Režie:
Jan BubeníčekScénář:
Jan BubeníčekKamera:
Radek LoukotaHrají:
Jan Budař, Pavel Landovský, Jan Bubeníček, Ondřej Trojan, Ladislav Frej ml., Jiří Schwarz, Denisa Grimmová, Aleš Najbrt, Ľubomír Piktor, Peter Havlík (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Smrtelné historky jsou trikový povídkový celovečerní film, který kombinuje hrané akce s 3D a 2D animací, vedenou loutkou a zadní projekcí. Skládá se ze tří příběhů Dědek Kaktusák, Maják, Velkej chlap a tří krátkých blackoutů Na draka. Každá část filmu je vyrobena jinou technologií a je jiného žánru. Dohromady ale spolu příběhy souvisejí jak obsahově, tak formálně. Ve všech povídkách si tvůrci hrají s dvojím měřítkem a s ústředními tématy hrdinství a smrti. Vždy se setkává něco velice malého s něčím velmi velkým (malinkatý rytíř s obřím drakem, mexický prastarý skřítek s člověkem, drobounký Profesor s kravami, dva gangsteři s Velkým Chlapem). A všechna tato setkání končí hrdinskou smrtí malé ústřední postavy. Každý příběh však na hrdinství a smrt nahlíží jinak. (Falcon)
(více)Videa (1)
Recenze (67)
[SPOILERY!] Nerozvážne spojené tri poviedky, ktoré vyznievajú akoby bola každá spravená za iným účelom. Prvý príbeh je solídna čierno-biela rozprávka o smrti, zatiaľ čo druhý akoby od Shanea Ackera ukradnutý, pojednáva o divných bytostiach žijúcich v lese hovoriacich nezrozumiteľnou rečou a ten posledný zas podáva uskutočniteľnú smrteľnú, tragikomickú historku o najhorších mafiánoch v histórii. Prosto zaujímavý umelecký experiment, ktorý má svoje muchy, no svojich fanúšikov si určite nájde. Ako fanatik do stop-motion animácie odporúčam plným dychom. Jedno z tých podarenejších dielok, čo tuzemská kinematografia uzrela. ( Subjektívne 4* ) 73% a Známka C+ ...Plus za doplnkové historické mini-poviedky. ()
Tohle mohl být docela zdařilý krátkometrážní film. Mohl. Již první povídka "Antonio Cacto" se mi zdála neúměrně dlouhá a těšil jsem se na ty zbylé. To jsem ještě netušil, že ta první bude také nejlepší. Hned v úvodu a poté mezi každou povídkou byly skvostné a vtipné kreslené gagové grotesky "Na draka" (80%). Druhá povídka "Maják" již byla hodně tajemná a pochmurná, ale po 5 minutách jsem se začal opět hrozně nudit a každý nový záběr na televizní komunikaci s "šéfem" mi docela lezl na nervy (30%). Poslední povídku s názvem "Velkej chlap" bych raději vůbec nechtěl komentovat, aby to bylo publikovatelné. Kromě samotného příběhu jsou nejhorší napsané dialogy. To, že je tento film mládeži přístupný, je při sledování závěrečné povídky zarážející (5%). Celkové dojem z filmu: 35% (Febiofest). ()
Antonio Cacto je sice zajímavý, ale nějak tomu něco scházelo. Ne, barvy to nebyly. Dalo se dívat. 40%. Maják působí zpočátku jako horor. Bohužel se to časem okouká a divák, tedy alespoň já, jsem ztratil pozornost a zájem. Ale přesto dávám 60%. Velkej chlap je trochu hloupý svým příběhem a „jednoduchý“ svým zpracováním. Přesto jsem se několika hláškám nepokrytě zasmál. 40%. A co nyní s tím? 40,60,40, no připočtu k tomu mezihry s drakama, které byly skvělé, a dám 60% celému snímku. ()
Ať už jsou smrtelné či nesmrtelné, jejich poznávacím znamením je FANTAZIE ve své absolutní podobě - TA fantazie, která vyznává svobodu bez jakýchkoli hranic a omezujících přívlastků ... fantazie, která je věrná toliko sama sobě - a věří si natolik, že se nebojí střetu s pravidly svých imaginárních světů ani se zákonitostmi přízemní reality. Umí být provokativně konfrontační i kajícně smířlivá ("Antonio Cacto") ... upřímně zvídavá i až nezemsky cituplná ("Maják") ... tvrďácky (ne)kompromisní i správně cynická ("Velkej chlap"). Přitom jen tak na okraj ještě stihne osvětlit široké veřejnosti, že hrdinní drakobijci jsou vesměs "Na draka". Zcela zasloužených 5* ()
Pri sledovaní historiek som mal pocit, že som na študentskom festivale na sekcii tie vysokorozpočtovejšie diela. Nemôžem celku uprieť, že každá historka je úplne odlišná, čiže sa nezlievajú dokopy. Prvá má najlepší scenár, druhá je atmosfericky najsilnejšia a najoroginálnejšia a tretia má najväčšie gule. Ale žiadna z nich sa nedostáva nad priemer. ()
Galerie (31)
Photo © Falcon
Reklama