VOD (1)
Epizody(12)
-
Osamělý mrtvý muž – 1. část (E01)
-
Osamělý mrtvý muž – 2. část (E02)
-
Poslední pád mistra Materny – 1. část (E03)
-
Poslední pád mistra Materny – 2. část (E04)
-
Denár v dívčí dlani – 1. část (E05)
-
Denár v dívčí dlani – 2. část (E06)
-
Znamení lyry – 1. část (E07)
-
Znamení lyry – 2. část (E08)
-
Na dosah ruky – 1. část (E09)
-
Na dosah ruky – 2. část (E10)
-
Bláznova smrt – 1. část (E11)
-
Bláznova smrt – 2. část (E12)
Obsahy(1)
Kapitán Exner je jednou z nejznámějších postav české detektivkářské školy. Uhlazený bonviván a lamač dívčích srdcí se vždy vymykal představě běžného kriminalisty, a to nejen v minulém režimu, kde šokoval svým veteránem-kabrioletem a kanárkově žlutým oblekem, ale také nahlíženo dnešní detektivkářskou optikou. Své případy řeší jaksi mimochodem, během svádění žen a dívek, nezřídka o mnoho mladších, než je on sám. Avšak nejen proto jsou Erbenovy romány čtenářsky mimořádně oblíbené. (TV Prima)
(více)Recenze (51)
Postava kapitána Exnera se vymyká všemu a vším, tím spíš, že jeho působení zůstávalo obestřeno vždy tak trochu rouškou tajemství. Zda tehdy, v šedesátých letech, pronikl do stojatých českých vod závan něčeho zajímavějšího, takřka bondovštějšího, už asi nezjistíme, ale v každém ohledu patří Erbenův vyhraněný kriminalista k nejvýraznějším zjevům na poli žánru. Předchozí pokusy oživit Exnera – s výjimkou celovečerního Pokladu byzantského kupce (1966) s vynikajícím Jiřím Valou – příliš nevyšly, také díky době, která tomuto elegantnímu světákovi příliš nepřála. I proto lze vznik novodobého televizního seriálu kvitovat s povděkem. Samozřejmě, není to zcela bez chyb, něco se nepodařilo, ale v celkovém resumé se jedná o slušný protiklad k jiným krimiseriálům, které v posledních letech doslova zamořily český mediální prostor. Zápletky jednotlivých epizod jsou strukturovány srozumitelně, logicky, bez zbytečných efektů, navíc se je navzdory nevyhnutelným aktualizacím podařilo zachovat v jejich dramatické konzistenci. A obsazením výborného Michala Dlouhého do hlavní role byly rozehnány případné obavy o osud seriálu, částečně také díky tomu, že dnes je Exner zbaven jakýchkoli dobových stigmat, kterými byl obestřen za minulého režimu. U mě dobrý. ()
Exnera si představuji jako takového bonvivána, který šarmem zvlhne i Lídu Baarovou a na tu už jste musel být někdo, třeba ministr říšské propagandy, nebo mít hákový kříž alespoň vytetovaný za uchem, jinak na jazyku nepoválela.. Tenhletenc (zdravím pana Soukupa) Exner mi spíše přijde něco mezi autistou a schizofrenikem, který má v hlavě dvacátá léta vonící Žižkovem se špetkou pařížského Moulin Rouge, ale přitom vypadá jako korektní vocas, protože v tom outfitu leze i do bahnivého lesa, to má prostě hlavu a patu jako pornoherec v dětském kupé, stejně jako vyslýchat pozůstalé a u toho se otáčet za každou pipinou, která kolem projde a čumět jí na prdel, také chodit všude o půl hodiny později... tohle všechno ve mě fakt pocit dokonalého muže nevyvolá, spíš bych mu asi tak desetkrát denně připomenul, aby se choval slušně... Když ve svém retro autě pustil na plné pecky jakousi operu, opřel se zadkem pokrytým Bandiho nití o kapotáž, zatímco jeho kožené boty otíraly dlažbu rozehřáté Prahy, bylo mi ho až líto, blázen zakletý v autistickém světě za oponou, jenž devětkrát na díl všem zúčastněným pronese "jsi bar-bar!, protože nepiješ kafe ze čtverce mikrovlnného designu zapojeného do zásuvky" (taková ta věc do které strčíš kus plastu, vrčí to jako zbíječka, vypadne ti z toho tekutina a ty máš pocit že můžeš druhým říkat jak seš skoro v Brazílii na plantáži a my jsme blbci kteří pijí Jacobs že.. no jooo..)