Film je natočen podle skutečného příběhu těžebního skandálu Bre-X Mineral Corporation na počátku 90. let. (Freeman Ent.)

Videa (15)

Recenze (300)

MartinezZ

Neskutečně nudná a fádní variace na Vlka z Wallstreet, která s ním ale nemá nic společného, což je prostě divné. Odpudivý maník má sen a neváhá div prodat manželku a matku do otroctví, jen aby businessoval a hledal zlatou žílu. Najde žílu, seberou mu ji, on si ji vydupe zpět a pak je stejně za vola. Má to asi tak o hodinu přestřelenou stopáž a věrtel nudy k tomu. Matthew se hodně snažil a za to jsou ty **, jinak to nestálo bohužel příliš za pozornost. V podstatě jsme u toho usínali. ()

schizmo

Ono koukat na herectví Matta McConaugheyho je samo o sobě zážitek. Protože podobně jako Jeff Goldblum má velmi jedinečnou pohybovou mimiku a řeč jeho těla je prostě koncert. Když k tomu přidáte vynikající "životopisný" příběh, který není nepodobný takovému Vlku z Wallstreet + třeba War Dogs, máte tu zaděláno na velmi zábavný biják. Výborná retro věc! ()

POMO

Dejovú štruktúru s pointami to má, ale je bez šťavy, nezaujato zrežírovaná. S diskutabilnou voľbou soundtrackových songov. Filmu by prospel obratnejší, sviežejší štýl rozprávania. Iskra, akú mal American Hustle (filmy sa pohybujú na podobnom, americkom retro teritóriu). ()

Lacike

Väcsina filmu vzdialene pripomina Vlka z Wall Street. Akurat samotny pribeh je ovela menej zaujimavy a hlavne ovela nudnejsie natoceny. Chyba tomu poriadna stava drajv. Postavy vam su ukradnute a vlastne aj cela zapletka. Z hercov ma poriadny priestor prakticky len McConaughey a aj on zaujme len fyzickou premenou. Cele to pôsobi ako sterilny dokument o vzostupe jedneho chlapika. Lenze uz niekde v polovici filmu zistime, ze cely ten pribeh hrdina nerozprava divakom, ale niekomu inemu. Tato pointa je ale poriadne zuzitkovana az v zaverecnej 15 minutovej vysvetlovacke a pôsobi ako nieco naviac. Buhuzial kvality filmu nezvysi. Namiesto uzasu z toho, ze vas tvorcovia dobehli si znudene pomyslite, ze pointu narychlo vymysleli zo zufalstva, ked uvideli aky nezazivny film natocili. 4/10. Vedenie CSFD by si zasluzilo nakopat do prdele za tie kratke mizerne obsahy filmov, ktore vam nic nepovedia. Skôr vas len pomylia. Ale hlavne, ze su od oficialneho distributora, tak im daju prednost pred zmysluplnym obsahom od fanusikov. Z tej jednej vety to znie jak dobrodruzny film typu Indiana Jones. Pritom McConaughey behom celeho filmu ziadnu banu nehladal. :) ()

Enšpígl

Matt patří do kategorie herců, které prostě chci vidět na plátně. Spoléhám na to, že on sám si vybere kvalitní scénář a má mou plnou důvěru a vrací mě to vynikajícím zážitkem z jeho herectví. Kdyby se z Oscara nestala záležitost pro uspokojování černé menšiny, Matt by byl minimálně v nominace, protože opět předvedl 100% sžití se s postavou, opět po dobu natáčení zrušil Matta a přeměnil se v Kennyho a předvádí dokonale vybroušený herecký výkon. Edgar Ramírez hraje jednu z nejsympatičtějších rolí ve své kariéře a charismá z něj srší do všech světových stran. Samotný příběh vyžaduje trošku větši pozornost v některých "obchodních" částech by mohl být vyprávěn lehčeji a srozumitelněji, ale celý příběh je na tolik zajímavý a poutavý, že spapáš každou minutu, kterou Stephen uvařil. Tohle je absolutní čistokrevná filmařina, která má daleko k tomu co se dneska valí do multikin, ale v mých očích je to zkrátka Gold a poslední tři sekundy pohladily u srdce jako už dlouho nic, je krásný, že v tomhle světě ještě existují takovýhle hodnoty. ()

Zajímavosti (9)

• Matthew McConaughey, predstaviteľ Kennyho Wellsa, sa v rozhovore pre televíznu stanicu ESPN priznal, že ide doposiaľ o jeho najobľúbenejšiu postavu, akú mohol na filmovom plátne stvárniť. (MikaelSVK)
  • Ve zprávách, které sleduje Kenny Wells (Matthew McConaughey) v televizi, ukazuje moderátor výtisk časopisu Forbes, na jehož titulní straně je hlavní hrdina filmu a titulek „Fool's Gold“. Ve stejnojmenném filmu - Fool's Gold (2008) si zahrál Matthew McConaughey hlavní roli. (Snake.Charmer)

Časové pásmo bylo změněno