimálně v nominace, protože opět předvedl 100% sžití se s postavou, opět po dobu natáčení zrušil Matta a přeměnil se v Kennyho a předvádí dokonale vybroušený herecký výkon. Edgar Ramírez hraje jednu z nejsympatičtějších rolí ve své kariéře a charismá z něj srší do všech světových stran. Samotný příběh vyžaduje trošku větši pozornost v některých "obchodních" částech by mohl být vyprávěn lehčeji a srozumitelněji, ale celý příběh je na tolik zajímavý a poutavý, že spapáš každou minutu, kterou Stephen uvařil. Tohle je absolutní čistokrevná filmařina, která má daleko k tomu co se dneska valí do multikin, ale v mých očích je to zkrátka Gold a poslední tři sekundy pohladily u srdce jako už dlouho nic, je krásný, že v tomhle světě ještě existují takovýhle hodnoty. ()

Spiker01

Tyhle napůl životopisná dramata mám hodně rád, obzvláště s takto sympatickým obsazením. Tlouštík McConaughey opět prošel naprosto neuvěřitelnou proměnou (Christian Bale approves) a dublérka Jessicy Chastain je jako vždy prostě neuvěřitelná. O příběhu jsem vůbec nic nevěděl, Zlato celkově prošumělo neuvěřitelným způsobem a hodně doufám, že oscarový Matthew s těmihle rolemi ještě neskončil. Spíš bych sice raději viděl v nějaké akčnější roli na způsob Sahary, ovšem filmy jako Free State of Jones nebo právě Gold mu po zrestartování kariéry herecky taky neuvěřitelně svědčí. Skvělá jednohubka, o které jsem za těch 120 minut ani chvilku nenudil a poslední půlhodina mě odrovnala úplně...8/10 ()

Happens

Poslední karta, kterou otočíte, je ta jediná, na které záleží. Film o hledání, nikoliv nacházení, o nevzdávání se, nikoliv vyhrávání. Film o závislosti - o vnitřní síle hnát věci za hranu možného. Zázrak se dějí, no a když ne, tak se prostě vytvoří. Matthew McConaughey vykouzlil hereckým umem neskutečný výkon. ()

castor

Opakuju se, ale v poslední době je radost sledovat Matthewa McConaugheyho na plátně. Odpískal projekty, ve kterých ukazoval své břišní svalstvo a řešil „zásadní“ vztahové peripetie s nějakou slepicí, a sahá po těch, které vypadají velmi ambiciózně. Alespoň na papíře. V praxi totiž bohužel Zlato trošku platí za beztvaré dobrodružné drama, které velice rychle vyšumí. Obtloustlý zlatokop a alkoholik s pleškou je sice v jeho podání velmi solidní, ale tím to asi končí. Potíž je s unylým příběhem a se stylem, jakým je vyprávěný. Řemeslně je to prachobyčejný průměr, takže ty nedramatické scény nejsou ani nijak solidně vizuálně zabalené. Ve finále z toho máme jeden velký podfuk, který vzešel z obrovského naleziště zlata. K tomu nějaká ta malárie, nějaká ta přítelkyně, nějaký ten chlast. Trošku nuda. A já navíc tyhle biografie bez možností výsledek někam libovolně posunout úplně rád nemám. Ostatně k látce líně přistupující tvůrci se o to zřejmě ani nesnažili. ()

Zajímavosti (9)

• Filmovalo sa na autentických miestach v New Yorku, Nevade a Novom Mexiku. Filmový štáb taktiež pracoval aj v Thajsku a Indonézii. (MikaelSVK)
  • Fiktívna filmová americká ťažobná spoločnosť Washoe Mine, bola v skutočnosti kanadskou spoločnosťou Bre-Ex. (MikaelSVK)