... Když k tomu připočítám jeho asistenty, z nichž jeden vypadá jako kdyby žil ve sklepě, obléká se jako od firmy "bezdomovec for men" a stejně jako Exner, pravidelně odmítá jakoukoliv informaci o čemkoliv, namátkou.. k čemu slouží měřidlo, jenž je vražednou zbraní, na co takové fádní nesmysly, vždyť my nejsme BAR-BAŘI, aby jsme se špinili tak pokleslými informacemi, nám stačí zatknout toho, kdo má špinavé boty a zapnout v rádiu violončéé-lo drahý kolego... A druhý kolega, ten donekonečna opakující encyklopedik všech čísel zákonů a vyhlášek, ten mi zamotal hlavu. Nevím zda mi více připomíná paní "černou kroniku" z "Ať žijí duchové", nebo Roberta Zárubu, který na vás po každém gólu spontánně vylije dvouminutový kýbl o tom, že v roce 1937 dal nějakej Karel gól úplně stejnej.. ()
Velmi milé překvapení, až nečekaně milé. Dobří herci, dobrá atmosféra, elegán dlouhý každým coulem a jeho dvojka vyšetřovatelů, zajímavé příběhy. Jak tu někdo v komentářích pyskuje, že to neodpovídá předloze, tak by se měl držet zaručeného pravidla znát danou věc jen z jednoho pohledu a nedivit se, když to jinde zužitkují jinak, aneb když znám literární předlohy, nelezu koukat na seriál nebo musím počítat s tím, že to bude trochu jiné. Tenhle seriál a jeho provedení je velmi podařená práce. ()
Velmi stylové zpracování, které ovšem nesedne každému (proto nebyla dotočena druhá série). Jediná TV stanice, která souhlasila s realizací tohoto projektu, byla TV Prima, proto bohužel musíme přetrpět účast neherců (Vondráčková, Krainová, Šeredová, ...), jejichž herecké výkony místy fyzicky bolí, zvláště jsou-li v kontrastu s výkony áčkových herců, kterých se pro seriál podařilo sehnat opravdu hodně. 6/10 ()
Škoda podivného konceptu, kdy každý díl je roztahaný do dvou částí a občas skutečně nudí. Kdyby každé dva díly byly nacpané do jednoho dílu po cca 70ti minutách, mělo by to větší šmrnc. Příběhy jsou v pohodě, některé trošku slabší, ale většinou slušná uvolněná kriminálka. Hlavní čtyři postavy bez problémů, nejslabší je samozřejmě zubařka Kerekes, která nedostala dostatek prostoru, Exner je takový, jaký očekáváme, ale naprosto báječní jsou Vlček s Beránkem. To je to pravé koření seriálu a je jen škoda, že nedostali více prostoru. Celkově hodnotím jako lehký nadprůměr a určitě to nebyla žádná ostuda. Tv Prima to tentokrát zvládla velmi slušně. ()
Galerie (48)
Photo © TV Prima
Zajímavosti (10)
- Hospodská terasa, kde cca ve 21. minutě kriminalisté pijí kávu, je v Hotelu u Berounky v obci Srbsko v okrese Beroun. (a-ja)
- Při dokončovacích pracích bylo nutné nadabovat některé ze scén s Alenou Šeredovou (Renáta). Byla už ale doma v Itálii a dohodla se tedy s produkcí, že jí při postsynchronech nadabuje někdo jiný. Učinila tak Anna Brousková. (funhouse)
- Předlohou této epizody a následující epizody Poslední pád mistra Materny – 2. část (2017) je kniha „Poslední pád mistra Materny“ od Václava Erbena. (Foibos)
Reklama