Bratříček Karel

• Polsko Braciszek Karel (více)

Karel Kryl polskýma očima. Nový pohled na legendárního písničkáře, který se stal symbolem Pražského jara, přináší ve svém portrétu režisérka Krystyna Krauze. (Artcam Films)

Recenze (70)

klukluka

Polákům máme co vracet a rozhodně se k nim nechováme tak, jak by si zasloužili. Tento film je toho jasným důkazem. Dělají toho pro nás mnohem víc, než my pro ně. Jsou to naši skuteční, přesto odmítaní přátelé. Tohle mají společné s Karlem Krylem. Tohle může být to pouto, které je tak sbližovalo. Láska k Čechům, kteří o jejich lásku nestojí. Naneštěstí nepochopili, že se není třeba trápit pro někoho, kdo jejich lásky není hoden. Pro nás- pro to tupý, tradičně zbabělý a nově navíc prachama zaslepený stádo. Nedávno zemřel francouzský herec Jean Rochefort. V jednom z posledních rozhovorů řekl, že prožil život, jaký si vysnil. Obávám se, že Karel Kryl ten pocit neprožil ani hodinu v kuse. Byl to ten typ člověka, který se nedokázal oprostit od pochybností o nespravedlnosti světa. Podíval se do zrcadla a bylo to tam. Na lidi měl příliš vysoké nároky a jeho očekávání stran jejich zásadní nápravy byla naprosto nereálná. K tomu měl ve své samotě a životním stylu starého mládence příliš mnoho času o všem přemýšlet. Věřím, že by mu od toho trápení částečně odpomohla rodina, zejména vlastní děti. Nebylo mu ale bohužel přáno ani v tomto ohledu. Byl to nešťastný, protože nemilovaný trubadúr. O jeho lidských a uměleckých kvalitách ale nemůže být pochyb. Odpočívejte v pokoji, malý velký Pane. ()

slunicko2

Snad nejvýstižnější dokument, který jsem kdy o Karlu Krylovi viděl. 1) Snímek obsahuje spoustu neznámých fotek a záběrů z mládí. 2) Pokud jde o 49letou Krystynu Krauze, doporučuji výstižný životopis zde na ČSFD a dále pak velmi zajímavý rozhovor s ní . ()

Hwaelos

Krystyna Krauze natočila dokument mapující Krylův život na podkladě písničkářské tvorby bez formálních výbojů, ale řemeslně poctivý. Zvládla se u toho vyhnout většině krylovských mýtů, stavějících na jeho zbožšťování, což je víc, než se podařilo většině jiných pokusů o Krylovu biografii v libovolném médiu. ()

herr_carter

Všechno co patří ke Krylovi a je spojené s jeho tvorbou a tím jak žil, patří k tomu nejlepšímu - toto je zrovna vyprávěno polskýma očima a řada věcí patří k ne zcela tradičním klasickým dokumentárním věcem, líbilo se mi moc..je mi vždycky smutno, když se vcítím do tohoto umělce, který bojoval s větrnými mlýny.................moje hodnocení = 10 z 10. ()

kaylin

Karla Kryla jsem vlastně moc neznal, a tak jsem rád, že jsem se o něm prostřednictvím tohoto filmu mohl víc dovědět. Není dlouhý, ale přesto je zde dost informací, vypovídají zde zajímavé osobnosti a obrázek Kryla je podán ve vícero barvách, nejen v té zářivé, pozitivní. A pokud ho neznáte, tady zjistíte, že jeho hudbu znát budete. ()